Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Waar haken jullie?

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2011 om 23:54
Originally posted by Iris74 Iris74 wrote:


. Maar ik doe momenteel niet veel, want ik ben geblesseerd aan mijn duim, er zit artrose in, en hij is overbelast(helaas kan dat ook bij jonge mensen..).



Ik ken dat.. bij mij werd het geconstateerd toen ik 31 was
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2011 om 02:15

overal waar het maar kan , laatst waren Piet en ik in het stadskantoor nou daar had ik een bekijks wachten wachten en nog eens wachten en ik pak mijn breiwerk ( sok ) uit mijn tas en ga zitten breien.

Whahahha 

Duurde lang en ik lekker breien dat de dame achter het loket zei toen wij aan de beurt waren had U even geluk dat U breiwerk bij U had.

Lol

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2011 om 08:13

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook steeds leuker vind om mensen te "shockeren" met mijn handwerk. Dus inderdaad altijd iets in je tas en het eruit halen als je een poosje over hebt.

Ach, de meeste zijn eraan gewend en mijn familie noemt mij nu al oma!

We moeten het handwerken niet verloren laten gaan. Als ik eens bedenk bijv. op het schoolplein hoeveel moeders er kunnen breien/naaien/haken, dat zijn er maar een handje vol. Zelfs de leerkrachten van mijn kinderen kunnen het niet eens meer!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2011 om 08:34
Originally posted by Jips Jips wrote:

Originally posted by Brei-meisje Brei-meisje wrote:

Ik thuis! ik wil wel graag in de trein breien maar heb daar toch nog een soort van schaamte voor  dat ik als 25 jarige met mijn breiwolletje zit!

maar ik heb wel via mijn tweets al heel wat vriendinnen enthousiast gemaakt en die hebben ook de brei pennen opgepakt

O meid, dat had ik ook in het zwembad. Daar zitten alle ouders duffe blaadjes te lezen die er al jaaaaaaaaaaaaren liggen

Dus op een gegeven moment dacht ik, ook zonde van die drie kwartier, en ik heb het gewoon gedaan  

Ik weet niet hoeveel tijd je in de trein zit, maar ik zou gewoon bedenken wat je in die tijd zou kunnen doen, dan ga je er wel voor

ik zit 20 minuten of 30 minuten in de trein hangt er vanaf welke trein ik heb! misschien moet ik het gewoon eens doen!  eerst beginnen met een makkelijk iets zodat ik niet mijn schrijfblok met uitgeschreven patronen en zo allemaal moet mee slepen!

En binnenkort ga ik naar een vriendin toe aan de andere kant van nederland trein reis van 2 uur dan was ik zo ie zo van plan mijn brei werk mee te nemen!

Back to Top
Wille View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 24 December 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 114
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2011 om 09:25

Soms moet ik nog zo nadenken bij de patronen! Dan ben ik echt in gedachten. Niet zo gezellig voor de mensen om me heen... M'n man vindt het wel heerlijk rustig: ik zit stil en hou zo nu en dan m'n mond een poosje

Maar juist omdat het soms best lastig is, haak ik meestal thuis.

Laatst hoorde ik dat in ons dorp eens in de twee weken een haak- en breicafé is. Daar wil ik binnenkort ook nog eens heen!

Groetjes!
Wille
Back to Top
marima View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 16 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 55
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marima Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2011 om 10:25

Grappig, een handwerk-café!

De gekste plek waar ik heb zitten haken was dus tijdens een vergadering van de landelijke sportbond. Erg grappig: al die sportieve types (en daar ben ik er dus ook eentje van!) en ik met mijn haakwerkje. Ik doe een typische mannensport, er waren maar twee vrouwen en gaat er eentje ook nog zitten handwerken hahaha!!

Het grappig is dat ik als trainer wel de hoogst opgeleide ben van de hele bunch (er waren zo'n 60 mensen) dus die heren konden niet op me "neerkijken"..

Daar moet ik dan dus erg om lachen van binnen...

Marima
Back to Top
belja View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer belja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2011 om 10:33
hoe doen jullie dat dan met het tellen?
ik kan alleen maar thuis haken anders raak ik de tel kwijt
en moet ik alles weer uithalen.
groetjes belinda
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2011 om 10:46
Meestal thuis en op de basket ,maar nu nog rons haken en zet mijn Annadeken op het forum.Ben er wel al een maand of 2 mee bezeig en tussen door een trui afgewerkt
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 28 Januari 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2011 om 10:54
Ik haak thuis. Als beginnend haakster zit ik niet zo relaxed te haken. Ik moet mijn verstand erbij houden en
regelmatig het patroon zien om verder te kunnen.

Maar haken is leuk !
x_3bc1bd1f
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2011 om 17:39
Ik haak wel in openbaar vervoer en wachtkamers, maar niet ergens waar ik aandacht aan mensen moet geven, zoals op visite. Ik schrijf de patronen voor mezelf in begrijpelijke taal uit, en dat briefje zit gewoon bij mijn haak- en breiwerk in de tas. Daar kijk ik op als het nodig is. Maar ik zorg vaak dat ik een simpel werkje bij me heb, bv een poppenhoedje, dat ik al een aantal keren heb gemaakt. Of een sjaal met een herhaalpatroon.

Mijn man is gewend dat ik bij de tv zit te tellen of mompelen van 4 recht twee averecht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2011 om 19:16
Ik haak alleen maar thuis, en soms op vakantie. Ik moet 1 keer in de 3 weken naar het ziekenhuis en daar zit ik dan 2 tot 3 uur aan het infuus. Eigenlijk wil ik dan ook wel haken maar ik weet niet of dat handig is met een infuus aan je hand. Toch maar eens proberen.



Originally posted by Wille Wille wrote:

.

Laatst hoorde ik dat in ons dorp eens in de twee weken een haak- en breicafé is. Daar wil ik binnenkort ook nog eens heen!



Dat schijnt er bij ons ook te zijn. (of wonen we in dezelfde plaats)


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2011 om 20:49
ik haak als we met de trein gaan, als we met de auto op pad zijn en thuis, het liefst aan de tafel gezeten, kussentje in de rug en haken maar...heb me voorgenomen voortaan vooral i.d. auto een haakwerkje mee te nemen want kan slecht tegen gewoon maar zitten en bv in de file staan, heb een kort lontje gekregen, kan door m'n achternaam komen ..;-))) en neem het altijd mee als ik op fam.bezoek ga....
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2011 om 21:03
Originally posted by belja belja wrote:

hoe doen jullie dat dan met het tellen?
ik kan alleen maar thuis haken anders raak ik de tel kwijt
en moet ik alles weer uithalen.
groetjes belinda


Je kunt om de 5 toeren een dunne draad in een andere kleur doorrijgen en om de 10 steken ook. Die laatste draden kun je dan meenemen bij het haken.

Of heb je het over amigurumi? Dat lijkt me moeilijk mee te nemen, als elke toer anders is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
marima View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 16 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 55
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marima Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2011 om 11:57

ligt inderdaad aan je patroon in hoeverre je echt moet tellen...

Als ik in het openbaar haak, neem ik altijd een haakwerk mee dat geen telwerk vereist....

Marima
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carola Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2011 om 12:20
Originally posted by Brei-meisje Brei-meisje wrote:

Ik thuis! ik wil wel graag in de trein breien maar heb daar toch nog een soort van schaamte voor  dat ik als 25 jarige met mijn breiwolletje zit!

maar ik heb wel via mijn tweets al heel wat vriendinnen enthousiast gemaakt en die hebben ook de brei pennen opgepakt

Gewoon doen hoor!! Ik schaamde me ook toen was ik ook 25 en ook jonger
staat zelfs in het stuk van het Magazine Yes dat ik me schaamde, maar die
tijd is wel voorbij gelukkig! Ik moet namelijk soms 2 uur in de trein zitten
en zooooooo saai dus dan haak en brei ik ook. Ik kijk altijd wel even hoe
lang ik tijd heb want anders zit je lekker en dan moet je je spul weer inpakken
nou das ok niet handig, dus vaak haak ik op straat inplaats van breien dat
vind ik wat makkelijker.

Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2011 om 14:45

er zijn dus vrouwen die in het restaurant breien .....met zpaghetti ;-))))))))

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2011 om 14:59

nldutchy

Ik haak bijna alleen maar thuis en bij m'n moeder. Die zit in een verpleeghuis en ik ga elke week op bezoek. Als ik dan m'n haakwerk bij me heb kan ik lekker m'n gang gaan, dan voelen we allebei niet de verplichting om een gesprek gaande te houden . Begrijp me niet verkeerd hoor, niet dat ik het erg vind om met haar te praten, maar ik hoef me niet verplicht te voelen. Het is vaak al genoeg dat ik er gewoon even ben.

Verder heb ik in de grote vakantie gehaakt in de camper, en soms neem ik wat mee als ik bij m'n zus op bezoek ga. Eén keer heb ik wat meegenomen naar Ballorig .

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2011 om 16:00
Originally posted by Wille Wille wrote:

 M'n man vindt het wel heerlijk rustig: ik zit stil en hou zo nu en dan m'n mond een poosje



Dat krijg ik ook nog al eens te horen van mijn man. Ik schijn nogal te ratelen normaal gesproken, dus is hij blij als ik aan het haken ben
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2011 om 16:40
Carlaevelien, je moeder vind het vast prettig om gewoon naar je te kijken en dat kan ze in alle rust doen, terwijl je zit te haken.

Wat of waar is Ballorig?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5829
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer naatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2011 om 19:53
Ik haak ook overal waar het maar even kan.In de wachtkamer van het ziekenhuis,in de trein,thuis natuurlijk.Vaak s'morgens vroeg voordat ik aan het werk ga,s'middags in mijn pauze en s'avvonds op de bank.
De reactie's in de trein zijn altijd wel leuk,vooral oudere mensen vinden het super dat een jonger iemand
de haaknaalden heeft opgepakt.Breien doe ik niet in de
trein,dat is lastig met 2 van die pennen.
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns