Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Waar haken jullie?

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2011 om 10:58
Dat kan wel met een rondbreinaald en dan heen en weer breien, Naatje. Ik liet vroeger vaak een naald uit mijn handen (of erger uit mijn werk) glippen en dat heb je met een rondbreinaald niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2011 om 11:02
En wat ik ook zo lekker vind van rondbreinaalden is dat je ze zo aan de zijkant in je bol wol stopt. Dus niet van die lange naalden in je tas!
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2011 om 11:26
Ja want sommige breitassen zijn net even te klein.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2011 om 21:54

Ik haak en brei ook vaak overal. Maar inderdaad wel een makkelijk werkje. Want praten en breien tegelijk is toch wel zo handig op visite. Op verjaardagen doe ik het niet. Dat vind ik gewoon leuker tegenover de jarige. En soms staat mijn breitas heel netjes naast de bank maar doe ik er niets mee. Veel te druk met kletsen en op Manuel en zijn eventuele speelkameraatjes letten.

Op mijn werk zijn ze er aan gewend dat ik mijn breinaalden pak als ik mijn brood op heb. Ze hebben ook altijd wel interesse in waar ik nu mee bezig ben. Maar als ik in mijn auto bij de pont sta te wachten kijken er toch altijd heel wat mensen. 's Zomers met de ramen open komt er ook vaak commentaar. Van "Leuk wat ben je aan het maken" tot "Ze zit te BREIEN." Ook degene die de kaartjes komen knippen maken er vaak leuke opmerkingen over. Ik kom inmiddels ook al zo'n vijf jaar over de pont en dan ken je de mensen daar een beetje.

Heel af en toe ga ik met de bus naar mijn werk. Als Marco de auto nodig heeft. De laatste keer heb ik daar ook mijn breiwerk gepakt. Ik zat redelijk achterin tussen de schoolpubers en het werd stil toen ik mijn werk pakte. Er werd gegiegeld en ik voelde ze bijna wijzen. Toen ze de bus uitgingen durfde er een iemand een opmerking te maken. Dat waardeer ik dan weer. Zij durft het tenminste gewoon te zeggen. De rest dacht hetzelfde. Maar gniffelde alleen maar.

Soms durf ik het ook niet zo goed hoor in bepaalde ruimtes. Maar beter met je breiwerkje in je hand dan je in het openbaar geen houding weten te geven en te gaan zitten stressen. En als ik het dan toch gepakt heb ben ik ook wel heel trots op mijzelf. Ik heb het gedaan, denk ik dan.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 425
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2011 om 21:37

ik haak altijd thuis op de bank. In mjin omgeving vinden ze haken nog een beetje raar. Ook kan ik nog niet zonder patroon. Zodra het weer beter word ga ik weer lekker buiten in het zonnetje haken

groetjes Karin

Back to Top
Catherine13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 29 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Catherine13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2011 om 21:53
 Ik haak meestal thuis aan tafel en verder in het brei-café, de handwerkclub, bij mijn moeder, mijn zus, samen met mijn vriendin bij haar thuis. Als ik bezoek krijg vraag ik altijd of ze wat te handwerken meenemen [ als ik weet dat mijn bezoek ook handwerkt natuurlijk,  ], ik vind het erg gezellig om samen te zitten haken, breien of borduren. Groetjes, Catherine.
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2011 om 21:55

IK HAAK OOK GEWOON THUIS,EN IN DE ZOMER ALS IK BUITEN ZIT VOOR DE DEUR,DAN ZIJN HET VAAK DE BUITENLANDSE TURKSE EN MAROKAANSE DAMES DIE IETS LEUKS ZEGGEN EN HET TOCH EVEN WILLEN ZIEN,DE NEDERLANDSE VROUWEN ZEGGEN VAAK ......NOU ZIT JIJ NOU TE BREIEN OUWE OMA.....EN DAT SOORT ONGEIN,EERST MAAKTE IK ME DAAR KWAAD OM,EN ZEI ALTIJD IETS HATELIJKS TERUG...........LATER DACHT IK LAAT ZE MAAR KLETSEN ZIJ KUNNEN HET NIET ANDERS REAGEREN ZE NIET ZO,HIHIHIIHII

IK BLIJF HET TOCH GEWOON BUITEN DOEN IN DE ZOMER,IK KAN GEWOON NIET IN ME STOEL ZITTEN EN ME HANDEN DAN STIL LATEN LIGGEN!!!

GROETJES HESTER
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2011 om 09:32
Ik vind buiten haken en breien veel leuker dan lezen, want ik kan me niet concentreren op een boek met al die kwinkelerende vogeltjes en mensen die achter ons huis de hond uitlaten en even staan te kwekken. En overwaaiende wolken met mooie patronen en de capriolen van onze katten en de buurkatten, allemaal afleiding. Heel gezellig allemaal, als je dan toch je handen kan laten wapperen. Ik krijg nooit nare commentaren, wel soms dat mensen zeggen dat ze vroeger ook graag zaten te breien, maar dat niet meer kunnen wegens pijn in hun vingers, dat vind ik treurig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns