Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

een cadeautje, maar toch...

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2012 om 07:16
ik sluit me ook aan bij de verhalen hierboven, iets dat met hart  en ziel gemaakt is, is niet in euro's uit te drukken, en een geschenk moe niet persé duur ijn
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2012 om 08:44
Het maakt toch niet uit wat een kado kost als het maar met zorg is uitgezocht of gemaakt. Ik maak trouwens alleen maar iets voor iemand als ik weet dat ze het waarderen dat ik speciaal voor hun iets gemaakt heb.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2012 om 08:53

Soms is het wel fijn om iets te geven wat je zelf hebt gemaakt!

Maar soms is het ook dat je de mensen waar jij van denkt dat ze het waarderen, die waarderen het niet.
Daar krijg je een flauw dank je wel van.
 
Ik persoonlijk vind het ook leuk om iets te krijgen dat iemand echt voor mij heeft uitgezocht!!
Ook al denk ik misschien oo wat moet ik ermee!!
Maar het gebaar alleeen al maakt dat ik het niet zou kunnen weggooien!!
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2012 om 08:55
Je kent degene aan wie je het geeft. Je weet dan ook of ze dat kunnen waarderen....Het is wat Elma zegt; liever iets van 5 euro met liefde als 100 euro omdat het moet.
Ik schenk je wijsheid in deze Wink
Back to Top
droppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 Maart 2012
Status: Offline
Points: 173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer droppie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2012 om 18:10

Ik sluit me geheel aan bij de comentaren die al geleverd zijn...

Iemand in mijn omgeving heeft op het moment geen werk en zit financieel niet zo heel breed...heb haar aangezien ze voor mijn verjaardag in november nog mooi de tijd heeft gevraagd om voor mijn verjaardag in 3 van die glazen voorraadschalen een taffereeltje te maken van vilt...het matteriaal heeft ze al in huis en daardoor kost het haar niks om toch een leuk kado te geven...ik vind het alleen maar leuk dat ze dat wil doen iets zelf gemaakt heeft voor mij meer waarde als wat iemand koopt...
Zelf maak ik voor alle dames in de familie een ami bij de kadootjes die ze krijgen...vaak zijn ze blijer met de ami als met het daadwerkelijke kado...dus ik zou zeggen maak er iets moois van...en degene die er wat om geeft wat het heeft gekost...ach die weet niet beter zou ik maar denken...

Groetjes,
Suzanne
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 09:43
Wie het kleine niet eerd, is het grote niet weerd.   
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 19:26
Ik ben het met alle bovenstaande commentaren eens. Ik geef mijn creaties ook alleen aan mensen waarvan ik zeker weet dat ze het waarderen. Vroeger Wink toen ik nog zelf kerstkaarten maakte, stuurde ik ook alleen de zelfgemaakte naar mensen die ze ook zelf maakten. Die hadden tenminste idee hoeveel tijd erin gaat zitten.

Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 19:50
Ik heb sowieso een probleem met die mooie zelfgemaakte kaarten. Ik kan ze niet weggooien. Net zogoed als kaarten met een foto erop. Hebben jullie een goed idee? Iemand heeft er zoveel werk aan gehad en dan wegdoen? Nee, gaat niet. Dus die liggen en liggen. Ik heb dat eigenlijk met alle dingen die gemaakt zijn, ik kan het bijna niet wegdoen. Groetjes, Lida
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 20:10
Kaarten passen meestal in een schoenendoos. Als je die dan mooi beplakt nemen je souvenirs niet zoveel plek in. En heb je iets te bekijken op een regenachtig dagje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 April 2012
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 1473
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 20:18
wat een goede tip Magtelt!

Verder ga ik gestaagd door met het cadeautje, merk vanzelf aan de reactie wel waar ik aan toe ben. Dan is dat voor diegene eens en nooit meer, de volgende keer een lekker origneel en persoonlijk (niet) hema bonnetje
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 20:24
Magtelt, ik heb regenachtige dagen te weinig om alles te doen wat ik op een regenachtige dag wil doen!!!!!
Groetjes, Lida
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 22:40
de zelf gemaakte kaarten gaan in een ringband met showmappen, waar eigenlijk foto's in horen.
Ik wil ze ook niet weg gooien.
Back to Top
jetje1970 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Mei 2012
Locatie: Markelo
Status: Offline
Points: 1021
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jetje1970 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 22:40
Nou Lida dan heb je pech, krijg vrijdag vakantie en heb besloten dat dan toch echt de zomer moet beginnen!!! Aangenaam briesje, tropische temperaturen en 's avonds lekker lang op het terras genieten van een lekker rosé en goed boek!
 
Gr. Rianne
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 10:30
Ik vind zelf de meeste amigurumi's en knuffels niet zo leuk (meer). Niet om te maken, en ook niet om te krijgen. Ik weet niet goed wat ik ermee moet (ook al zou ik de moeite die mensen erin hebben gestoken wel waarderen). Maar ik krijg eigenlijk nooit iets gehandwerkts, want de meeste mensen in mijn omgeving kunnen het niet, en degenen die het wel kunnen geven mij dan liever iets om mee te handwerken en daar ben ik altijd superblij mee!

Als ik iets handwerk voor andere mensen, probeer ik rekening te houden met wat ze mooi vinden en gebruiken, zeker als het echt HET cadeau is (dus niet iets kleins voor ernaast, dat doe ik ook wel eens, bijvoorbeeld een gehaakt plantje in een echt potje). Ik ben nogal perfectionistisch: áls ik dan iets maak, moet het er ook echt goed uitzien, anders vind ik het alle moeite niet waard. Ik vind het trouwens meestal (als het mooi wordt!) wel heel fijn om aan iets voor iemand anders te werken, zweverig misschien, maar ik geloof echt dat de goede gedachten/wensen die ik heb tijdens het handwerken heb op de een of andere manier overkomen :)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 11:12
Veel plezier Rianne. Ik geniet thuis van het mooie weer. Groetjes, Lida
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 13:05
Ik geef soms iets zelfgemaakts cadeau, maar dan wel aan iemand waarvan ik weet dat zij/hij het waardeert. Ik doe het vaak als iets extra's, dus naast die "saaie" Hema card en soms als aardigheidje voor bijvoorbeeld een vriendin die opgepast heeft.
Groet,

Yobsje
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 14:21
Als ik iets maak voor een ander dan weet ik dat ze het graag zien en het ook waarderen anders maak ik het niet ,en die weten over het algemeen hoeveel het kost en weten hoeveel tijd je er in stopt
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 17:39
Originally posted by lidwina lidwina wrote:



Magtelt, ik heb regenachtige dagen te weinig om alles te doen wat ik op een regenachtige dag wil doen!!!!!
Groetjes, Lida


Zullen we een tijdje van huis ruilen? Hier komt het geregeld met bakken uit de lucht vallen. Vandaag ben ik naar de stad gevaren met de bus, ik was er nog niet of het hoosde weer eens.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 18:35
Hier ook. Bakken vol met regen. Maar het probleem is dat ik met regenweer eigenlijk alleen maar zin heb in hele leuke werkjes. En daar hoort dingen ordenen niet bij. Al een levenslang probleem. Ik ben vermoedelijk niet meer te redden. Groetjes, Lida.
Back to Top
aerobica View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2012
Locatie: brabant
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer aerobica Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 19:39
je heb regen woordig van die leuke bedeltjes just made for you vnd ik zo lief.

want als je iets maak voor diegene denk je heel het werk toch aan dat moet gewadeerd worden.....
mensen die dat niet doen zijnniet creatief maar erg materialistisch
Een dag niet gefrunnikt een dag niet geleeft
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns