Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenEen blik in mijn kasten?

Reageer Reageer Pagina  <1234>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2008 om 14:03
Dat gedichtje had ik een tijdje terug in koeienletters aan mijn prikbord hangen, ik kreeg zo genoeg van kritische blikken op mijn handwerkjes en leesboeken en puzzelboekjes in de huiskamer. Eén vriendin wierp zelfs een kritische blik op mijn prikbord, of er niet overjarige papieren hingen, die weg konden. Zelf had ze net concertkaarten van haar prikbord verwijderd, die pas voor de maand daarop waren en nu in het oud papier lagen!!! Dus wie is er dan slordig? Trouwens, ik heb maar 6 grote plastic roldozen vol wol en lapjes, nog te weinig om alles op kleur te sorteren. En als ik iets nieuws wil gaan maken is het toch logisch dat ik dan dat alles plus een stapel hobbyboeken in de kamer neerzet? Als ik in mijn hobbykamertje zit, is dat ongezellig voor mijn huisband.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2008 om 14:40
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Carlaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2008 om 15:13
Ha, ik zit me net te bedenken dat ik dan wel zo'n boodschappen kist vol wol er heb staan. Maar dan ben ik nog even vergeten dat ik boven twee mooie apothekerskasten heb staan in dressoirmodel en die laatjes zitten helemaal vol met van alles en nog wat. Papier, malletjes, kaarten, stiften, kwasten, inkt, verf, kleine knuffeltjes, lijn, pretex, enz. enz.  Dus eh.... en er staat ook nog een  hoop op een planken rek aan boeken en doosjes en kisjtes. Dus eh.... ik voel me hier ook wel thuis geloof ik.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2008 om 18:03
Wij zijn allemaal oom Dagoberts, wij willen zwemmen in onze schatten.

wat rozengeur.
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2008 om 18:43
heerlijk hoor die volle kasten.
als je dan een idee heb hoef je alleen maar even
in de kast te snuffelen en hoppekee aan de slag.

heb zelf een verzameling van alles en nog wat,kralen,
veren,katoen ,wol,lapjes,hout,verf,linnen,kwasten,maar het zit nog niet netjes in een kast,overal staat iets.
moet maar eens een lade kast halen of zoiets.

groetjes renate
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
Harineke View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2008 om 23:52

Ik wil nog wel eens verzanden in andere dingen als ik op zoek ben naar iets wat ik nodig heb...om verder te kunnen met een projectje..... Dan kom ik al rommelend van het één in het ander terecht .... en ben ik zo een uur verder, zonder echt opgeschoten te zijn met wat ik nou eigenlijk wilde doen.

Dan ben ik weer beneden en herinner ik me ineens weer wat ik ook al weer boven wilde pakken...

groetjes, Harineke

groetjes en nog een creatieve dag, Harineke
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2008 om 14:10
Harineke, voel jij je dan ook zo voldaan en gelukkig? Ik vind het heerlijk om een tijdje bezig te zijn met al mijn schatten. En daarna loop ik langs de drie katten en die krijgen een zoen op de rode kop, en vervolgens doe ik neussieneussie met de cavia. En dan zegt mijn man: je hebt nog niet alles geïnventariseerd en die krijgt dan ook een knuffel.

wat rozengeur.
Back to Top
Harineke View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2008 om 18:42

Hoi Magtelt,

Ik kan er intens van genieten om zo heerlijk rommelend bezig te zijn. Dat geeft idd een enorm voldaan gevoel. Eén van mijn katers kan dan ook zo heerlijk midden in de rommel erbij komen liggen ..... dat het vrouwtje zo lekker rommelt en af en toe ook een knuffel uitdeelt.

groetjes, Harineke

groetjes en nog een creatieve dag, Harineke
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2008 om 00:38

Heerlijk toch al die wolletjes en stofjes. Hier zit nog een kleine hamster.

Wat ik zoal verzamel

-patronen (alsof jullie dat nog niet gemerkt hebben)

-wol, sokkenwol, katoen, enz .....

-stof (hoewel dat de laatste jaren een beetje is geminderd,sinds ik meer uren ben gaan werken staat mijn naaimachine vook meer stil)

-papier stickers stempels 3D perforators enz.... om kaarten te maken

-Dan nog een hoop kraalmateriaal

en nog breinaalden, haaknaalden enz.....

Dus ik heb ook wel een kast vol hoor

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2008 om 08:39

Ja Catharina, het alleen zijn heeft veel nadelen, maar gelukkig ook wat voordelen. en als er onverwacht bezoek komt, moeten ze het maar nemen zo het is.

Ik maak altijd plaats dat ze kunnen zitten, en de koffie staat altijd klaar.

Het is toch mijn huis !!!!!

Ik word al vrolijk van het zo over dit alles met jullie te praten, krijg dan gewoon vlinders in mijn buik, en doe af en toe even een kast open, alleen maar om te kijken.

Antonia
Back to Top
ab63 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2008 om 15:26

Wat heerlijk toch om te lezen dat ik niet alleen ben in dit soort dingen.

Ik kan er echt van genieten als ik dit allemaal lees Iedereen is op zijn manier bezig met een hobby. Hetzij haken, breien, 3D, lezen etc. etc. HEERLIJK. Ga vooral zo door dames en ik doe van harte mee

GROETJES ANGELA
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2008 om 15:28

Helemaal gelijk Tony!

Als ik creatief wil zijn kan ik ook niet al m'n huishoudelijke taken voldoen,dus blijft er wel wat liggen of moeten de ramen echt wel nodig!

Als ik het zo niet doe dan moet ik nooit meer creatief bezig zijn!Ik werk full-time ben moeder van drie,echtgenote,kok en kuisvrouw!En heb het gevoel altijd in de wasserette te staan!wasmachine's droogkasten,uithangen.Strijken en plooien!

Dus momenteel moet ik nog een berg strijk verztten waar ik bijna niet overheen kan kijken!Zou ik graag nog een naaldje kunnen breien en moet dan vlugkes warme maaltijd bereiden voor de hongerige schoolgaande bekjes te vullen!

graag zou ik me willen voelen als Tony en voor mezelf kunnen denken en zeggen!Het is MIJN huis!!!!!!!

Weeral dank voor dit beetje inzicht dat je mij gegeven heb!Dit had ik echt nodig!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2008 om 18:10
Perle, ramen hoeven pas gelapt te worden als je er echt niet meer doorheen kan kijken, anders is het zonde van de tijd en moeite. Er wonen twee vrouwen op ons woonerf, die ze wekelijks doen. Die beweren dus altijd dat ze geen tijd hebben voor hobby's, zo zie je maar... De was is wel een crime met schoolgaande kinderen, dat is al een fulltime job op zich. Maar als ze groter worden lijkt het of ze minder vuil maken, alleen zijn de kleren per stuk dan weer groter. Het voordeel van katten en honden is, dat je bij onverwachts bezoek kunt roepen "Ik heb net gestofzuigd en kijk nu eens die vloer!", al is dat niet helemaal waar.

wat rozengeur.
Back to Top
MissWithBird View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2008 om 21:23

hihi, ik ben zelf ook een verzamelaartje, zo erg dat vrienden en familie er wel 'ns gek van worden..

zelf heb ik:
- één wasmand (bom)vol met verschillende soorten wol;
- twee laatjes en het kastje van mijn bureau vol met knutsel spulletjes;
- 1 dikke multomap vol met haakpatronen;
- bovenop de kast nog wat meerdere knutseldingen liggen; 
- bovenop dezelfde kast allemaal lege potje voor plantjes (een andere hobby van mij);
- bovenop dezelfde kast ook nog een kleine schoenendoos met bakkerij-chocola die maar niet op raakt omdat boven zicht ligt..(nog een hobby);
- in deze zelfde kast liggen ook nog een paar tassen met kertprulletjes om in mijn slaapkamer te hangen;
- wederom in deze kast heb ik ook nog een paar tassen die liggen te wachten tot de zomer, voor een duitse variant van het E&Rproject waar ik aan meewerk(wederom een hobby);
- en dan nog door de kamer slingeren nog meerdere werkjes en dergelijke voor het knutselen..

en dan zeuren mijn ouders dat ik 'ns moet opruimen en moet ordenen 
ik wil dat maar niet doen, want ik weet waar wat ligt als ik het nodig heb en dan ligt het geordent ook nog!!
en dan lees ik jullie verhaaltjes en denk ik: "gelukkig ik ben de enige niet die verzameld"
(mam, nu weet je m'n reden ik ben niet de enige die een ster in verzamelen is)
hihi

ik ben benieuwd hoe mijn eigen huisje er later uit zal zien als ik zo door ga vast heel gezellig

ontdekken is een lust in ieders leven

Je bent zoals je bent
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2008 om 22:10

Miss Withbird

Ik heb 4 kinderen allen inmiddels de deur uit waarvan hun kamers hun eigen stuje prive waren, ik zelf heb dat altijd nodig gehad dus gaf mijn kinderen toen die oud genoeg waren dat ook, en dat hebben ze altijd zeer prettig gevonden op hun tijd werd het bed verschoond ging de stofzuiger mee naar boven en ruimden ze wat op, als er teveel eenlingen waren zei ik zullen wel op je kamer liggen en dan kwamen er nog een paar, praat er over met je ouders zeg gewoon dat je dat eigen plekje nodig hebt. en ruim gewoon af en toe iets. op zien ze dat ,denken ze vast komt wel goed.

en je eigen huisje wordt vast super en niet zo gewoon , zie ik aan mijn eigen kids

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2008 om 09:05

Ik zou ook wel heel graag een behoorlijke voorraad willen hoor!!!!!!!!!!!!!!En als ik alles bijelkaar neer zou leggen dan weet ik ook niet hoeveel ik heb.Vooral aan stof voor kleding naaien ligt er nog wel wat

Alles te weten maakt niet gelukkig heeft mijn moeder mij altijd geleerd.Mijn man weet dus ook niet alles

Maar zoveel als jullie hebben............Begrijp wel dat je er erg van kunt genieten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Catharina

Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2008 om 11:24

Catharina, het is echt niet de bedoeling jou de ogen uit te steken hoor. zoals ik al zei, alleen zijn heeft ook veel nadelen.........

op jouw leeftijd was ik al 3 jaar alleen, na een druk leven met een zieke man en 5 kinderen was dat toch een hele leegte.

En die heb ik schijnbaar gevuld met verzamelen, ook al heeft er dat natuurlijk wel van jongs af aan ingezeten.

Maak je maar niet ongerust, ik ben niet zielig hoor en geniet nog iedere dag van het leven, er zijn en gebeuren ook zoveel leuke dingen !!!!!

Geniet van het samen zijn, ook al lijkt dat soms wat moeilijk. Ik ben nooit jaloers op iemand, maar kan mensen daar wel soms om benijden. Mijn man zei altijd, wat moet je toch met me, mijn antwoord was dan, wat moet ik zonder je.

Dat weet ik inmiddels, kop omhoog en doorgaan, en genieten van het verzamelen. En als iemand iets nodig heeft, dan heb ik altijd ergens wel iets liggen.

Antonia
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2008 om 11:36

Lieve Tony.

Ik voel mij zeker niet beledigd hoor, ik vind het geweldig voor jullie!!!!!!!!!Net als ik zeg, ik koop ook wel iets maar dan komt het direct in mijn mand zodat het niet gezien wordt Op het moment zit ik te wachten op een pakje van Renske.Ik wil de vrolijke beestjes gaan haken.Mijn oppasjongens vragen er steeds naarEn natuurlijk ook een knuffel voor Ian

Ik ben ook heel dankbaar dat mijn man ik nog samen zijn hoor!!!!!!!!!!!!!!!!Nu wij met z'n tweeen zijn is het net of ,,vroeger,, weer terug komt.We hebben weer tijd voor elkaar.

Ik kan goed begrijpen hoe het voor jou geweest moet zijn alleen met 5 kinderen en dan nog zo jong.

Geniet jij maar van alles wat je om je toe hebt.

Groetjes Catharina

Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2008 om 09:23

Ook mijn kinderen waren toen al allemaal het huis uit, toen mijn man stierf.

Ik was een hele jonge moeder, net 20 toen mijn dochter geboren werd, 13 mnd. later een tweeling en nog eens 18 mnd. later nummer 4. Toen 5 jaar later nog een nakomertje. Het was een hééééérlijke tijd.

De bedoeling was als de kinderen groot waren en voor zichzelf konden zorgen, om dan samen nog veel van de wereld te gaan zien, helaas heeft het niet zo mogen zijn.

Tegenwoordig doen ze het net andersom hé, eerst genieten en dan een gezin, ik weet niet wat het beste is. Wij hebben in ieder geval nog samen van ons prachtig gezin kunnen genieten.

Antonia
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2008 om 12:06

Ik vind het ook heerlijk om nu met mijn man alleen thuis te zijn , ik was 20 toen wij trouwden en 22 toen onze Jessica is geboren.27 toe onze Marinus is geboren en 29 toen Wendy kwam.Heerlijk dat wij toch ook nog ,, jong,, zijn.

Ik zou het niet anders hebben gewild hoor.Nu je ouder bent zit ik lekkerder in mijn vel, durf veel meer te zeggen, stoor me niet meer zo aan wat anderen zeggen enz. enz. Ik kan nu dus overal meer van genieten.Met onze kinderen thuis en later aanhang erbij vond ik ook geweldig hoor,maar alles heeft zijn tijd he?

Ik ben natuurlijk wel heel gelukkig dat mijn man er nog wel is, en dat had jij niet.Jij was direct alleen.Heb bewondering voor je dat je het allemaal in je eentje hebt gedaan hoor.Zal best een hele moeilijke tijd geweest zijn.

Groetjes Catharina

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.313 seconden.
Lang Yarns