Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ambitieus project - de Ragnarök Dragon

 Reageer Reageer Pagina  <12345>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2010 om 20:43
wauw!! wat een uitdaging. knap dat je daar aan begonnen bent. Ik ben benieuwd naar het resultaat!!!!

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
hbootsman View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 306
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hbootsman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2010 om 09:19
Super he de patronen van amigurumi artist.
Ik ben zelf met de baby dragon begonnen, de ragnarok dragon durf ik niet te maken lol die is net te groot voor mij!

Haar patronen zijn inderdaad lekker duidelijk maar helaas geen instructies hoe je het in elkaar zet, maar ze zijn natuurlijk ook gratis!

Wij willen foto's!
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2010 om 09:30
Dat vind ik ook een heel groot project
Back to Top
willywortel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 April 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 380
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willywortel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2010 om 11:23

Het zijn inderdaad hele mooie haak figuren.Vindt het een hele uitdaging van je.Zelf heb ik een andere uitgezocht.Mister Curling Stone Deze ziet er iets minder moeilijk uit.Een foto plaatsen lukt me niet.maar kijk even op haar site ,en dan bij 2010 een beetje onderaan.Maar eerst ben ik bezig om een grove vertaling te maken,dan zet ik hem op mijn e reader.en dan pas ga ik haken.

Mijn crocro tas is haast versleten..Zal toch eens een foto moeten plaatsen.

Fijne dag.

To smile , is the way to help change the world.

willywortel
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2010 om 09:29
Ik ga mezelf ook even verplichten straks wat foto's te maken-als ik de camera nu eens een keer kan vinden.

Ik heb inmiddels het lijf, de nek, de kop en de voorpoten klaar en ben gisteravond begonnen met de eerste achterpoot. De voorpoten heb ik grotendeels twee keer moeten maken, want ik heb gemerkt dat ik wat problemen tegenkom doordat ik links haak. Ligt beslist niet aan het patroon ! Maar mijn hele draak wordt natuurlijk het spiegelbeeld van het origineel. De staart ligt aan de andere kant van het lichaam, maar ook de poten moeten omgekeerd. Tot zover geen probleem, alleen zaten de 'ellebogen' ook aan de verkeerde kant, zodat de poten naar buiten wezen in plaats van naar binnen. De helft weer uit moeten halen dus, en toen uitvogelen waar de ellebogen dan WEL moeten beginnen en HOE. Maar na twee, drie pogingen was ik er achter. Gelukkig krijg je na een halve draak het systeem wel een beetje door, met die heen-en-weergaande toeren.

Ik weet nog steeds niet welke kleur ik de vleugels wil gaan maken. Eerst had ik oranje, maar dat is dus al een keer gedaan. Nu denk ik groen. Alleen mijn groene garen is niet dunner dan mijn turquoise, dus dat wordt even uitpuzzelen hoe ik uitkom met de vleugelvliezen.




Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2010 om 09:54
Nou, hier komen ze dan - de eerste foto's. Uiteraard heb ik alle stukken die ik gemaakt heb al in elkaar, omdat het anders helemaal een onoverzichtelijke puzzel zou worden. Ik hou ook zo veel mogelijk de volgorde van het patroon aan - wat niet altijd even logisch is trouwens.

Meer (detail)foto's op mijn RAVELRY. (Link voor wie daar op kan, wie dat nog niet kan : snel registereren, het is het absolute haak- en breiwalhalla !)

     

Al met al valt het haken wel mee tro
uwens hoor, het is vooral véél werk. Dat zie je ook wel als je vergelijkt hoeveel details (schubben, knobbels, tanden, hoorntjes etc.) er nog aan mijn kale, premature draakje ontbreken. Het is echter wel heel leuk werk, want het patroon is - in tegenstelling tot een trui of deken- absoluut nergens saai. Je moet zo ongeveer elke toer eerst lezen wat je doen moet. Heerlijk. Wel af en toe veel tellen trouwens, dat dan weer wel.

De kunst zit hem inderdaad in het in elkaar zetten. Want hoewel de onderdelen goed beschreven zijn, is het maar uit zien te vogelen hoe je ze in elkaar en vooral áán elkaar zet. De klauwen bijvoorbeeld. Heel simpel driehoekig lapje, en gelukkig geeft ze nog een hint dat ze dubbelgevouwen moeten worden, maar dat is het dan ook. Maar waar en hoe ik ze dan op de vingers moest zetten ?? Plat, of dubbel ?? Voorop of bovenop ? Na een paar pogingen geloof ik dat het er zo wel redelijk uitzag. En wat de grotere onderdelen betreft : voorál niet bezuinigen op spelden !

Hij vreet overigens wel vulling ; inmiddels zitten al mijn oude sokkenweesjes en een half schaap in het beest, en dan moet er nog een hele berg in geprakt worden. Ik schat als hij klaar is dat hij minstens vijf kilo weegt. Voornamelijk aan vulling dus.

Back to Top
breivrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breivrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2010 om 12:13
Mooi wat een beest,wat een werk
groetjes hilda
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2010 om 12:39
Oohh, ziet er al super uit, ook al is hij nog kaal!
Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corneliaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2010 om 13:48
Die wordt echt mooi. Kan me voorstellen wat voor een werk je daar aan hebt.
Heb je bij ravelry toegevoegd, hoop dat je dat niet erg vindt.
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2010 om 14:38
Heel mooi gedaan ,maar spijtig dat het in het blauw is .Ik had het in het groen of bruin gedaan
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2010 om 14:41
WAUW, die is ontzettend gaaf!!!
hij word vast erg mooi. ik waag me er nog maar niet aan,
heb wel de blogspot onder favorieten gezet.........wie weet
ooit.
nog heel veel succes ermee
groetjes miranda
Back to Top
Dinie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Februari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1427
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dinie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2010 om 15:15
Hij is nu al prachtig!
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2010 om 16:19
schitterend
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pien66 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2010 om 17:54
wow
Groeten Jacqueline
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2010 om 17:55
zo, die is groot, maar wel heel mooi!
Back to Top
everline View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 02 September 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer everline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2010 om 22:00
Echt heel erg mooi!

Hij staat bij mij op de verlanglijst om ooit te maken. Ik
ben ook links en ben blij dat jij al hebt aangegeven dat er
dan problemen komen. Moet dan nog maar twee keer nadenken
of ik hem ook echt ga maken.

Maar ik houd jou werk goed in e gaten want ik vind hem echt
prachtig!!
groeten,
bianca
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2010 om 22:54
De linkshandigheid-problemen vallen erg mee hoor, want je loopt er eigenlijk pas tegenaan als je al helemaal doorhebt hoe het systeem in elkaar zit.
De keuze voor blauw is vooral gemaakt omdat ik daar heel veel van had. Inmiddels heb ik een hele tas grijze wol gekregen die ik er mooier voor had gevonden, maar goed, wellicht voor de tweede versie ? Want ik weet eigenlijk nu al dat er een tweede komt. Weet alleen nog niet wanneer.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2010 om 23:41
geweldig
groetjes geesje
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roos39 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2010 om 00:23

Wow, wat ben je al ver. Het oog vind ik geweldig mooi geworden. Helemaal niet gevaarlijk of zo, maar zachtmoedig.

Het is echt een flinkerd. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Ik doe het in ieder geval niet na.

Rosemarie

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2010 om 09:24
Als iemand mij ooit aan het patroon kan helpen heel erg graag
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.718 seconden.
Lang Yarns