Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops sk 023

 Reageer Reageer Pagina  <1234>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2019 om 19:22
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik was halverwege pagina 1 het spoor al helemaal bijster en halverwege pagina 2 had ik het idee dat jullie eruit waren.
Daarnaast als ik nu iets heel anders ga roepen, dan gooit ons nieuwe lid haar breiwerk misschien wel in een hoek.
toen ik het antwoord van Bep las dacht ik zo moet het. Toen kwam de volgende vraag en ben ik het patroon gaan lezen. In eerste instantie geen touw aan vast te knopen. Ik vond het knap dat Bep al zover was gekomen. Maar die vragen lieten mij niet los, dus toch weer patroon lezen. Dan begin je te tikken en langzaam maar zeker komt het licht. Toen Duits en Engels gaan lezen en weer schrijven. En vanmiddag zat ik mij zo aan dat patroon te ergeren, in mijn hoofd dan, dat ik garen gepakt heb en begonnen ben. 
Ik weet dat Drops patronen ware puzzelstukken zijn, maar deze vond ik echt heel ingewikkeld en onduidelijk opgeschreven. En dat in de hoek gooien, die neiging had ik ook. Maar ik ben nogal koppig als het over garen en stof gaat!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2019 om 19:35
Volgens mij is het een sterk staaltje van hoe je iets eenvoudigs moeilijk opschrijft, want waarom zou je markeerders zetten op een punt
waar je er niets aan hebt ???
En ik heb het Duitse, Engelse én het Deense patroon bekeken en bij alle staat de verkeerde raglan meerderingen
Als je dus steeds meerdert (1 omslag, 1 recht, 1 omslag) op alle raglan lijnen 2 keer, dan meerder je dus 16 steken.
Het aantal steken van de panden en mouwen zal steeds groter worden, zelf zou ik dus waarschijnlijk 1 beginmarker neerzetten
omdat ze daar misschien weer naar verwijzen en in het midden van iedere raglan 1 - als je eenmaal op weg bent zie je heus wel waar je
meerderen moet. 
 
Dus op naar de 300 steken Chacha . . .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2019 om 19:49
Op de foto's zie je 6 steken en links en rechts daarvan de meerderingen - dat kan verwarrend zijn MAAR dat betekent dat dat geen model
S of M is, want bij S of M is dat aantal 4, bij grotere maten is dat 6 of 8
 
Maar voor Chacha moet dat (ik las ergens dat ze M breit) dus inderdaad 4 zijn. Zelf zou ik de markeerders op het midden van die 4 steken zetten
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2019 om 20:31
Ja, je meerdert iedere 4e naald 16 steken. Je zit wel bovenaan bij de hals als je begint en het ziet uit als een ruime trui en helemaal in de rondte. In zoverre zal het wel kloppen.
Tussen de meerderingen blijven bij alle maten 6 steken. Het worden er meer bij de mouwen en panden zelf. Ik vind het lastig dat de markeerder in het midden van die 6 steken zit. Aan de buitenkanten is handiger, alleen moet je dan wel opletten dat voor de markeerder nog 1 steek ervoor 1 omslag moet maken, dan 1 st r en dan weer een omslag. Na die 6 steken moet het dus na de markeerder.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2019 om 06:43
Als ik dan soms 2 R of AV naast elkaar krijg worden deze dan gecorrigeerd in de volgende R-AV naald ?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2019 om 07:46
Dat komt goed in de eerst volgende naald met de omslagen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2019 om 08:28
Wauw breien is al echt magie voor mij ( misschien als ik me ertoe zet dat het zou lukken )...
Maar lidwina je hebt je er inderdaad in vastgebeten...
Ook dat je om iemand te helpen het stuk gaat breien vind ik echt super om te zien...
Wat ben ik toch blij dat ik bij deze groep enthousiastelingen mag horen ...
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2019 om 13:28
Ik denk dat de omslagen in de volgende priem ( die altijd R is) alleen maar recht moet breien ,
Zie uitleg raglan ( dat wel niet klopt :-) )
Verder lopen die toch mee met patroon?
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2019 om 13:35
Dus als ik het goed begrijp moet ik in de nl van de omslagen,
de omslagen al mee rekenen in het patroon ( R- AV)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2019 om 13:50
Nee, in de naald met de omslagen brei je 1 omslag, 1r, 1omslag. Dan komt een naald helemaal recht. Dan een naald in patroon. In die naald moet je het patroon weer invoegen. Dan weer een naald recht en dan komt weer de naald met de omslagen. Je moet immers ieder 4e naald meerderen. De steek tussen de omslag heb ik inderdaad steeds rechtgebreid.
Ik ga tochbij het Drops nog een opmerking maken. Het is toch te gekdat de raglanmeerderingen in het patroon anders beschreven zijn dan bijde aanwijzingen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2019 om 14:10
Dus in de nl R-Av zonder omslagen vallen deze terug correct?
Pff idd het is een vermoeiend patroon...
Drops reageert op niets! Toch niet normaal he
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2019 om 17:09
Ja. Je hebt na de omslag 3 steken die je moet aanpassen. Je moet dan 3 steken verder kijken welke steek dat is. Bv averecht, dat betekent dat je na de omslag breit: 1r,1av, 1r, en dan zit je dus bij de averechte steek die er al was. Je breit dan in patroon verder. Als je bij de volgende omsla komt wijst het zich vanzelf alleen moet je dan opletten. De eerste van de 6 waar de markeerder in het midden zit is een rechte steek. Dus even opletten, het kan zijn dat je bv 2 rechte naast elkaar krijgt. Kijk even naar mijn voorbeeld, misscnien zie je het dan. Niet kijken links van de blauwe markeerder, daar heb ik een fout gemaakt, heb ik te laat gezien. Bij de andere markeerders klopt het wel
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2019 om 21:49
@lidwina volgens mij is het aantal steken tussen de meerderingen wel afhankelijk van de maat.
4, 6 en 8 dacht ik - ik heb het hier niet over die eerste zes steken waar de marker in het midden zit.
Ik hoop dat chacha er uit komt.
Drops moet dat raglan stuk eigenlijk wijzigen - tis simpel fout
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2019 om 22:24
Is het ook lw, maar dat staat ook jn de uitleg van de eerste meerdertoer. Het aantal steken is per maat verschillend in het begin. Maar tijdens het meerderen komen er echter evenveel steken bij totdat je het aantal meerderingen voor je betreffende maat bereikt hebt. Daarna verandert het. Voor de maat van Chacha zijn het in totaal 13 meerderingen. Daarna is er voor haar nog aan weerszijden van de markeringen 1 meerdering, dus nog 8 steken in totaal.
Het raglangedeelte is inderdaad fout beschreven. Ik heb een opmerkimg geplaatst maar nog geen antwoord gekregen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2019 om 09:25
Ik ben heel benieuwd of ze al vooruit komt. Als je op een bepaald moment de slag te pakken hebt gaat het vanzelf. Zelf brei ik nu een
vest en daar staat alles zo vreselijk vaak herhaalt dat ik er haast een punthoofd van krijg.
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2019 om 15:40
En ik ben vertrokken denk ik, 4de raglan meerdering en t ziet er goed uit denk ik 😊
Nog is veel dank aan Lidwina voor de hulp en het geduld met mij 😊
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2019 om 16:01
Originally posted by Chacha Chacha wrote:

En ik ben vertrokken denk ik, 4de raglan meerdering en t ziet er goed uit denk ik 😊
Nog is veel dank aan Lidwina voor de hulp en het geduld met mij 😊
Ik ben blij dat te horen. ik heb het patroon nog tig keren nagelezen om te zien of er toch ergens iets staat dat het geheel duidelijker maakt, maar niets te vinden. Succes met het vervolg.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2019 om 11:14
Na de 13 meerderingen voor de raglan moet ik
Voor maat M nog 8 steken meerderen. Zou dit in de 4nl zijn? Ik veronderstel van wel...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2019 om 12:09
Ik denk het ook. Het zal ook niet zoveel uitmaken of je het in de 2e of de 4e naald doet. De 4e lijkt mij mooier. Je hoeft maar 8 steken te meerderen. Opletten dus er is nu maar 1 meerdering in plaats van 2 achter elkaar.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2019 om 12:12
Ja heb ik gezien. Bedankt
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns