Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotencreaties chrisje

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 14:41
Yep, vlindertje van cadaulint is gelukt ! Dat wordt een hele serie haken, want mijn dochter vindt hem geweldig en heeft al een hele bestelling geplaatst. Moet er alleen nog wel voelsprieten aanhaken vindt ze .

Ik doe wel een poging....
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 15:20
ik ben gek op de vlindertjes en de ronde handtas.
Voor de handtas, is dat alleen in het rond blijven haken tot je een deftige grote hebt en dat 2x en dan rondjes aan elkaar bevestigen?

En voor de vlindertjes...voelsprietjes zijn erg fijn hé :) hoe ga je dat doen, Leentje?
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 17:16

het zijn inderdaad gewoon twee rondes. je kan ook ipv elke toer met een halve vaste te sluiten, in het rond haken. Dan heb je geen "naadje". Ik markeer dan de eerste steek met een draadje zodat je weet waar je bent... Maar deze zijn gewoon met een halve vaste gedaan dit keer... Heb je een patroontje hoe je een ronde moet haken? (met de meerderingen goed aangegeven enz...)

Dan lappen aan elkaar haken: door de twee lagen heen: een vaste , (vaste overslaan) een losse, een vaste (vaste overslaan) een losse enz... eventueel een picootje de volgende toer haken.

 

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 19:54

Originally posted by Marike Marike wrote:

Hoi Chrisje, ze zijn heel leuk geworden!!! En de oren van beer zijn toch prima zo niets mis mee hoor!! De tassen zijn ook erg leuk....

ik kreeg goede raad van je, hé!

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 20:04
Ik had de vlinder van cadeaulint gehaakt (lekker stevig), en de voelsprietjes heb ik gewoon gemaakt door ene sliertje te haken van 15 lossen, dan aan de ene kant een knoopje in het haaksel dat het een soort knopje wordt, het sliertje door de draad van 10 lossen heenhalen waarmee je de vlinder dubbel hebt gewikkeld, en een knoopje aan de andere kant. Ondat het lint vrij stug is, blijft dat prima staan. Met de aansteker kun je het heel voorzichtig nog ene beetje vastsmelten.

Met katoen zou ik er een heel dun ijzerdraadje doorheen rijgen ofzo denk ik. Heb er nog geen foto van; m'n dochter heeft er mee gespeeld en nou is-ie een beetje kwijt, en de batterijen van de camera zijn ook een klein beetje leeg, maar ik kom zo gauw mogelijk ermee.
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 21:02
Chrisje,
als je even tijd hebt, kan je dan misschien een deftig patroon mailen voor in het rond te haken? Ik heb dat nog nooit gedaan
eigenlijk heb ik dat alles nog nooit gedaan. Wel heb ik al info over hoe je de verschillende steken moet maken. Dus met jou beschrijven en die info naast me, zou het me moeten lukken, althans, dat hoop ik

Mijn mail: x_ophelia@hotmail.com
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2007 om 09:59
je hebt mail!
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2007 om 09:35
Dank je 
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2007 om 17:54

 

Inderdaad Chrisje,Je tassen zijn prachtig!Zo verschillend en alle even mooi!Ook gek van knuffels breien?

Strijken?Wie denkt er nu aan strijken!Als je een muze te pakken hebt moet je er voor gaan!!!!!!Strijk loopt inderdaad niet weg!

Haken?Daar heb ik helaas geen kaas van gegeten?Zou ook wel es graag iets met vierkantjes maken!Staat mooie meisjestrui in nieuwe Bergere!Ook met vierkantjes!Korte truitje gebreid met dan onderaan nog een boord met 2 rijen vierkantjes gehaakt!Heel Mooi!Breieschrijving moet eind deze week binnenlopen of begin volgende week !Indien je die wenst?Voor uw madameke?hahaha!Natuurlijk komt er wol mee met dat boek,was onvermijdelijk!wahahaha!

Een bezeten mens!!!!!!!!!!!!!!!!!Perle!

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2007 om 20:35

hm, je brengt me in de verleiding, hoor... Maar 't zou omgekeerd moeten zijn voor mij: de trui haken en het boordje breien, hihi!

Mijn madameke heeft vandaag een nieuw "blote-buiken-topke" gekregen... Was eigenlijk een baby-jurkje (een vriendin had daarom gevraagd) maar het zag er zo truttebellig uit, dat het is omgevormd tot topje...  Het "kriebelde" wel, maar toen grote zus het had goedgekeurd heeft ze er de hele avond in rond gelopen...

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns