Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

boos

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: boos
    Posted: 07 Juni 2021 om 16:09
vandeweek was ik bij de 91 jarige toen de post kwam. dat is de rekening voor de huur van mijn douchestoel zei hij, 33,60.
ik vroeg, die douchestoel heb je toch al een tijd, betaal je daar al die tijd 33,60 voor? Confused
vanmorgen Vegro gebeld, daar is die stoel van. hij huurt hem al haast anderhalf jaar, betaalde ruim 500,00. ik zeg, maar dan heeft hij hem toch al dik en breed betaald?!! kunnen jullie niet iets in het computersysteem doen zodat als de aankoopprijs aan huur is betaald, de incasso vanzelf stopt?
nee daar gaan ze niet aan beginnen, daar moeten de klanten zelf op letten.
allemaal oude, zieke of anderzijds beperkte mensen Angry
en vorig jaar heb ik bij iemand anders met een rollator van een andere thuiszorgwinkel hetzelfde meegemaakt. en als je belt doen ze net of ze er van schrikken maar die persoon krijgt geen cent van het teveel betaalde terug.
vanmorgen die griet zei dat hij dan nog een maand huur moet betalen, omdat ze die rekening al hebben verstuurd, en dan is de stoel van hem.
vorig jaar met die rollator kreeg ik precies hetzelfde antwoord, toen ben ik er nog ingetrapt maar inmiddels heb ik haar op mijn tanden.

ik ben echt ontzettend boos hierover. vind het zo oneerlijk!
heb een mail naar max meldpunt gestuurd en een mail naar het juridisch loket.
benieuwd wat daar uit komt.


Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2021 om 16:52
Ik snap je woede, het is ook te gek voor woorden. De menselijke maat is al lang verdwenen bij veel organisaties.
Het doet me denken aan de spreuk ik de omdenk kalender van laatst:
Waar regels zijn, stopt het denken.

Goed dat je hiervoor opkomt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2021 om 18:40
3 x kabinet Rutte en Nederland is geen verzorgingsstaat meer. En dan loopt CDA te mekkeren dat ze niet met twee linkse partijen in een kabinet willen. Natuurlijk niet, ze zijn bang dat Ploumen en Klaver de boel willen terugdraaien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2021 om 21:18
Helemaal met jullie eens. Maak het ook vaak mee in de zorg. Snap niet dat ze de cliĆ«nten voor dat ze huur moeten betalen gaan inlichten vanaf die datum moet u gaan betalen. De meeste laten de post aan 
familie over. Je kan dan altijd naar een ander uitleenpunt gaan dan heb je weer een tijdje gratis. Ik dacht dat dat 3 maanden is.
Ze maken er gewoon misbruik van. Confused
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2021 om 08:32
IK begrijp ook niets van het verhuren van die hulpmiddelen. Vroeger was je lid van de Kruisvereniging en dan leende je die dingen zonder extra te betalen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2021 om 09:22
je kunt alle hulpmiddelen ook aanvragen bij wmo, dan huren zij het voor je. maar als je inkomen te hoog is, schiet je daar niks mee op vandaar dat deze 9 jarige het dan zelf huurt.
na 3 maanden huren krijgt elke huurder (wmo of particulier) dan een brief waarin gevraagd wordt of je het hulpmiddel nog gebruikt maar we hoeven maar hier op het forum te kijken om te weten hoe slecht er in het algemeen gelezen wordt. daarbij, als je als oudere of zieke zegt ja ik gebruik het nog, betekent dat voor mij nog niet dat je die klant dan maar eindeloos mag plukken. dan nog zou er, vind ik, iets in het computersysteem moeten zijn opgenomen wat die klant beschermt tegen dit soort praktijken.

ik laat het niet los hoor. in dit soort dingen ben ik een 'pitbull'. wel ga ik zo eerst een flinke wandeling maken want ik wil niet dat die boosheid zich vast gaat zetten in mijn lichaam.
dank jullie wel voor je steun Thumbs Up
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2021 om 11:42
Bij Vegro mag je een douchestoel gratis lenen voor 26 weken .
Dat wordt betaald door de zorgverzekering , hoe het daarna gaat weet ik niet
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2021 om 11:52
Ik heb ook nog gekeken bij een leverancier .

Douche kruk kost 27,95 en een stoel met rugleuning en armleuningen en in hoogte verstelbaar kost 59,95 . De rugleuning en armleuningen kunnen er ook nog af zodat je een kruk overhoudt .


Dit is toch verschrikkelijk wat ze doen .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2021 om 12:44
Het is plukken. Die prijzen zijn ook belachelijk.
Inderdaad haalde je die dingen vroeger gewoon bij de kruisvereniging. Maar die uitleen werd ineens opgeheven. Had je jaren betaald zonder het nodig te hebben en ineens was het weg.

Ik heb een stevig plastic tuinstoeltje in de badkamer gezet toen ik iemand een tijdlang moest douchen omdat die gevallen was en het zelf niet kon. Dat werkte ook goed en heeft heel weinig gekost.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2021 om 17:51
Ik heb een tuinstoeltje in de badkamer voor voetbaden, en daar zit zowiezo een gaatje in zodat er geen water in blijft staan. Dus als douchezitje kan hij ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2021 om 19:09
Ik weet van een kennis, dat ze eerst gewoon een plastic tuinstoeltje gebruikte voor haar man , maar toen de wijkverpleging kwam, omdat ze het zelf niet meer kon ,er een officiele douchestoel moest komen .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2021 om 18:10
Belachelijk. Ze jagen je onnodig op kosten.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2021 om 09:32
die plastic tuinstoeltjes worden ook gebruik voor vrouwen net na de bevalling.
voor ouderen vind ik het niet zo raar dat 'men' wilt dat je een goede douchestoel koopt of huurt. ten eerste zijn die veel steviger zodat ze niet omkiepen als je op een leuning steunt, ten tweede zijn ze wat breder en ze hebben metalen poten terwijl bij tuinstoeltjes na verloop van tijd een van de pootjes kan breken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2021 om 17:00
IK snap de noodzaak, maar waarom betaalt de verzekering dat niet? Men wil dat ouderen zo lang mogelijk thuis wonen, omdat dat veel goedkoper is dan bejaardenhuizen. Van het geld dat zo wordt uitgespaard kunnen veel hulpmiddelen gefinancierd worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2021 om 23:14
k had bericht terug van juridisch loket, zij raden me aan eerst het huurcontract te achterhalen.
tja... bij die grote bedrijven zal daar niks aan mankeren vrees ik Confused
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2021 om 09:43
Is die stoel niet aangevraagd via de WMO .?

Elke gemeente heeft dan een contract met een leverancier die de hulpmiddelen levert .

Dat kan Vegro zijn of Medipoint .


Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2021 om 10:42
nee is niet aangevraagd bij het wmo. je kunt ook zelf zo'n ding huren

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2021 om 10:45
Dit soort dingen noemt men leergeld. Jij hebt hier nu van geleerd, je hebt het met andere mensen (ons o.a.) gedeeld en op die manier zijn we
allemaal wat wijzer in de toekomst.
Het probleem is ook dat al die regelingen de hele tijd maar wijzigen, je zou er een punthoofd van krijgen (als we dat allemaal al niet hadden).

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2021 om 12:49
Eigenlijk is het oneerlijk.


Ze zouden je erop moeten wijzen wat voor regels er allemaal zijn .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2021 om 16:34
Ja, ik vind ook altijd, dat de belastingdienst veel van ons weet en best zelf zou kunnen zorgen voor toeslagen waar mensen recht op hebben. Maar nee, dat moet je zelf aanvragen binnen een bepaalde tijd en anders krijg je het niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns