Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

benieuwd naar haaknaalden

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: benieuwd naar haaknaalden
    Posted: 22 November 2011 om 07:20

Hallo Hobbydoosjes,

 

Zomaar eens benieuwd waar jullie mee haken.

Ik heb zelf al verschillende naalden geprobeerd

De gewone prym en daar heb ik dan ook hoesjes over zodat ze lekker stevig in de hand liggen.

Ik heb de clover softgrip....... wel mijn favoriet!!!

Ik heb ook een addi..... de rolls royce onder de haaknaalden maar niet goed voor mijn portomonnee!

Ik heb een setje plastic glitter haaknaalden in dikke maten.... leuk maar alleen voor echt dikke dingen geschikt.

Ik heb dus in de loop van mijn haakmaanden al het een en ander verzameld maar je ziet ook van die mooie bamboe of rozenhout...... heeft iemand daar ervaring mee??? En wat vinden jullie nou de fijnste naalden?

Gewoon zomaar een nieuwsgierigheidje!!

 

Groetjes Chantal

Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 07:44

ik heb nu nog van alles, maar mijn favo is ook de clover.

 

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 07:58
Mijn favoriete naalden zijn de Clovers. Die heb ik inmiddels in bijna alle maten die ik gebruik.

Bamboe vind ik verschrikkelijker, zeker met de dunnere naalden (ik heb een 2,5; 3 en 3,5 mm van bamboe). Als je net als ik best wel strak haakt dan buigen ze helemaal om. Dat schiet dus niet op.

Je hebt het over hoesjes voor de prym naalden. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Ik heb nog een heleboel van die metalen naalden, maar die doen zo zeer aan m'n handen.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 08:05

Clover Soft Touch Reflections.

Ik heb de groene (5mm) en de oranje (6mm), die zaten samen in een set

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 08:23
En ik heb daar een 8mm van... in het paars


@ Jips: gaat bij jouw dat rubberen stukje ook vervellen? Bij mij wel namelijk... Dacht dat het er aan lag dat m'n mams met haar schuurpapierhanden 'm gebruikt heeft.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 08:49

ik gebruik ze van prym met en zonder zachte grip

 

heb vorig jaar wat haaknaalden bij zeeman gekocht en vind ze verschrikkelijk

 

heb (nog) geen clover !!

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 08:57
ik heb van alles wat sommige gekregen en sommige gekocht bv in tsjechië en die haken fijn maar sinds ik de clovers heb ben ik daar aan verknocht.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 09:01

Ik heb ook de bruine clovers voor het fijnere werk. De gekleurde heb ik nog nooit gezien. Wel erg stoer. Voor het hele dikke werk heb ik een bamboe. En voor de kinderen een goedkope gekleurde alu set van MP.

 

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 10:09

Ik heb ook de clover bijna alle maten en ik wil ook geen andere meer.

hier is http://www.breiwinkel.nl/shop0/index.php?item=ergonomische-h oesjes--set&action=article&group_id=28&aid=4294& amp;lang=NL     een link voor hoesjes

 


http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 10:29

gebruik ook enkel de clover heb ondertussen bijna alle maten van de bruine in huis, ik wil echt niets anders meer

ik heb ooit eens een addi verkocht, maar heb heel kleine handen en deze was veel te groot voor mij en mijn hand begon direct te verkrampen



Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 10:40
@ Lenie, bedankt voor de link!

Als je Clovers in een hele set wilt, kun je ook op eBay kijken trouwens. Wel even goed omrekenen en rekening houden met verzendkosten! Met een gunstige koers kan het best wat schelen.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 13:29
ik haak het liefst met Clover, heb onlangs een hoe heet zo'n ding, een Addi (?)swing gekocht maar óf ik hou 'm niet goed vast(hamergreep;-)) óf ze zijn aan mij niet besteed...wie kent de Tulip?? heeft ook goeie recensies..och, eigenlijk ben ik best tevreden met de Clovers....bij Renske te bestellen, heb trouwens een setje van 6 in verweggistan besteld, via Ebay, erg leuk en goedkoop met plastic handvat maar de 2 heeft nogal een scherp haakje, dus ook niet alles, heb 'm bijgevijld maar toch ist niet helemaal je dát..alla...agge mar leut hed' en da hek!! houdoe uit haarlem!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 18:54

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

En ik heb daar een 8mm van... in het paars


@ Jips: gaat bij jouw dat rubberen stukje ook vervellen? Bij mij wel namelijk... Dacht dat het er aan lag dat m'n mams met haar schuurpapierhanden 'm gebruikt heeft.

Nee, Ieke daar heb ik geen last van

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 21:01
die van rozenhout werken ook heel super en je hebt twee nummers op 1
naald
groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 21:11
Cloves in alle maten, gebruik de anderen niet meer.
Hier een tevreden haakster.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 00:16
Prym softgrip vanwege het handvat (ik hou de naald vast als een bouwvakker :P) al is dat soft een breed begrip ;-)
Back to Top
andrea21 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 568
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer andrea21 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 12:37
Ik ben begonnen met die van de wibra kreeg kramp in me hand na een kwartiertje nu heb ik clovers daar kan ik uren mee haken ondanks me gevoelige gewrichten.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 13:22
Originally posted by Lenie25 Lenie25 wrote:

Ik heb ook de clover bijna alle maten en ik wil ook geen andere meer.

hier is http://www.breiwinkel.nl/shop0/index.php?item=ergonomische-h oesjes--set&action=article&group_id=28&aid=4294& amp; amp;lang=NL     een link voor hoesjes

 

die hoesjes kende ik nog niet.

maar eens even kijken of ik er wat aankoop want dan kan ik mijn andere naalden beter gebruiken.

 

Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 13:43
Ik heb eigenlijk alleen maar Prym haaknaalden en ik ben er wel tevreden over, vooral door dat platte stukje waar ik altijd mijn duim en wijsvinger heb liggen. Ik heb ook een paar bamboenaalden maar die hebben niet zo'n plat stukje waardoor ik steeds moet kijken hoe de haak zit.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
volima View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 82
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer volima Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 16:21
Bij mij zijn de clovers favoriet!
groetjes,
Liesbeth
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns