Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ambitieus project - de Ragnarök Dragon

 Reageer Reageer Pagina  <1 2345>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2010 om 09:48
In het grijs zal hij heel schitterend zijn,al is hij dat nu ook al hoor maar niet een natuurlijke draak
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2010 om 10:57
Corrie, je kunt het patroon gewoon gratis via een kort mailtje aanvragen op de website van de ontwerpster. Vertalen wordt een hels karwei, erger dan het haken volgens mij, want het zijn veertig (!) pagina's, maar met een vertaallijstje erbij is het prima te volgen. Het zijn echt uitsluitend haakinstructies, geen lange stukken tekst tussendoor over hoe je het in elkaar moet zetten. Wel lastig, maar dáár zitten eigenlijk altijd de vertaalproblemen in.

Ook al is het gratis, de patronen zijn wel nadrukkelijk voor eigen gebruik, dus ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik het ga doorsturen. Volgens mij wil ze zelf graag weten wie het patroon hebben. Je kunt in het Engels of in het Duits mailen, en met een dag ofzo heb je het dan in de mail. Gewoon iets van :

Dear Gudrun,

I've seen your pattern of the Ragnarok Dragon, and would really like to try and make it myself. Would you be so kind to send me te pattern ? Kind regards......

of

Liebe Gurdrun,

Ich habe auf das Internet ihre wunderschöne Ragnarök-drache gesehen, und wollte es seht gerne selbst machen. Darf ik ihnen bieten mir das Muster zu schicken ? Mit freundlichen Grüsse....
Back to Top
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1551
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Antonia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2010 om 10:57
Hij is prachtig hoor, ik kan niet wachten op het eind resultaat.
TONY
Back to Top
Polgara View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 September 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Polgara Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2010 om 11:38

Ik vind em geweldig. Ik zou er niet aan kunnen beginnen. Ik sta er toch maar weer versteld van wat je niet allemaal kunt haken. Ik ben echt wel benieuwd naar je eindresultaat.

En ik vind je blauw best wel mooi. Doet mij een beetje aan de blauwe draken uit Worl of Warcraft denken :)

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2010 om 18:19
Het is dus nu ook wel weer duidelijk: smaken
verschillen! Ik ben helemaal "weg"van dit
blauwe exemplaar! Geweldig mooi!
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2010 om 20:07
Ik ontdek trouwens zojuist dat het patroon (en nog wat meer patronen van Amigurumi-artist) rechtstreeks te downloaden zijn van Windows Life, zelfs zonder dat je je hoeft aan te melden.

KLIK OP DEZE LINK


En dan op het lege grijze vierkantje klikken. Niet eerst downloaden, dat lijkt niet te werken, maar meteen kiezen voor openen met adobe acrobat (of een andere PDF_reader) en dan opslaan. Ze staan er voor zover ik kan zien allemaal, alleen is het effe zoeken. Je moet dus NIET de foto's hebben, maar de lege vierkantjes.


Superservice, hee !
Back to Top
hbootsman View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 306
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hbootsman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2010 om 21:19
Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

Ik ontdek trouwens zojuist dat het patroon (en nog wat meer patronen van Amigurumi-artist) rechtstreeks te downloaden zijn van Windows Life, zelfs zonder dat je je hoeft aan te melden.

KLIK OP DEZE LINK


En dan op het lege grijze vierkantje klikken. Niet eerst downloaden, dat lijkt niet te werken, maar meteen kiezen voor openen met adobe acrobat (of een andere PDF_reader) en dan opslaan. Ze staan er voor zover ik kan zien allemaal, alleen is het effe zoeken. Je moet dus NIET de foto's hebben, maar de lege vierkantjes.


Superservice, hee !


klopt helemaal! ze is nu ook op ravelry te vinden met een link direct naar elke pdf van alle patronen
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2010 om 21:54
Hee, dat moet dan ook sinds vandaag ofzo zijn ?? Ik heb zelf wel een patroon van haar geplaatst (met de link) en zag dat er nog eentje stond ,maar blijkbaar is ze ineens helemaal actief geworden. Gaaf.

Effe gecheckt ; ze heeft inderdaad een uur of wat geleden zelf een paar patronen ge-upload, net effe NA mij. Maar goed, beide patronen zijn en worden door verschillende mensen gezien, dus daar kan ze alleen maar voordeel van hebben.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2010 om 23:51
De draak heeft inmiddels twee acherpoten en bijna een halve vleugel (ben een beetje druk geweest met het laminaat uit mijn slaapkamer trekken en nieuwe leggen), maar hij moet nu even een weekje in de ijskast, want ik heb weer een nieuwe opdracht voor een Barbapappa-familie gekregen, uit Amerika deze keer. Die moet dus eerst even tussendoor, want dat meisje is 15 september jarig. Doorhaken dus ! 
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Iris74 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 09:22
Ben zooooooo benieuwd, hoe het wordt!!!
**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2010 om 19:54
Ik heb hem gedouwnload nu nog een vertaling wie is er zo lief die met mij te delen?
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Lintequess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 386
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lintequess Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2010 om 20:04

Originally posted by Corrie Corrie wrote:

Ik heb hem gedouwnload nu nog een vertaling wie is er zo lief die met mij te delen?

 

Ik heb hem ook gedownload en ben van plan hem te gaan vertalen. Weet niet hoelang ik er mee bezig ben maar dan wil ik de vertaling wel delen hoor. Of iemand anders moet hem al toevallig hebben. Dat scheelt natuurlijk heel veel tijd.

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2010 om 11:29
Nou, het zijn al veertig pagina;s in het engels, dus dat worden er tegen de zestig in het Nederlands vrees ik.....
Back to Top
hbootsman View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 306
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hbootsman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2010 om 19:13
Ik ben zelf bezig met de baby ragnarok dragon, voor mij al groot genoeg.



En nog een lange weg te gaan zoals je ziet, nog een vleugel, de voor poten, ogen (mond heb ik al klaar) en natuurlijk de nodige hoeveel heid schubben en hoorns.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2010 om 19:56
de baby ragnarok dragon maak je in een leuke kleur!
Veel succes met het verder in elkaar zetten!
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2010 om 11:58
Wow, dat schiet lekker op ! Zo ver ben ik nog laaaaang niet. Maar de Barbapappa-familie is meer dan half af, alleel wil ze daarna ook nog twee grote Barbapappa- en Barbamammaknuffels (ongeveer 40 cm) bestellen, en die moet ik zelfs nog ontwerpen, dus mijn draak blijft nog even in winterslaap. 
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2010 om 13:09
Dat ziet er al prachtig uit
Back to Top
everline View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 02 September 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer everline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2010 om 14:33
het ziet er allemaal schitterend uit!
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2010 om 20:59
Mensen, wat schitterend allemaal!
Back to Top
Lintequess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 386
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lintequess Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2010 om 21:16
Nou, het vertalen wil niet opschieten mensen. Ik merk dat ik na 10 minuten al snel de brui eraan geef. Sorry. Ik blijf mijn best doen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns