een cadeautje, maar toch... |
Reageer ![]() |
Pagina 123> |
Autheur | |
Krissis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16 Juli 2012 om 19:48 |
Stel...
Je maakt een amigurumi, iemand wilt die kopen en je komt op een totaal prijs van €15 uit. Stel.... Normaal geef je iemand bij een verjaardag een cadeautje van om en nabij de €15. Als je nu een ami geeft, is dat dan raar? Want de materiaal kosten zijn maar €3. Van de andere kant... Het is toch het gebaar? Niet wat het kost? Toch?
|
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ik zou er heel blij mee zijn
zeker iets wat je zelf met liefde hebt gemaakt groetjes IngeDeV |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
diegene aan wie je het geeft kent die de materiaalkosten dan?. De meeste mensen weten dat niet, en het gaat om het gebaar en de moeite die je gedaan hebt om het te maken.
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Al kost het je een euro... gaat erom dat jij moeite gedaan hebt voor een kado ipv bv geld te geven, daar kan geen bedrag tegen op.
|
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
Iemand die er niks van kent, die aanvaard het cadeau met plezier want het wordt met je ganse hart gegeven.
Iemand die er wel iets van kent, weet héél goed wat er allemaal bij komt kijken om iets te maken. Volgens mij kan je op geen enkele manier iets misdoen hoor, het gaat nog altijd om het gebaar!!
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik vind het altijd leuker om iets persoonlijks te krijgen dan iets uit de winkel. De prijs is niet belangrijk, het gaat er om dat je al die tijd goede wensen hebt zitten haken in je ami-tje. Dat is onbetaalbaar.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
net als wat hierboven al geschreven is gaat het om het gebaar en niet om de waarde.
er zitten heel vel liefdevolle uurtjes en in die tellen meer dan al die euro's
|
|
![]() |
|
![]() |
|
ElleBelle ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Maart 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 1475 |
ik vind dat eigenlijk een moeilijke vraag. Want iemand die er niets van kent, die gaat het misschien niet naar waarde schatten en niet weten hoeveel werk erin kruipt.
Ik denk dat het erg persoonlijk is of je blij bent met een gehaakt iets ja of neen. En ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die denken 'met wat komt ze nu aandraven, wat kan ik daar nu mee doen' Triest, maar zo zijn mensen |
|
![]() http://pinterest.com/ellejientje/ |
|
![]() |
|
Krissis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
Daar heb jij net mijn punt ElleBelle... Jullie hier weten allemaal dat er verschrikkelijk veel (ontspannende) tijd in een ami kan gaan zitten terwijl de ontvanger slecht een beestje ziet...
Misschien moet ik goed afwegen wie ik wat geef.
|
|
![]() |
|
ElleBelle ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Maart 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 1475 |
Het zou jammer zijn dat je harde werk niet gewaardeerd werd.
Mijn pa vindt mijn gehaakte 'prullen' ook niet zo leuk, tot ik zijn evenbeeld eens gehaakt heb. Nu vindt hij het geweldig ;-) |
|
![]() http://pinterest.com/ellejientje/ |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Mijn vriendin heeft zelf een zoon, dus nog oud jongensspeelgoed. Maar nu heeft ze een kleindochter en krijgt ze geregeld buurmeisjes over de vloer. Dus ik had zondag een kleine Baby Born en een heleboel kleertjes in een doos gestopt als verjaarscadeau. Ze pakte eerst de kleertjes en zei blij verrast "Maar ik heb hier geen pop voor", en toen kwam de pop pas uit de doos. Ze heeft er 's middags heerlijk mee gespeeld met kleindochter en visite vriendinnen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
doortje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 November 2011 Status: Offline Points: 2062 |
ik ben van mening en dat zeg ik ook altijd tegen mijn kinderen, een kado van €5,- uit het hart doet mij meer dan een kado van €100,- omdat het moet, ik denk dat het er aan ligt aan wie je het geeft, heel vaak ken je zelf de mensen het beste, ik weet heel goed wie ik wel en wie ik niet blij maak met zo'n kadootje
|
|
![]() |
|
jetje1970 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Mei 2012 Locatie: Markelo Status: Offline Points: 1021 |
Het maakt inderdaad niet uit wat een cadeau gekost heeft (geld of moeite), maar het moet natuurlijk wel iets zijn wat de ontvanger leuk vind. Een duur cadeau hoeft niet persé beter te zijn!
Wij hadden vroeger een lieve buurvrouw, echt een byzonder typetje, maar wel met een gouden hart. Weet nog dat ze dan washandjes voor haar gescheiden zoon kocht, ergens in de aanbieding, uiteraard moest ik er dan ook wat uitkiezen voor mijn uitzet. Nadat mijn man (toen nog mijn vriend) had geklaagd dat het zo koud was op de brommer op weg naar z'n werk, had ze een soort van kol met een borststuk voor hem gemaakt. Eerlijk gezegd niet helemaal zijn kleur (roomwit met een kabeltje) maar wel lekker warm en ook door hem gedragen! De kol hebben we nog steeds, kan er niet toekomen om hem weg te gooien. De buurvrouw is al ruim 15 jaar geleden overleden maar toch. Gr.Rianne
|
|
![]() |
|
Petronette ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juni 2012 Status: Offline Points: 356 |
Ik geef alleen iets zelfgemaakt aan mensen die het echt weten te waarderen. Er zijn er, die het gewoon weggooien en dat vind ik dan ook zonde van mijn werk en materiaal !
En zowiezo kan ik nooit zo goed afstand doen van zelf gemaakt werk. ![]() |
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Het is zoals hierboven meerderen al gezegd hebben! Het ligt aan de ontvanger! En wat een lieve verhalen maakt dit los!
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Het is zoals hierboven meerderen al gezegd hebben! Het ligt aan de ontvanger! En wat een lieve verhalen maakt dit los!
|
|
![]() |
|
yaya ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: belgië Status: Offline Points: 1572 |
Ik me ook enkel aansluiten bij wat hier boven al is gezegd, als je denkt er iemand blij mee te maken zou ik het zeker doen.
|
|
Groetjes ...
http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/ http://www.wolenzo.be/ |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Wat hier tot nu toe gezegd is, is allemaal waar. Maar.... Toen ik jong was heb ik toch vaker meegemaakt dat men bij iets dat ik zelf gemaakt had reageerde alsof je een prul had meegebracht. Tegenwoordig heb ik het gevoel dat men het iets meer weet te waarderen. Of zou het komen dat ik beter selecteer aan wie!
Maar het blijft moeilijk! groetjes, Lida
|
|
![]() |
|
Seeke69 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 April 2012 Status: Offline Points: 1855 |
Is ook moeilijk.... ik persoonlijk heb liever iets van een paar euro waar iemand moeite voor gedaan heeft dan een peperduur cadeau. Als het vanuit je hart komt is het wat mij betreft goed!
|
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Ik vind het heel moeilijk. Ik ervaar helaas meestal dat het niet gewaardeerd wordt. Mensen lopen wel om me heen te roepen van goh wat ben jij creatief en wat geweldig dat je dat kan etc.
maar wanneer je dan met iets komt voor een verjaardag zie je ondanks het dank je wel wat leuk in het gezicht van wat moet ik hier nou weer mee. Dit gebeurd me met van alles. Het ergste is een keer geweest dat ik voor mijn oma een verjaars kalender had gemaakt van leuke geknipte silhouetten voorstellingen en echt mijn mooiste had ik er in verwerkt. Ja ze vond het geweldig mooi. Maar ondertussen heb ik het nooit ergens terug gezien en werd er later een verhaal verteld over die verschrikkelijke verjaars kalender die ze ooit eens van iemand had gekregen en gelijk had weggegooid, waar ik bij zat nota bene, ik heb haar maar even duidelijk gemaakt van wie ze die had gehad en ben er daarna nooit mee geweest was ik gelijk van een verplichting af. Had ik het geweten had ik het zelf gehouden want wat ik daar voor werk in heb gestoken is me daarna nooit meer gelukt. Maar gelukkig zijn er soms ook wel mensen die het wel leuk vinden en daar zoek ik dan ook wel zeer passende dingen bij. En gelukkig ook weer niet teveel want dan wordt het geen lopende band werk Dit was helaas niet zo'n mooi verhaal als die van de buurvrouw wat ik echt heel schattig vindt. maar ja het is wel gebeurd en dat is nog steeds balen. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |