Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Een nieuw project - haaknaaldenetui

Reageer Reageer Pagina  <1234 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2011 om 16:49
Erg handig en ruimt zeer mooi op!!
Ik heb alleen 1 probleem... Ik heb haaknaalden met een kunststof handvat waar het nummer ooit op stond... Wie heeft DE tip om er achter te komen welke dikte de haaknaald is... 
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2011 om 18:23
Wat leuk en handig!!!
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2011 om 20:02
Ziet er heel mooi en praktisch uit. Wil het patroon wel voor je uitproberen.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2011 om 21:11
Prachtig hoor.
groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2011 om 07:14
Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Ik heb alleen 1 probleem... Ik heb haaknaalden met een kunststof handvat waar het nummer ooit op stond... Wie heeft DE tip om er achter te komen welke dikte de haaknaald is... 

Oei.....zonder haaknaald van de juiste grootte erbij is dat wel HEEL erg lastig.Je kunt ze niet zoals breipennen in een naaldenmetertje steken. Gelukkig maakjt het eigenlijk ook niet zo heel veel uit, omdat de ene haakster losser haakt en de andere weer vaster, en je TOCH vaak een naaldnummer hoger of lager moet nemen dan aangegeven.

Met zeemanwol en haaknaald nummer drie krijg je (althans, krijg IK) 20 steken en 24 toeren op 10x10 centimeter. De haaknaald echter waarmee jij met het zelfde garen 20 steken op 24 toeren= op 10x10 cm krijgt, kan best nummer 3,5 of 2,5 zijn. En dit type wol is goed te haken met haaknaald 2,5 tot ongeveer 4, hooguit 4,5. Met één van die een proeflapje haken heb je dus misschien neit altijd de JUISTE naald, maar WEL de juiste naald voor dat werk / die stekenverhouding.

Eerlijk gezegd pik ik zelf haaknaalden van 2 tot 6 er redelijk blind uit, hoor. Waarbij moet worden aangetekend dat je soms ook haaknaalden hebt die veel dunner uitvallen dan er op staat - bij de Wibra bijvoorbeeld.
Back to Top
Gamble82 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gamble82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2011 om 08:38
Leentje, ik vind hem super!!! Ik wil hem ook wel voor je maken. Heb deze week tijd zat en zou vandaag ramen lappen, maar het regent... Goed excuus dacht ik om te gaan haken.
Meteen even kijken of er ook een sluiting mogelijk is met drukknopjes, klittenband heb ik niet in huis

Zou je zo lief willen zijn om hem te mailen?

Liefs
Back to Top
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tul!p Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2011 om 10:04
Heel mooi geworden en lekker handig, zo wordt alles goed overzichtelijk
GROETJES
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 11:10

Mijn haaknaalden etui, gehaakt van "hanna"garen van Wibra.

Toen mijn moeder zag wat ik aan het haken was, ( ik haak
maar heel weinig) kreeg ik van haar de haaknaalden die ze
nog thuis had.
Nu moet ik wel meer haken.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 11:43
Mooi geworden Diny!
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
GuAnita View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer GuAnita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 11:59
Super zeg!
ik ben zelf nog niet zover :) de dagen zijn veel te kort ;)
maar kom wel steeds een stukje verder, het patroon is goed te volgen tot nu
toe :D
Back to Top
breijoke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breijoke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 12:58
O wat makkelijk en mooi, helaas heb ik te weinig tijd om het te maken
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 13:56
Mooi geworden Diny! 

@L33ntje; dat klopt! Van de lidl had ik ook een set (waar dus de maten niet meer leesbaar van zijn) waar de maten kleiner werd aangegeven dan wat ze werkelijk waren. Ik ben een strakke haakster maar soms kijk ik omdat ik niet meer weet welke maat het was.
Back to Top
Oktoberfee View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 20:39
Is dit volledig gehaakt?
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 09:24
Jep...

Het hoesje heb ik inmiddels af... Ben nu bezig met het schaar dingetje... Heb daar iets anders op verzonnen, omdat ik de punt van m'n dure (borduur)schaartje zo goed mogelijk wil beschermen... Nu nog even een flapje voor naalden/paperclips en dan een leuk randje er langs... Op de sluitingsflap wil ik een leuk roosje haken, dus dat moet ik ook nog 'even' doen... Ga denk ik een sluiting maken met een mooie knoop...

@ L33ntje: ik mag toch wel afwijken van je patroon? Heb namelijk ook een stuk breder lapje gemaakt om mijn Clover 8mm (en toekomstige 10mm) een plekje te geven...
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 15:25
@Diny : Netjes gedaan ! En meteen lekker vol !
Leuk ook om straks a die etuis bij elkaar te zien.

Voor iedereen trouwens het zelfde commentaar komt geven (:lol:) : de volgende wijzigingen worden opgenomen in het patroon :

- Algemene aanwijzingen dat je elke toer moet eindigen met een keerlosse en dan het werk moet keren, en begint in de eerste vaste na de keerlosse.
- Aanwijzingen dat als je over 30 vasten moet haken, je begint met 31 lossen en de eerste vaste haakt in de 2e losse vanaf de naald.
- De tip om voor de ketting van lusjes waar je de naalden insteekt eventuee een dunnere haaknaald te nemen

Dat waren volgens mij de belangrijkste dingen waar men in het algemeen tegenaan is gelopen.

@Ieke :
Jazeker mag je afwijken ; dat staat zelfs in het patroon volgens mij. 30 steken is namelijk prima voor mijn Tulips, maar mijn oude Imra's passen daar OOK niet in hoor. De werkwijze blijft verder eigenijk redelijk het zelfde.

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
linnie29 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linnie29 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 16:22

ik zal deze graag willen maken! Masar weet niet hoe ik je prive kan mailen, maar mijn mail adres is linnie29@hotmail.nl

zal je aub het patroon willen sturen zodat ik dit kunstwerkje kan proberen te maken?alvast super bedankt

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 16:32
Clover 8mm.
Hallo mag ik even vragen waar je die op de kop hebt kunnen tikken?
nl 7-8-9-10 die vind ik nergens aangeboden
dank
IngeDe
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 16:41
wat is ie leuk geworden!
Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 16:52
Leuk seg, heb niet alles gelezen, maar als het zonder bestaand patroon is gemaakt... super! Ik zou het absoluut niet kunnen, zou niet weten welke steek waar te zetten, hihi... maar ik haak dan ook ngo niet lang :-)
Back to Top
Gamble82 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gamble82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 17:39
Was ik ook weer, Leentje? Hij is bijna af, ook ik heb hem wat groter gemaakt en aangepast op mijn naalden. Nu alleen nog een leuk dingetje opscharrelen wat ik er op wil hebben. Hij is al in het bezit van een mooie sluiting van 3 drukknopen. Hopelijk kan ik hem dit weekend ook plaatsen voor je.

Ook ik heb behoorlijk zitten prutsen met de lusjes waar de naalden onderdoor moesten, hubby kwam zelfs met de briljante tip om een kleinere haaknaald te gaan gebruiken. Ook een naald en draad eronderdoor rijgen voordat je de lussen haakt scheelt een hoop merkte ik, dan is het iets makkelijker om de minilusjes beter te pakken te krijgen en is je lijn ook meteen mooi zichtbaar.

Als ik hem plaats gooi ik meteen even via de mail mijn aangepaste maten naar je toe.

Leuk om te doen dit, dankjewel!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns