Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Bezuinigingstips

 Reageer Reageer Pagina  <1 234
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2012 om 22:42

Huhhhhhh.......met tennisballen........Dan ga ik dat ook eens proberen .

Weer wat geleerd

Ik haak nooit af!

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2012 om 23:27
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Gebruik sinds een jaar altijd soda bij de was bij alle programma's. Op internet gevonden nadat ik vetluis in mijn bijna nieuwe wasmachine had. Je zou het inderdaad alleen bij de hogere temperaturen moeten doen. Dat wist ik in eerste instantie niet. Dus overal erbij. Resultaat: smetteloos schone overhemdkragen zonder extra aansmeren, dus ik doe het nog steeds. Alleen wat minder als bij de witte was. De trommel kan mij niet zoveel schelen, die wasmachines hebben toch niet het eeuwige leven. Ik had lang nog een trommel staan van een bovenlader, zag er uit als nieuw. Wat heb ik daar aan?

Groetjes, Lida

Gadverdarrie, wat klinkt dat vies: Vetluis! Wat is dat eigenlijk??????

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 00:02
Vetluis is een bacterie die in vochtige zeepresten overleeft in het kanaal van zeepbakje naar trommel. Het komt vooral voor bij mensen die milieubewust niet te warm wassen. Je kleding ruikt tijdens het drogen naar een vuile vaatdoek die in het riool gelegen heeft. Die lucht krijg je nauwelijks meer uit. Bllllk... Ik heb het ook gehad. Ik reinig mijn machine zodra ik het eerste luchtje denk te ruiken met wasmachinereiniger. Zo af en toe giet ik een ketel kokend water met soda en wat azijn door het zeepbakje heen richting trommel. Dit maakt dat ik die reiniger misschien een eer in de 2 jaar hoef te gebruiken.

Behalve de machinedeur open laten staan als in ruststand, zet ik ook het zeepbakje voortaan op een kiertje. Dan krijg je trek door je zeepkanaal waardoor het droger wordt. 




Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 09:38

Als je eens in de zoveel tijd een kookwas draait, dan voorkom je ook vetluis.

en een andere tip nl. van de rooktopic. Stoppen met roken, scheelt stinkend goed mopperende mensen in je omgeving , geld hou je er tenslotte toch niet aan over

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 09:52
wat betreft de vetluis:
wat ook wil helpen is af en toe een lege was draaien op
60 graden met een vaatwastablet erin.
Bij de Lidl/Aldi hebben ze regelmatig schoonmaakzakjes
speciaal voor de wasmachine.
Ik gebruik 2x per jaar een schoonmaakmiddel (soort azijn)
speciaal voor de wasmachine. Een halve liter kost (in de
aanbieding bij bijv. Kruidvat) 1,25 euro. Het werkt echt,
beter als gewone azijn.
En inderdaad de trommel en waslade open laten staan.

De bakjes van de chinees gebruik ik om in te
vriezen...weinig verlies van ruimte in de vriezer en
groot genoeg voor 2 personen.

Ik draag veel zwarte kleding. Aan het begin van het
seizoen loop ik mijn kast door en wat valer begint te
worden geef ik een verfbadje. Als nieuw!

Apart beleg in de aanbieding extra kopen en invriezen.
Langzaam laten ontdooien in de koelkast...werkt prima.
Back to Top
ienke View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ienke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 10:09
 
 Ook ik maak tassen van plastic tasjes, heb er misschien al wel tien gemaakt en uitgedeeld aan de familie. iedereen is er enthousiast over. Tongue
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 10:19
Als je 1 droge handdoek bij je natte was in de droger stopt, is de was veel sneller droog. Heel apart, maar het werkt
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 10:45

Ik was de gelukkige met vetluis. En dan te bedenken dat ik niet bewust op lage temperaturen was. Fijne was (overhemden,sokken, bh's) op 40. Ondergoed, handdoeken op 60 en minimaal een keer in de 2 weken datzelfde spul op 95. Vaatdoekje en washandjes laat ik vaak liggen tot ik aan een 95 machine toe ben. Ik heb het zelfs gehad toen ik de machine net 4 weken had. Met de importeur gebeld. Wat bleek. De heren die de machine hadden afgeleverd hadden de afvoerslang te diep in de afvoer gestoken, zodoende kwam het vuil weer terug in de wasmachine. Advies: kopje soda en dan kookwas draaien. Zonder was erin. Als ik dan hoor dat men adviseert om op lage temperatuur te wassen, waardoor je dit ook krijgt, dan vraag ik mij af wat zuiniger of milieubewuster is: regelmatig kookwas draaien of een keer per maand een lege machine op de hoogste temperstuur laten lopen? Sindsdien doe ik altijd soda bij de was.

Oh ja, vloeibaar wasmiddel schijnt ook een boosdoener te zijn. Ontdek je met googelen.

Groetjes, Lida

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 14:11

Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Oh ja, vloeibaar wasmiddel schijnt ook een boosdoener te zijn. Ontdek je met googelen.

Oh en ik dacht net, dat zal mij niet gebeuren want ik gebruik de zeepbakjes niet, omdat ik vloeibaar wasmiddel heb. Of geldt dat dan weer niet als je het in een balletje gebruikt?

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 15:47

Het schijnt ook te maken te hebben met het lage waterverbruik van de tegenwoordige wasmachines. Ik heb het indertijd gegoogeld, je weet niet wat je leest en hoeveel. Sommige mensen doen daarom extra water bij de was. Schijnt weer slecht voor de machine te zijn. Wat zei de grote voetballer JC ook weer? Elk voordeel hep zijn nadeel.

Groetjes, Lida

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns