Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Corona

 Reageer Reageer Pagina  <1 1213141516 36>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2020 om 19:51
 

Je was de [ en de ] aan het begin en einde vergeten mee te nemen, Pareltje
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2020 om 19:53
Leuk dat er hulp is ,
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2020 om 20:14
Ik was afgelopen dinsdag met dochter lief naar de stad geweest. We hebben zoveel als mogelijk was de drukte vermeden. Winkels waar een rij stond overgeslagen.
Uiteindelijk zijn we op een stil terrasje gaan zitten in een achteraf straatje en hebben daar wat gedronken. Toen snel terug naar ons dorp waar het dan toch echt minder druk is. Ik snap dat mensen graag vakantie willen vieren, maar dat kan toch ook in je eigen provincie. Of in eigen land.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2020 om 20:42
Machtelt,

Dat was ook verschrikkelijk , maar ik hoop dat ze nu alvast beginnen beschermingsmateriaal in te slaan ,want het gebrekdaaraan was de oorzaak .
Ze durven het niet toe te geven .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2020 om 13:22
Dat tekort aan beschermingsmateriaal was gewoon nalatig & gierig van de overheid.

Tijdens de koude oorlog, toen nog gedacht werd dat er een oorlog kon uitbreken, had de overheid in Nederland over het land verspreid schuilplaatsen waar medische middelen en houdbaar voedsel was opgeslagen. Voor het geval dat..

Als de voorraden oud werden, maar nog wel bruikbaar, dan werden ze in dumpwinkels verkocht. In de opslag kwam dan weer nieuwe voorraad, zodat er altijd genoeg was. Dat hadden ze met die beschermingsmiddelen ook moeten doen. Er waren genoeg aanwijzingen dat zo een ziekte er ooit aan zou komen. Er was nu ook een rampenplan, maar daar hebben ze zich niet aan gehouden.

In plaats daarvan logen ze over het risico. Veel mensen denken nog steeds dat je van dit virus alleen een beetje verkouden wordt. Maar hoe langer het duurt, des te meer gevolgen van een besmetting er blijken te zijn. De zogenaamd deskundigen hebben zich slecht geïnformeerd. Ze hebben de bevolking slecht geïnformeerd. Misschien zelfs bewust voorgelogen. En nu geven ze dat niet toe. Gevolg is dat nog steeds veel mensen denken dat beschermingsmiddelen en afstand houden niet nodig  zijn.

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2020 om 13:34
Ik heb gehoord dat het jongeren niet zoveel boeit en dat ze gewoon feestjes houden en elkaar besmetten en dan weer oudere mensen besmetten.
Nou, ik ben 19 en dat vind ik asociaal. Als ik ga fietsen ga ik met een grote boog om ieder oudje heen.
Niet alle jongeren zijn onverschillig, hoor!


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2020 om 14:54

Dank je wel Chrissie.


Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2020 om 20:02
Het is ook niet waar, dat jongeren geen risico lopen. Vandaag kwam het RIVM van Nederland met cijfers over de leeftijdsgroepen en besmettingen die zijn vastgesteld na testen:
Kinderen

In de leeftijd van 0 tot 4 jaar bleken 103 besmet
en van 5 tot 9 jarigen zijn 144 besmet gebleken
onder de 10 tot 14 jarigen bleken 292 besmettingen
onder 15 tot 19 jarigen bleken 783 besmettingen

Jonge volwassenen

Het oplopend aantal besmetten stopt niet bij jonge volwassenen:
onder de geteste 20-24 jarigen bleken 1472 besmettingen
onder 25-29 jarigen bleken 1503 besmettingen
onder 30-34 jarigen bleken 1286 besmettingen
onder 35-39 jarigen bleken 1088 besmettingen

Volwassen productieve leeftijd

Daar houdt het besmettingsrisico allerminst op:
onder geteste 40-44 jarigen bleken 1054 besmettingen
onder 45-49 jarigen bleken 1148 besmettingen
onder 50-54 jarigen bleken 1306 besmettingen
onder 55-59 jaren bleken 1208 besmettingen
onder 60-64 jaren bleken 924 besmettingen
onder 65-69 jaren bleken 466 besmettingen

Pensioen leeftijd

onder 70-74 jarigen bleken 429 besmettingen
onder 75-79 jarigen bleken 405 besmettingen
onder 80-84 jarigen bleken 506 besmettingen
onder 85-89 jarigen bleken 576 besmettingen
onder 90-94 jarigen bleken 371 besmettingen

Bij testen van Nederlands ingezetenen boven 95 jarige leeftijd bleken in die test periode nog 119 besmette personen.

Dat zijn toch forse aantallen, terwijl jongeren in het begin nog niet getest werden. De Nederlandse regering dacht dat jonge mensen geen risico liepen, want in China waren het vooral oudere mensen die in het ziekenhuis werden opgenomen. Ze vergaten te onderzoeken hoe dat kwam.

In China bleek al snel dat jonge kinderen niet in staat waren de regels te volgen. Daarom mochten ze niet meer de straat op. Per gezin mocht 1 volwassene boodschappen gaan doen, de rest moest binnen blijven. Zo zorgden ze er voor dat kinderen en jongeren niet ziek werden.

Hier mogen alle leeftijden naar buiten.


Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2020 om 21:19
Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:

Ik heb gehoord dat het jongeren niet zoveel boeit en dat ze gewoon feestjes houden en elkaar besmetten en dan weer oudere mensen besmetten.
Nou, ik ben 19 en dat vind ik asociaal. Als ik ga fietsen ga ik met een grote boog om ieder oudje heen.
Niet alle jongeren zijn onverschillig, hoor!
Super van je. Mijn kids bijna 16 en 13 jaar doen dit ook ze proberen zoveel mogelijk afstand te houden. Ze gaan bijna nergens heen ook nu in de vakantie niet. Ze zijn zelf ook bang om ziek te worden. Ook om dadelijk weer volle tijd naar school gaan vinden ze maar niks. En Britt moet komende schooljaar een stage doen van twee weken in het buitenland Engelstalig daar ziet ze echt tegenop. Terwijl ze dit in de normale omstandigheden zonder die Corona geweldig gevonden zou hebben. Hoop dat er wat meer jongeren het voorbeeld van jouw gaan opvolgen. 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2020 om 21:46
Dat vind ik nu wel sneu voor de serieuse jongeren , dat ze zulke dingen als interessante zaken zoals stages , moeten missen .

Ik word alleen kwaad als ze staan te jammeren ,dat ze jong zijn en feest willen vieren en dansen en drinken

Ik vind het ook sneu voor cafeeigenaren ,die er alles aangedaan hebben om hun bedrijf coronaproef te maken , en dat de jongeren gewoon stoelen bijelkaar trekken ,zodat het cafe gesloten moeten worden en de eigenaar z'n inkomen verliezen
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2020 om 13:03
Ik begrijp wel, dat het moeilijk is te geloven dat er echt een heel gevaarlijk virus is, waarvoor ongebruikelijke maatregelen nodig zijn. Je kunt het niet zien. Er vallen geen mensen dood neer op straat. Je ziet de gevolgen alleen in video´s en wat er geschreven en gezegd wordt. Het lijkt allemaal science fiction.

Ik hoop dat veel mensen vrijwillig rekening houden met de noodzaak van afstand houden, mondkapjes dragen en mensenmassa´s vermijden. Ik moet er niet aan denken als dat verplicht zou worden en met geweld afgedwongen. Ik hoorde dat in Australie de ruiten worden ingeslagen als mensen in een auto hun papieren niet willen laten zien om aan te tonen waar ze vandaan komen. Niemand mag de staat Victoria meer uit. Omdat daar ineens veel besmettingen zijn, worden mensen verplicht thuis te blijven. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2020 om 16:02
De bevolkingsonderzoeken zijn weer opgestart. Ik kreeg een uitnodiging voor de borstenpletter. Helaas weet ik mijn DigiD niet meer. De telefoon staat zó roodgloeiend, dat ik beter later nog eens kan proberen te bellen. Ik ga wel in onze archieven graven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2020 om 21:26
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dat vind ik nu wel sneu voor de serieuse jongeren , dat ze zulke dingen als interessante zaken zoals stages , moeten missen .

Ik word alleen kwaad als ze staan te jammeren ,dat ze jong zijn en feest willen vieren en dansen en drinken

Ik vind het ook sneu voor cafeeigenaren ,die er alles aangedaan hebben om hun bedrijf coronaproef te maken , en dat de jongeren gewoon stoelen bijelkaar trekken ,zodat het cafe gesloten moeten worden en de eigenaar z'n inkomen verliezen


Stage missen is inderdaad niet zo leuk maar op dit moment gaat het nog gewoon door. Hebben nog niks van school gehoord. Dus Britt is nog hard opzoek om zo dicht mogelijk bij thuis iets te vinden wat heel moeilijk is in deze situatie. Thom zou afgelopen maart een week stage in Engeland hebben gehad maar die is pas afgelast toen de schollen hingen sluiten, dat was precies de dag dat ze zouden vertrekken. We weten tot nu toe nog niet of deze word ingehaald. Maar van mij hoefd dit niet. vind dit maar niks. gelukkig vinden de kids het zo ook niks om van huis te gaan. Als ze uit zich zelf niet meegaan dan moeten ze van tweetalig VWO onderwijs af en naar het gewone VWO. Waar ik het in deze omstandigheden niet mee eens ben zeker omdat beide ook nog in risico vallen vanwege de longen.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2020 om 13:44
Originally posted by petraco petraco wrote:

Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dat vind ik nu wel sneu voor de serieuse jongeren , dat ze zulke dingen als interessante zaken zoals stages , moeten missen .

Ik word alleen kwaad als ze staan te jammeren ,dat ze jong zijn en feest willen vieren en dansen en drinken

Ik vind het ook sneu voor cafeeigenaren ,die er alles aangedaan hebben om hun bedrijf coronaproef te maken , en dat de jongeren gewoon stoelen bijelkaar trekken ,zodat het cafe gesloten moeten worden en de eigenaar z'n inkomen verliezen


Stage missen is inderdaad niet zo leuk maar op dit moment gaat het nog gewoon door. Hebben nog niks van school gehoord. Dus Britt is nog hard opzoek om zo dicht mogelijk bij thuis iets te vinden wat heel moeilijk is in deze situatie. Thom zou afgelopen maart een week stage in Engeland hebben gehad maar die is pas afgelast toen de schollen hingen sluiten, dat was precies de dag dat ze zouden vertrekken. We weten tot nu toe nog niet of deze word ingehaald. Maar van mij hoefd dit niet. vind dit maar niks. gelukkig vinden de kids het zo ook niks om van huis te gaan. Als ze uit zich zelf niet meegaan dan moeten ze van tweetalig VWO onderwijs af en naar het gewone VWO. Waar ik het in deze omstandigheden niet mee eens ben zeker omdat beide ook nog in risico vallen vanwege de longen.


Raar, om zo de leerlingen te straffen voor wat volledig buiten hun invloed is.
Ook vind ik het nogal krom dat in Nederland grote bedrijven heel makkelijk geld krijgen en kleine ondernemers weinig of niks.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2020 om 18:42
Vanavond 19.00 gaan ze ons weer voorliegen...ik bedoel voorlichten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2020 om 18:45
Dat was geenschrijffout hoor Machtelt ,maar de waarheid .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2020 om 18:47
Een schrijffout verbeter ik. Ooit leerden we op school wat een "Contradictio in terminus" was, een gezegde dat zichzelf tegenspreekt. Ik geef als voorbeeld altijd: Een eerlijke politicus.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2020 om 21:05
Originally posted by Cocos Cocos wrote:

Originally posted by petraco petraco wrote:

Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dat vind ik nu wel sneu voor de serieuse jongeren , dat ze zulke dingen als interessante zaken zoals stages , moeten missen .

Ik word alleen kwaad als ze staan te jammeren ,dat ze jong zijn en feest willen vieren en dansen en drinken

Ik vind het ook sneu voor cafeeigenaren ,die er alles aangedaan hebben om hun bedrijf coronaproef te maken , en dat de jongeren gewoon stoelen bijelkaar trekken ,zodat het cafe gesloten moeten worden en de eigenaar z'n inkomen verliezen


Stage missen is inderdaad niet zo leuk maar op dit moment gaat het nog gewoon door. Hebben nog niks van school gehoord. Dus Britt is nog hard opzoek om zo dicht mogelijk bij thuis iets te vinden wat heel moeilijk is in deze situatie. Thom zou afgelopen maart een week stage in Engeland hebben gehad maar die is pas afgelast toen de schollen hingen sluiten, dat was precies de dag dat ze zouden vertrekken. We weten tot nu toe nog niet of deze word ingehaald. Maar van mij hoefd dit niet. vind dit maar niks. gelukkig vinden de kids het zo ook niks om van huis te gaan. Als ze uit zich zelf niet meegaan dan moeten ze van tweetalig VWO onderwijs af en naar het gewone VWO. Waar ik het in deze omstandigheden niet mee eens ben zeker omdat beide ook nog in risico vallen vanwege de longen.


Raar, om zo de leerlingen te straffen voor wat volledig buiten hun invloed is.
Ook vind ik het nogal krom dat in Nederland grote bedrijven heel makkelijk geld krijgen en kleine ondernemers weinig of niks.
Ja dat vind ik ook. Maar we wachten maar eens af hoe het gaat lopen anders moeten ze maar een stap terug doen wat erg jammer zou zijn. Britt zit al 5 e jaars Zonde van de vier jaren dan. Ik hoop dat de mensen weer gaan luisteren en meer rekening gaan houden met iedereen. Vind het erg voor de mensen die dit wel doen die worden dadelijk ook wwer in de lockdown gezet. Heb nu ook vakantie drie weken werk in de zorg. Maar we zijn nog nergens heen geweest alleen de boodschappen. De rest blijven we gewoon thuis.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2020 om 22:12
De mensen met wie ik sportte, maanden geleden, wilden bij elkaar komen op bezoek bij één echtpaar. Ik bedankte en meteen begon de bemoeial van de groep tegen me te roepen, dat ik niet bang moet zijn. Dat deed ze ook al, toen we nog wel bij elkaar kwamen, als ik mopperde dat er zo weinig over bekend was: "Magtelt, je moet niet zo bang zijn!" Ik hoop dat ik wel boos mag zijn, wat een gemier. Ik ben niet bang, maar voorzichtig. Ik zoek het virus niet op. Bij visite is het moeilijk om anderhalve meter uit elkaar te blijven. Iemand loopt naar de keuken of wc en komt te dichtbij, nee merci. Ik heb nog niet gehoord hoe het bezoek bevallen was en of er al zieken zijn. Ik blijf gewoon in onze eigen lockdown. Rutten had het ook al over mensen die zich over een ander buigen om brood te pakken en op die ander ademen. Dat had ik bij het zuivelschap, de eerste dag van de anderhalve meter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2020 om 09:15
Waarom moeten mensen zich toch altijd bemoeien met andermans gedrag .

Als je elkaar weer eens wil zien ,stel dan desnoods een wandeling voor ,voor degene die dat nog kunnen .

Dan kan je 1,5 m afstandhouden en af en toe wisselen van partner ,hoef je ook niet zo tegen elkaar te schreeuwen .



Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1213141516 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns