Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenWaar ben jij nu aan bezig?

 Reageer Reageer Pagina  <12345 79>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
claudine View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 September 2005
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 496
Direct Link To This Post Posted: 15 September 2007 om 12:39

Hoi,
Heb juist een clapotis af, nog draadjes instoppen en in vorm spelden. Zou wel graag een tweede maken.
Ben begonnen met sokken, de eerste keer en het lukt vrij aardig.
Verder heb ik nog een borduurwerk opstaan, een soort naaldschilderen en graag zou ik nog een bloesje willen maken voor mijn kleinste dochtertje.
Dus werk genoeg en tijd tekort zoals bij zovelen.
Groetjes

 

Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 16 September 2007 om 00:26

Ben Momenteel bezig met :

Mijn tweede paar flip-flop sokken (met kabbeltjes) is bijna af. Daarna ligt de wol klaar voor de "Kort door de bocht sol" de samenbreisok van de sokkenbreiengroep.

Beertje Lily moet nog aan mekaar genaaid en kleedje gebreid

Hungry Hypo ligt ergens in een vergeten hoek

Mijn ajourvest moet ik nog terug uithalen en rug en voorpand opnieuw breien

Mijn tas is nog steeds in hetzelfde stadium

Verder bij veel licht (kan s'avonds niet meer genoeg zien) mijn ajourborduurlap

Kun je reeds raden wat ik te kort kom ......

 

 

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 16 September 2007 om 09:32

 

Heb de laatste weken 2 truitjes gebreid voor zoontje van zus,en 2 twin-setjes voor mijn dochtertjes omdat ze voor bepaalde lessen (tijdens het bakken)korte mouwtjes moeten hebben maar toch tijdens pauze's kou zouden vatten.Is in tencel gebreid(heel aangename kwaliteit)Ben nu bezig met trui voor oudste(phildarmodel)maar moet nog vlugkes eentje voor tweede(heeft net nieuw rokje en wil vlug een mouwloze trui met dikke kabel in voorpand breien in felle bijna fluowol(blits!!!!!!)maar kan mij niet genoeg concentreren bij kabel,is een ingewikkelde!loopt in drie bannen op 20 steken.straks es verder proberen,verder nog steeds aan het haken aan tasje dat kussen en tenslotte tapijtje word!hahaha!Ook bezig een kleedje met muts en ceintuur aan het maken,en wil dan echt es een trui voor mezelf maken want heb dringend eentje nodig.En moet ook nodig voor chrisje's kerstmarkt beginnen.Jajaja,druk,druk en druk!

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 16 September 2007 om 10:38

Hoi, wat zijn jullie toch allemaal actief!!

Ik heb net 2 tasjes af voor de kerstmarkt van Chrisje (moet ik nog fotograferen en dan dus op de site zetten)

Ben weer aan het kerstklokjes haken geslagen: mijn oudste dochter wil er graag 6, mijn vriendin 4, ook wil ik er graag een paar cadeau geven aan mijn neefje en zijn vrouw die binnenkort een aantal jaren in Dubai gaan wonen en werken (dit is licht en kunnen ze meenemen en van genieten op 25 december; misschien vallen dan wel de mussen van het dak)

Nijntje moet nog oortjes, pootjes en armen

heb stroken gebreid voor 2 ballen. Die moeten nog worden gevlochten (hoop dat het me weer lukt)

Verder moeten de pootjes van de duizendpoot nog worden opgevuld en aan het beest worden genaaid.

Volgens mij is dit voorlopig alles. (o ja, nog een barbiestrandtasje van krullint voor mijn jongste kleindochter).

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 17 September 2007 om 09:48
Wat is iedereen druk in de weer,ik ben bezig met een vest voor kleindochter sylke,moet nog 1 mouw en het boordje ,en ben een beerttje aan het haken voor het goed doel.
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 17 September 2007 om 21:46
uhm in de auto op vakantie wat simpele sjaals en slofjes en zo gemaakt en nu hoop ik weer aan wat anders te beginnen, ik denk een eskimo-knuffel
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2007 om 10:18
Nog steeds Barbamama, dat schiet niet op. En hard op zoek naar leuke patroontjes voor babytruitjes.
Back to Top
marjolein24 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 15 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 642
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2007 om 11:10
Originally posted by claudine claudine wrote:

Hoi,
Heb juist een clapotis af, nog draadjes instoppen en in vorm spelden. Zou wel graag een tweede maken.

Nu heb ik hier al een paar keer overheen gelezen, maar nu ga ik het toch vragen (misschien wel dom  ): Wat is een clapotis?????

Marjolein
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2007 om 11:45

Originally posted by Pluk Pluk wrote:

Nog steeds Barbamama, dat schiet niet op. En hard op zoek naar leuke patroontjes voor babytruitjes.

weet niet wat je zoekt,maar heb nog wel het een en ander!!

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2007 om 17:09

een clapotis is volgens het woordenboek geklots of gekabbel,maar dat zal ze wel niet bedoelen denk ik.Ben bezig met jam maken.1beer gebreid 1pop en ben met mevrouv claus en een beer bezig.

groetjes puck

Back to Top
claudine View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 September 2005
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 496
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2007 om 20:18

 

http://www.knitty.com/ISSUEfall04/PATTclapotis.html

Neem hier eens een kijkje. Een clapotis is een soort sjaal.
Ben hem al op verschillende websites tegengekomen en daardoor kreeg ik ook zin om er eentje te maken. Is wel leuk, wan bij dit breiwerk mag je of liever moet je een steek laten vallen.

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2007 om 20:18

Dit is een clapotis : http://www.knitty.com/ISSUEfall04/PATTclapotis.html

Een mooie sjaal, terwijl je breit (of eigenlijk achteraf) laat je steken vallen en krijg een soort van ladders in je sjaal.

odette
Back to Top
claudine View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 September 2005
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 496
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2007 om 20:20

Hey Odette,
We waren beiden tegelijkertijd bezig zeker.
Geen probleem, nu zal het duidelijk zijn.

 

 

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2007 om 20:24

Precies gelijk waren we.

Ik ben verleden jaar al eens begonnen aan de calpotis maar had niet echt het juiste garen.  Misschien dat ik er deze winter eentje ga maken. Maar eerst een aantal andere dingen afmaken

odette
Back to Top
claudine View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 September 2005
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 496
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2007 om 20:48

Voor de liefhebbers, via internet heb ik wel het patroontje in het nederlands gevonden. Er stond één klein foutje in maar dat was geen ramp, waarschijnlijk een tikfoutje.

Graag zou ik ook eens een Chevron sjaal willen maken, dat is voor alle duidelijkheid zo'n sjaal met zigzagjes. Dit is een gebreide sjaal.

Ben nog op zoek naar een patroontje in het Nederlands.
Als iemand dit heeft en het wil doorgeven graag hoor.

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2007 om 21:08
Originally posted by claudine claudine wrote:

Voor de liefhebbers, via internet heb ik wel het patroontje in het nederlands gevonden. Er stond één klein foutje in maar dat was geen ramp, waarschijnlijk een tikfoutje.

Graag zou ik ook eens een Chevron sjaal willen maken, dat is voor alle duidelijkheid zo'n sjaal met zigzagjes. Dit is een gebreide sjaal.

Ben nog op zoek naar een patroontje in het Nederlands.
Als iemand dit heeft en het wil doorgeven graag hoor.

Volgens mij is Marjolein ook met zoiets bezig nu. Misschien kan je bij haar eens navraag doen.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 20 September 2007 om 21:11
Jeetje, wat heeft iedereen veel projectjes tegelijk. Ik ben bang dat als ik met meer dan twe dingen tegelijk bezig ben ik óf niets anders meer wil doen óf niets afkrijg
Groetjes,
Ilona.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 21 September 2007 om 10:09

ik heb wat dingen bijgewerkt die nog af moesten, en ben gisteren begonnen aan een truitje voor mijn neefje..; Ik heb maar liefst Vier neefjes die allemaal tuusen de 6 en 18 maanden zijn... én een heel lief klein buurmeisje van bijna een jaar...

Maar deze kleine frutsels zijn "tussendoortjes", omdat ze zo lekker opschieten... (al is chocolade ook niet slecht..)

Verder: kerstklokjes voor de kerstmarkt, truien voor hema en de eeuwige tassen waaraan ik helaas pindakaas verslaafd ben...

Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 21 September 2007 om 10:38
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

ik heb wat dingen bijgewerkt die nog af moesten, en ben gisteren begonnen aan een truitje voor mijn neefje..; Ik heb maar liefst Vier neefjes die allemaal tuusen de 6 en 18 maanden zijn... én een heel lief klein buurmeisje van bijna een jaar...

Maar deze kleine frutsels zijn "tussendoortjes", omdat ze zo lekker opschieten... (al is chocolade ook niet slecht..)

Verder: kerstklokjes voor de kerstmarkt, truien voor hema en de eeuwige tassen waaraan ik helaas pindakaas verslaafd ben...

oeps,mijn tussendoortje voor vandaag is een heel klein hartje,voor een klein meisje van 5 ,die nog nooit iemand had zien handwerken ,en vroeg of ik een hartje wilde maken,omdat ze verliefd is op de vriend van haar moeder.dat doe je dan toch meteen!!

Back to Top
marjolein24 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 15 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 642
Direct Link To This Post Posted: 21 September 2007 om 10:42
Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Originally posted by claudine claudine wrote:

Voor de liefhebbers, via internet heb ik wel het patroontje in het nederlands gevonden. Er stond één klein foutje in maar dat was geen ramp, waarschijnlijk een tikfoutje.

Graag zou ik ook eens een Chevron sjaal willen maken, dat is voor alle duidelijkheid zo'n sjaal met zigzagjes. Dit is een gebreide sjaal.

Ben nog op zoek naar een patroontje in het Nederlands.
Als iemand dit heeft en het wil doorgeven graag hoor.

Volgens mij is Marjolein ook met zoiets bezig nu. Misschien kan je bij haar eens navraag doen.

klopt helemaal .... alleen ben ik hem aan het haken. Zoek op het onderwerp zigzag shawl in het forum en je komt het patroon (van Carola) tegen!

Chevron klinkt wel een stuk mooier dan zigzag.

Clapotis, Chevron ,,,,, breien is toch wel enorm chique

Marjolein
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 79>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.781 seconden.
Lang Yarns