Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ambitieus project - de Ragnarök Dragon

 Reageer Reageer Pagina  123 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ambitieus project - de Ragnarök Dragon
    Posted: 23 Juli 2010 om 22:37
Enige tijd geleden zette iemand van de Hobbydoos een link naar het patroon van de Ragnarök Dragon van Amigurumi Artist hier, en ik kon de verleiding niet weerstaan en heb het patroon aangevraagd.

Het zag er an sich niet heel moeilijk uit, dus met een flinke berg zeeman-wol en een veel dikkere haaknaald dan aangegeven (volgens mij wordt het kreng zo'n beetje ware grootte :lol:) ben ik -aanvankelijk vol goede moed- begonnen. Die is me nu al wel een klein beetje in de schoenen gezakt, maar ik geef natuurlijk niet zomaar op he ?? Ik heb al wel voor hetere (haak)vuren gestaan....

Ik heb inmiddels de kop en de bovenkaak bijna af. De haakinstructies zijn overduidelijk, maar de montageinstructies zijn een ramp zoniet geheel ontbrekend en de detailfoto's onduidelijk. Dat gaat dus nog een lekkere kluif worden....

Dit is het origineel :


Mijn versie wordt Zeeman-zeegroen met (nog niet besloten) oranje of appelgroene vleugels. Kleuren voor de details moet ik allemaal nog bedenken. Het wordt een bereklus, want je moet bijvoorbeeld alleen al 142 (!) 'wratten' en iets van 150 'schubben' maken en vastnaaien - en dat is dus buiten het beestje zelf gerekend.

In dit draadje ga ik proberen de voortgang een beetje bij te houden - voor het geval er anders eens iemand mocht denken dat ik een half jaar tot ene jaar niks aan het maken ben ;-)

Voor de masochsitische haakfreaks onder jullie : het patroon is dus te krijgen bij Amigurumi Artist.  Ze heeft trouwens nog veel meer gratis patronen. Maar : niet voor de beginnende haakster !!
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2010 om 23:07
ziet er prachtig uit
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Dinie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Februari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1427
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dinie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2010 om 23:08

Wow... ik waag me daar maar niet aan, het ziet er heel ingewikkeld uit! Je hebt er vast heel veel wol voor nodig, ik ben benieuwd hoe jouw draak eruit komt te zien, vast geweldig!  Appelgroene vleugels lijken mij ook erg mooi!

Succes ermee! (of moet ik zeggen: sterkte? )

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2010 om 23:19
Succes! Het ziet er erg ingewikkeld uit
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2010 om 23:36
GE WEL DIG !!!!!! Ik heb daar ook verschillende patronen
gevraagd en de service is super snel. Bewondering voor je
inzet om dit dier gehaakt te krijgen
Back to Top
puren View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 14 December 2008
Locatie: Turkey
Status: Offline
Points: 965
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer puren Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2010 om 08:11
Succes met maken! Vind het wel echt iets voor jou om dit ta
maken!!(ik bedoel niet dat je een draak bent hoor, maar
volgens mij hou jij wel van een uitdaging!!)

groetjes Ria
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pien66 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2010 om 09:21

zet snel eens een foto op de site, ben benieuwd naar de grote. Zal wel een geweldig resultaat geven. Ik heb even op de site gekeken en er staan inderdaad heel veel prachtige patronen op, zeker een idee als ik me echt eens stierlijk verveel. Zal nog wel een jaartje of 80 duren ben ik bang

Haak ze en draak ze

Groeten Jacqueline
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2010 om 10:27
Als ze in het nederlands waren heel graag ik hou wel van een uitdaging en vind hem schitterend maar aan engels waag ik mij niet
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1512
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2010 om 10:57
dat lukt jou wel
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2010 om 11:09
Nou.,.....het lijkt er nog niet erg op :lol: Koppijn gewoon gisteren dat ik naar bed ging. Het is maar uitzoeken allemaal hoe de verschillende onderdelen op een gegeven moment aan elkaar moeten komen, want dat staet er acht niet bij.

Toch met het kunnen, want vandaag stuitte ik op een picasa-site van iemand die er inmiddels maar liefst 7 (!) gemaakt heeft, waaronder heele schitterende.
Klik en huiver.....

Mijn kleur komt nog het meest in de buurt van die twee blauwe.Maar nu ben ik helemaal verliefd geworden op die gekleurde paarse.......
Back to Top
wikkie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 16 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 862
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wikkie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2010 om 11:09
ziet er ingewikkeld uit. Dapper dat je er aan begonnen bent. Siucces!!!!
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pien66 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2010 om 11:34
Lees ik nu dat je al zin hebt om aan de tweede te beginnen?  Oei dan hoop ik dat je er dan goed inzit anders word dat veel hoofdpijn de komende tijd. Maar die foto's zijn echt geweldig
Groeten Jacqueline
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2010 om 15:09

O JA DIE PAARSE IS GEWOONWEG SCHITTEREND. MAAR DIE VAN JOU ZAL VAST NIET MINDER WORDEN.

EN NA DE 1E WEET JE WAT GEMAKKELIJKER HOE DE 2E MOET TOCH? HEEL VEEL PLEZIER (WANT DAT HEB JE TOCH BIJ HET MAKEN?!?!)

Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2010 om 18:06
Oh wat een uitdaging voor je!
Hij is schitterend, heel veel succes bij het maken!
Back to Top
breidje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3928
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breidje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2010 om 19:01

het is een pracht, maar waar begin je aan!!!!!!!

heel veel succes

wil    
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2010 om 19:42
De moed zinkt me al in de schoenen als ik lees waar je aan bent begonnen . Maar hij is wel heel geweldig. Veel succes ermee.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2010 om 20:28
Monsterlijk mooi. En moedig om door te
zetten. Ben erg benieuwd naar het eind-
resultaat. gr.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2010 om 20:46
Ik ben inmiddels 4 onderdelen verder (lijf, kop, bovenkaak en nek) en als ik die delen een beetje aan elkaar zet (ik naai nog helemaal NIKS voor ik het hele bouwpakket klaar heb, en dan maak ik uitgebreid foto's) lijkt het op iets van een kruising tussen een roofvogel en een dikke eend. Of het ooit een draak wordt weet ik nog niet, maar een mónster wordt het zéker. 
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2010 om 21:19
Hihi, klinkt wel heel spannend. Ben benieuwd naar het eindresultaat (gaat je vast en zeker lukken).
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pien66 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2010 om 08:41

Ha ik ga nu twee weken op vakantie, dus als ik terug ben kan ik een mooie draak, eend of roofvogel bewonderen

Volgens mij ga je als een trein, nog tijd om iets anders te doen? Eten enzo

Groeten Jacqueline
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.813 seconden.
Lang Yarns