Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  123 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Corona
    Posted: 14 Maart 2020 om 12:51
Doen jullie nog bizondere dingen uit zelfbescherming? Zolang het nog kan ga ik sporten en naar de soos. Maar niet naar rommelmarkten of bioscoop, hoewel we daar 's middags meestal alleen of met 6 anderen zaten. Betalen deed ik toch al met de bankpas. Ik ging vanmorgen naar de Plus voor Losalt, dat halverwege de pot was, en om een brief te posten. Rijen mensen met volle karren, wc-papier, afbakbroodjes en potjes en blikjes conserven. Lege schappen en files van bevoorradingskarren van de Plus zelf. Gisteren groot gemekker omdat de ontsmettende handzeep op was. Ik zei, dat ze best gewone handzeep of zelfs douchespul konden gebruiken met een scheutje Dettol. Ik hoop maar dat Dettol nog in de drogisterijen ligt. Ik heb het standaard in huis, ook schoonmaakalcohol, soda en bakingsoda.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2020 om 13:48
Bijzondere dingen doe ik niet .

Ik vul mijn handzeep pompje altijd al bij met vloeibare zachte zeep ,werkt net zo goed als al die dure spullen . Mijn man wast zijn handen altijd met zeep die ze ook in garages gebruiken ,dat is een pot .

Met gewone zeep blijft het vuil tussen de groeven zitten ,ook met een borstel lukt dat niet .

Ik ben wel het pakjes aanpakken gaan beperken .tot de naaste (over) buren Het virus blijft dan wel niet aan het pakje zitten ,maar je weet niet wat de bezorger net gedaan heeft .

Ik was Donderdag hier om een uur of 1 in de supermarkt ,je kon een kanon afschieten .

Mijn dochter wilde onze nieuwe supermarkt wel eens zien en mijn kleinzoon wilde de loopband naar de parkeergarage weleens proberen ,maar het was toen stampend druk ,zelfs meel om pannenkoeken te bakken was er niet .


Dat heeft ze dus nog moeten halen in d'r eigen buurtsupermarktje .Ik vind dit a sociaal ,je moet wel het geld hebben,en de ruimte, om zo'n enorme hoeveelheid in te kunnen slaan

Volgens mij kan je zeker met dit weer beter lekker gaan wandelen ,maar dan moet je natuurlijk wel ergens wonen waar dat kan dan in de bioscoop gaan zitten ,maar dat moet ieder voor zich weten .

Met het niet sporten voor de kleintjes heb ik een beetje moeite . Ze zitten wel op school . Sluit de kantine en laat ze in sportkleren naar het veld komen en douchen doen ze thuis maar .Als de ouders dan wat afstandhouden van elkaar moet dat toch kunnen ? Ze moeten dan wel net als op school niet lopen te snotteren natuurlijk.

Ik kreeg een mail van de bieb dat die tot begin April gesloten was .Alle activiteiten gaan daar dus ook niet door .

Mijn man is een risicogeval,. dus dan heb je toch wat meer zorgen ,maar hij is nu lekker in de tuin aan het werk ,

Soda heb ik ook altijd in huis en de deurknoppen maak ik schoon met bleekwater .Mag misschien niet ,maar in dit geval heb ik daar lak aan Ik heb alcohol doekjes in kleine zakjes in mijn tas daar maak ik mijn handen mee schoon als ik de supermarktkar gebruikt heb en verder moeten we het maar afwachten .

Zal mij benieuwen wanneer bij de hamsteraars ,de deksels van de soepblikken bol gaan staan .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2020 om 13:57
Er was vannacht zo' vragen programma .Daarin werd o.a gevraagd hoelang je je nu eigenlijk je handen moest wassen . Zo' viruloog vertelde dat hij happy birthday zong en dat dat voldoende was .

Toch nog wat leuks om te horen .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2020 om 15:44
Het enige waar ik me aan houd, is geen handen geven. Ik was alleen mijn handen als ik bijvoorbeeld in de bus gezeten heb of naar een winkel ben geweest. Hamsteren is niet nodig want ik kan nog een maand brood bakken van mijn voorraad en we eten nog volop uit de vriezer van eigen tuin. De kerken in Almere zijn gestopt met vieringen, blokfluitles gaat niet meer door.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2020 om 16:13
Hamsteren ga ik niet doen.
Wel inderdaad regelmatig extra handen wassen.
En zo min mogelijk de deur uit.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2020 om 18:33
Ik had wat reserveringen lopen in de bieb. Vanmiddag kreeg ik een telefoontje dat ze tot 1500 open waren (normaal 16.00) en nu gaan sluiten tot 1 april. Ik kon nog een boek en twee dvd's uit de reserveerkast halen. Dat vond ik heel attent.

Ik heb altijd een zogenaamde drektas aan mijn boodschappenkarretje hangen, waarin ik plastic etc dump, en onderweg blikjes en flesjes opraap voor Apeldoornse Boys. Daarom heb ik altijd zo'n klein flesje om mijn handen schoon te maken.

Ik vraag me af of mensen gaan letten op de tht datum van paracetamol en dat soort dingen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2020 om 19:00
Wij konden helaas geen boeken meer halen ,wel zou er geen boete worden berend .

Ik denk dat ze het direct sluiten hebben gedaan om een enorme toeloop te voorkomen .

Ach er staan nog genoeg boeken in de boekenkast ,die best voor de 2e keer gelezen kunnen worden .

Van de week heb ik er een uit mijn tienerjaren gelezen ,dan zie je pas hoeveel in de spelling veranderd is .

Kruidvat stuurt net een mail over met geld betalen ,liever niet maar dan wel zonder handcontact ,Maar wat ik me nu afvraag hoevaak zullen ze het pinapparaat reinigen ?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2020 om 20:37
Ik ga niet hamsteren, ik heb altijd voorraad (ben ik n hamster ? ). Ik ben deze week niet gaan zwemmen, maar heb wel winkels bezocht . . . 
Ook heb ik in plaats van mijn schoonmoeder een wagen vol met 10-jarigen rondgereden, want zij is erg nerveus. Je kunt nerveus zijn niemand kwalijk 
nemen want het virus in Italië lijkt zich makkelijk te verspreiden, want je gaat me toch niet vertellen dat al die mensen die naar de sneeuw waren 
allemaal met de ski-leraar hebben staan zoenen ???
Ze zeggen al dat het virus in China al 1 keer gemuteerd was, nou wie zegt dat dat niet nog 1 keer kon en dat het nu nog agressiever is ???

Over een paar maanden weten we meer . . . 

Wat ik nu erg vind, is dat ik bij ieder pijntje denk - zou het ??? Ik heb nu een beetje spierpijn, daar zou ik anders niet over nadenken en nu wel.
Ik heb verdorie de hele dag lopen harken en met kruiwagens rondgerend, dus spierpijn is niet gek. Laten we hopen dat het dat is.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2020 om 22:11
Ik heb ook altijd een voorraad ,maar ik heb het idee dat dat nog met WO II te maken heeft .

Het is altijd makkelijk iets in huis te hebben ,bij ziekte of zo ,alhoewel je dan beter bouillon in huis kan hebben want dan heb je toch geen trek .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2020 om 23:34
Wij hamsteren niet, grote onzin.
Snap ook waaróm mensen hamsteren.
Ik behoor ook tot de risicogroep, op diverse manieren, maar ik ben niet angstig of, nooit geweest ook, zal wel de aard van het beesie zijn.
Manlief waste altijd al zijn handen na het boodschappen doen en als we in een ziekenhuis zijn gebruiken we altijd de flesjes ontsmettingsvloeistof die daar hangen.

Geen handen geven is een goeie, maar gewoon normaal de hygiëne in achte nemen en je gezonde verstand gebruiken moet afdoende zijn denk ik zo.

Ik maak me meer zorgen over de economie die een gigantische opdonder krijgt.



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2020 om 23:38
Ik heb vandaag een Facebook pagina aangemaakt voor corona hulp. Op deze pagina kunnen de kwetsbare mensen in het dorp om hulp vragen. En gezonde mensen kunnen hulp aanbieden.
Zag dat op een andere pagina en vond het zo mooi initiatief.
https://www.facebook.com/Coronahulp-Best-eo-102093871428261/
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2020 om 08:50
Overigens wist ik die van Happy Birthday al jaren. Ooit keek ik naar de Oprah Winfrey show en daar werd eens verteld, dat mensen veel te kort handen wassen. Dat het 20 seconden lang moest. En 20 seconden was een couplet van Happy Birthday. Van toen af aan zing ik dat van binnen als ik mijn handen was. Als jarige noem ik mezelf. Het lijkt erg lang, maar als je in 20 seconden gratis boodschappen zou mogen pakken, is het zó om. 20 seconden boren bij de tandarts lijkt een eeuw te duren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2020 om 22:02
Ik heb mijn voorraad paracetamol gecontroleerd, omdat dat het enige is dat 'veilig' is om in te nemen dan. Iboprufen is naar het schijnt heel slecht bij coronavirus, net zoals bij windpokken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2020 om 22:27
Ook daar zijn de meningen ook weer oververdeeld las ik net .

Dat is nu net het probleem ,de " geleerden" zijn het zelf niet eens over bepaalde zaken
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2020 om 22:36
Dan wisselen we af. Zal het maar half slecht zijn.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2020 om 08:34
De buren links en rechts hebben al briefjes in de bus gegooid met het aanbod boodschappen te doen. Heel lief, voorlopig niet nodig. Na 4 weken griep in november, waarbij ik wel boodschappen deed en eten kookte, heb ik geleerd om een voorraad van ongeveer een maand in huis te hebben. Vooral kippensoep. Ik loop straks wel even naar de Plus voor vers fruit en verse groente, met een Dettol doekje om de handvaten van het karretje en de zelfscanner schoon te maken.

Ik hoefde maandag niet bloeddruk te laten meten in de praktijk, waarvoor ik een afspraak had staan. Ik heb wel per telefoon en mail gemeld, dat ik nog 7 bloeddrukpillen in huis heb. Meer moeite ga ik niet doen voor mij opgedrongen pillen. Er spelen nu ergere dingen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2020 om 09:00
Hier in België word het nu ook wel serieus genomen ik ben de hele dag aan t handwerken, tussendoor wat paas poets doen mijn kids rijden voor mij naar de winkel,ik ben wel bang voor dat stom virus heb verleden jaar een week en half in caronteine gezeten in revalidatie voor het Noron virus en dat is echt niet leuk ,allemaal een knuffel van ver 😷😷😷😷😷😷😍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2020 om 09:10
Miin man kreeg ook een telefoontje dat hij geen bloeddruk hoefde te laten meten .

Of hij doorgaat met zijn nieuwe bloeddrukpillen moet hij zelf maar beslissen, het zou jammer zijn ,volgens haar ,als hij het niet deed Ik nam de tel aan want hij is inmiddels bijna stokdoof .

Op mijn vraag of zijn bloeddruk dan erg hoog was , kreeg ik als antwoord dat het wel meeviel.



Ik zou het pinapparaat ook maar gelijk meenemen Machtelt .
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2020 om 09:58
Wij hebben geen speciale dingen. Het gebruik van handzeep was bij ons altijd al en zeker ná toiletbezoek (doen velen ook nog niet eens!) en dan wat papieren zakdoekjes, tissues etc. in voorraad maar die hebben wij ook altijd omdat ik zelf last heb van allergie (pollen etc.). Verder doen wij niet aan hamsteren (zeker niet de WC rollen!) want al het spul wordt toch stiekem oud en dan kun je het weg gooien. Wat ik alleen hoop is dat dit toch weer snel voorbij zal gaan, al heb ik hier mijn twijfels over. Allemaal veel sterkte in deze periode!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2020 om 10:12
De tandarts(in) belde gister, ik had al verwacht dat de afspraak afgezegd zou worden - maar helemaal naar eind september vind ik 
toch wel erg lang voor mijn gebit . . . dat komt omdat ze nu alleen de afspraken t/m 6 april afzeggen en hopen dat die anderen door kunnen 
gaan - we schuiven niet collectief door . . . 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns