Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Dit geloof je niet

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Dit geloof je niet
    Posted: 03 December 2020 om 12:05
Probeer ik ,en ik denk de meeste van ons ,zuinig te zijn met gas en electra .

Nu branden bij ons al zeker 3 maanden dag en nacht . Prettig met dit saaie weer ,maar toch .

Ik denk dat ze gek worden van de meldingen ,want nu krijg ik ineens een mail dat het bekend is ,maar dat ze opzoek zijn naar het kastje .

Welk kastje staat er niet bij en wat er met dat kastje is ook niet ,maar in 3 maanden kan je toch heel wat zoeken
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 12:28
Ik stoor me er al aan dat de straatverlichting altijd de hele nacht blijft branden.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 12:58
Dat ligt er misschien aan in wat voor omgeving je woont ,ik ben blij dat ze , op een normale manier dan, blijven branden .Je zou hier met al die los en ongelijk liggende tegels en boomwortels die boven de grond uitsteken ,wel eens een lelijke smak kunnen maken .

En dan hoef je niet bij de gemeente aan te kloppen ..
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 15:40
Sinds we hier andere verlichting hebben gekregen is het hier 's nachts altijd heel spooky - van dat rare witte licht dat de hele tuin door schijnt.
Vroeger stonden de lantaarnpalen aan de kant, nu staan ze in het midden - maar zijn ze ook veel hoger geworden . . . 
Ik was er altijd als de kippen bij om stukkende lampen te melden, maar tegenwoordig ben ik blij als er 1 stuk is. Uiteindelijk repareren
ze ze toch weer, want sinds een par maanden is het wederom weer heel licht in de achtertuin.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 16:56
we kunnen ons afvragen of die 'nieuwerwetse' lampen wel zoveel energie verbruiken; ik denk van niet.
dat is geen excuus om ze drie maanden dag en nacht te laten branden natuurlijk maar ik neem aan dan er dan iets mis is.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 10:11
Nieuwerwetse lampen verbruiken minder, maar ze zeggen al de natuur gaat er niet op vooruit als het altijd maar licht is. Daar moeten ze de 
tussenweg nog voor verzinnen.
Maar het is natuurlijk helemaal van de gekke als ze niet meer weten waar de schakelkast of stroomverdeler van hun eigen lampen is.
We kunnen wel naar de maan, maar simpele dingen lijken steeds moeilijker te worden.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 11:23
Ik weet ook niet ,waar zulke dingen genoteerd staan .

Ik weet wel ,dat wij ooit iemand aan de deur kregen ,die kwam vertellen dat onze garage zonder vergunning geplaatst was en dat hij afgebroken moest worden ,omdat het nieuwe drainage systeem daar gepland was .

Ik denk dat dat ding er al vanaf 1982 stond .Dan is het een kwestie van je hoofd koel houden en opzoek gaan naar je papieren .Aanvraag vergunning was er ,toestemming was er ,en hij was zelfs ingetekend door het cadaster

De gemeente kon het volgens zeggen nergens vinden ,dat is toch niet te geloven .Zijn ambtenaren dan zo slordig .?

Ik zie nu dat er een lamp uit is , die aansluiting is dan zeker gevonden ..




Ze hadden er flink de p in .Maar de air waarmee ze aan de deur stonden .

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 14:38
Gegevens van vóór 1984 heeft vrijwel geen enkele overheids administratie meer. Ze zijn toen begonnen met digitalisering van bevolkingregister en daar hebben ze veel aan gekoppeld. Papieren zijn vaak vernietigd. Er was nog veel op microfiche, maar de apparatuur om dat uit te lezen is er ook vaak niet meer. En de computersystemen zijn ook al een paar keer veranderd in die tijd. Daarom is er van heel veel gewoon geen gegeven te vinden bij de overheid. Zo´n gemeente bluft dan maar wat. Als je zelf de nodige gegevens hebt bewaard, zul je dus vaak gelijk krijgen in dat soort zaken als met je garage.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 19:33
Microfiche, dat was pas een ge-emmer ben ik blij dat ik dat niet meer hoef.

Hier de discussie tussen de buurman en de gemeente;
Buurman: kunnen jullie de weg naar ons toe niet een keer opnieuw asfalteren ?
Ambtenaar: Nee meneer daar kunnen we niet aan beginnen, want dat is uw weg.
Buurman: Ow, kan ik dat zwart op wit krijgen dat dit mijn weg is ?
Ambtenaar: Uhm uhm . . . 

Oftewel het was toch niet de weg van de buurman en hij was toch van de gemeente en na jaren wachten hebben ze er vorig jaar
een dun laagje klatergoud overheen gesmeerd - laat ik zeggen, de paardenbloemen hadden er geen moeite mee.

Ze waarschuwen hier ook vaak voor malafide bedrijven die goudgeld rekenen voor asfalteren - nou het leek dat de gemeente daar zelf ingetuind was.

Dus nee, ik heb geen hoge pet van ze op.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 22:23
Misschien hadden ze nog een restje over ,
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 10:59
Toen het kruispunt (ik woon op een kruispunt zeg ik wel eens) op de schop ging zijn er hier stukken vervangen - dat had je moeten zien.
Dat ging van uitbreken, op de millimeter uitgraven, verharden, walsen, walsen en nog eens walsen. Toen een laag asfalt erop en weer walsen. 
Nog een laag asfalt erop en weer walsen en ik wil niet overdrijven maar volgens mij is er toen nog een laag opgekomen - superdeluxe asfalt.
Dat houdt zo halverwege onze tuin op en daar gaat het verder op  het oude stuk.
En daar komt dus de bureaucratie (ik heb daar zo'n enorme hekel aan), de lijnen van de wijziging aan het kruispunt stopten dus daar
dus het asfalteren stopte daar, waarom de gemeente toen niet heeft gezegd - doe het hele stuk (dus tot aan de buren) voor hun kosten . . . 
Want ik bedoel, die mannetjes liepen daar toen toch al, wat maakt 200 meter nieuw asfalt uit op al die kilometers die ze toen aan het neerleggen waren.

Nee naderhand ging de gemeente nog wat polderen, van kruising tot kruising, nieuwe rotonde, nieuw fietspad langs de weg en een stukje hansaplast 
plakken zodat de buurman en de buurman van de ponys veilig thuis c.q. bij de wei kan komen.
Ik moet daar altijd zo van zuchten.

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 14:32
Hier in de omgeving hadden veel mensen een parkeerplaats in de tuin. Vlakbij de voor of achter ramen. Ze plaatsten daar hun eigen auto, of geen auto. Vaak werd die betegelde plek als terras gebruikt. Sommigen hebben de bestrating weg gehaald. Anderen hebben de P tegel weggenomen. Maar de meesten lieten het zoals het was.

Nu kwam de gemeente ineens met: Parkeerplaatsen met een P zijn gemeente eigendom. Dat zijn openbare parkeerplaatsen. Die mogen niet weggehaald en moeten voor iedereen toegankelijk blijven. Lijkt me echt niet leuk, als een vreemde vlak tegen je huis aan in je tuin gaat parkeren.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 15:37
Hier had opa de schuur rustig uitgebouwd over de grenssteen heen. Toen de schuur verherbouwd werd was dat allang verjaard en moest dat 
gelegaliseerd worden - lachen. Dat komt omdat toen de weg aangelegd werd er een ambtenaar in het veld was en die zei wil je de weg niet zo, weet 
je wat dan leggen we hem een beetje met een bocht. De gemeente heeft daar kadestraal gezien heel veel grond, maar aan de ene kant had opa de schuur met
parkeerplek ervoor en aan de andere kant van de weg ploegt de buurman haast ieder jaar de berm iets smaller.
En ik vind dat opa dat best mocht, want de wei die hij had is onteigend voor de andere wegen die ze toen aanlegden. Als je door de wegen het bos niet meer ziet,
wij wonen op een soort driehoek en aan alle kanten hebben we een weg, een hele grote, een grote en een pad naar achter voor de buren.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 16:29
Wij mochten aan de achterkant,vanaf het schuurdak een schuine punt van 13 meter bijtrekken ,als we de rotzooi van de gemeente ,buizen verroest hekwerk enz enz ,maar opruimden ,maar we mochten er niets VASTS opbouwen ,want er zouden in de toekomst wel eens leidingen kunnen komen .Een hele op schaal getekende tekening erbij.
Ok dat wisten we .

Mijn man heeft er toen precies pas een berghok opgezet in de vorm van die driehoek .Die moest dus ook weg ,maar kon zo uit elkaar gehaald worden en later weer teruggezet was dus niet vast

Daar konden ze niet op wachten ,ze zouden en moesten de drainage leggen ,we moesten weleen stukje grond missen ,maar ze zouden er een nieuw passend berghok/ houtopslag voor terug zetten .Omdat we zelf ook wel blij waren met de drainage, geen punt .Wijs geworden wel alles zwart op wit en foto's gemaakt van ons berghok .

Toen het passende berghok weer geplaatst kon worden kregen we een kopie van een soort blokhut met ramen en een deur er stond nog bij dat je er leuk bloembakken aan kon hangen

Daar gingen we niet mee accoord ,zeker steeds met de kruiwagen door de deur en hoe kon je zo je hout drogen .En maar zeuren en maar drammen .Uiteindelijk is er toch een precies in de driehoek passend hardhouten be berghok geplaatst . Geen idee wat het gekost heeft maar het zal niet weinig geweest zijn .Wat waren wij toen blij met het zwart op wit en de foto's
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2020 om 11:20
En dan snappen ze niet waarom burgers niet blij met ambtenaren zijn - raar hè. Hier zeggen ze altijd een zittend gat bedech zit wat.
En als het over Den Haag of de gemeente gaat dan bedoelen ze dat niet positief.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns