Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Brood bakken

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2019 om 09:25
Voor de nieuwsgierigen onder ons, de duitstalige (sorry) documentaire
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2019 om 12:14
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Voor de nieuwsgierigen onder ons, de duitstalige (sorry) documentaire

Heb het begin even gekeken maar het duurt me toch te lang. Ik bn nooit zo'n youtube fims kijker.

Er was eens een programma op tv over brood bakken, toen werd gezegd dat alle goede stoffen uit de meel worden gehaald, dan blijft bloem over. Maar daarin zitten dus veel juist goede stoffen niet meer. Die stoffen worden dan weer verkocht om er andere producten mee te maken. 

Daarom wil ik alleen nog maar meel, geen bloem, voor mijn eigen speltbroden. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2019 om 08:15
Ik ben er speciaal voor gaan zitten, je kunt ook scrollen in zo'n youtube filmpje. Op een bepaald moment zie je een hele trotse man,
hij is brood "makelaar" hij verhandelt dus halfproducten, die in een fabriek gemaakt worden en diepgevroren over de weg gaan en
die ergens in een koopgoot afgebakken worden. De zaken zien er chique uit, maar ze verkopen fabrieksbrood . . .
En er zijn ook stukjes dat ze in een lab brood testen dat al weken oud is.
Als je de enge delen wilt zien, dan kun je alle stukken van de bakker, die zijn zaak sluit overslaan.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.449 seconden.
Lang Yarns