Breien: hoe steken afzetten zonder ze te breien |
Reageer |
Autheur | |
LosSteekje
Newbie Lid sinds: 05 Januari 2014 Locatie: Leuven, B Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 Januari 2014 om 20:49 |
Hoi!
Ik ben een sjaal aan het maken in rijstpap-/gerstekorrelsteek. Het is dikke wol (naalden 10) en mijn zoontje van bijna 2.5 wil graag zelf zijn sjaal kunnen losmaken. Een knoop is dan niet zo handig en nu wou ik een soort gleuf in de sjaal maken, zodat je het ene uiteinde door het andere kunt steken ipv de sjaal te knopen. Ik heb een beschrijving gevonden van een verborgen knoopsgat (http://www.nafra.eu/content/45-breitip-16) maar daarvoor moet ik de steken afzetten zonder ze te breien. Nu kan ik gewoon afkanten, maar dit is me nog niet gelukt. Kan iemand me uitleggen hoe je dit doet en liefst ook in rijstpapsteek? Heel erg bedankt!! |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik weet niet hoe lang de sjaal van een peuter moet worden en ook niet hoeveel steken je hebt opgezet, maar je kunt een gleuf maken door het werk te splitsen en de helften afzonderlijk te breien Na ongeveer 10 cm (of de breedte van de sjaal) weer over alle steken breien. Je moet dan even meten hoe de sjaal om zijn nek zit en waar de gleuf precies moet komen. Misschien met een andere sjaal?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
LosSteekje
Newbie Lid sinds: 05 Januari 2014 Locatie: Leuven, B Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
|
ow dat klinkt ook wel goed. Maar kan dat wel als je maar 2 naalden van die dikte hebt? Het zijn maar 12 steken omdat het zo'n dikke wol is. Ik ben de lengte aan het afmeten van zijn andere sjaal, maar die vind ik eigenlijk iets te smal. Deze wordt dus even lang, maar ietsje breder.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je naar Drops design gaat dan Baby drops en vervolgens 19-12 zie je een rode sjaal beschreven die op deze manier gebreid is .
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je kunt toch met een extra bolletje breien, gewoon op dezelfde naalden?
Ik zet vaak mouwen en panden samen op, dan worden ze even lang. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |