Een nieuw project - haaknaaldenetui |
Reageer ![]() |
Pagina <1234 5> |
Autheur | |
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Erg handig en ruimt zeer mooi op!!
Ik heb alleen 1 probleem... Ik heb haaknaalden met een kunststof handvat waar het nummer ooit op stond... Wie heeft DE tip om er achter te komen welke dikte de haaknaald is... ![]() |
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Wat leuk en handig!!!
|
|
![]() |
|
muis28 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2011 |
Ziet er heel mooi en praktisch uit. Wil het patroon wel voor je uitproberen.
|
|
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte
Saskia |
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
Prachtig hoor.
groetjes IngeDeV |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
Oei.....zonder haaknaald van de juiste grootte erbij is dat wel HEEL erg lastig.Je kunt ze niet zoals breipennen in een naaldenmetertje steken. Gelukkig maakjt het eigenlijk ook niet zo heel veel uit, omdat de ene haakster losser haakt en de andere weer vaster, en je TOCH vaak een naaldnummer hoger of lager moet nemen dan aangegeven. Met zeemanwol en haaknaald nummer drie krijg je (althans, krijg IK) 20 steken en 24 toeren op 10x10 centimeter. De haaknaald echter waarmee jij met het zelfde garen 20 steken op 24 toeren= op 10x10 cm krijgt, kan best nummer 3,5 of 2,5 zijn. En dit type wol is goed te haken met haaknaald 2,5 tot ongeveer 4, hooguit 4,5. Met één van die een proeflapje haken heb je dus misschien neit altijd de JUISTE naald, maar WEL de juiste naald voor dat werk / die stekenverhouding. Eerlijk gezegd pik ik zelf haaknaalden van 2 tot 6 er redelijk blind uit, hoor. Waarbij moet worden aangetekend dat je soms ook haaknaalden hebt die veel dunner uitvallen dan er op staat - bij de Wibra bijvoorbeeld. |
|
![]() |
|
Gamble82 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 02 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 186 |
Leentje, ik vind hem super!!! Ik wil hem ook wel voor je maken. Heb deze week tijd zat en zou vandaag ramen lappen, maar het regent... Goed excuus dacht ik om te gaan haken.
Meteen even kijken of er ook een sluiting mogelijk is met drukknopjes, klittenband heb ik niet in huis Zou je zo lief willen zijn om hem te mailen? Liefs |
|
![]() |
|
Tul!p ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 28 Januari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3367 |
Heel mooi geworden en lekker handig, zo wordt alles goed overzichtelijk
![]() |
|
![]() |
|
diny183 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
![]() ![]() Mijn haaknaalden etui, gehaakt van "hanna"garen van Wibra. Toen mijn moeder zag wat ik aan het haken was, ( ik haak maar heel weinig) kreeg ik van haar de haaknaalden die ze nog thuis had. Nu moet ik wel meer haken. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Jips ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Mooi geworden Diny!
![]() |
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
![]() |
|
GuAnita ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 22 December 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 96 |
Super zeg!
ik ben zelf nog niet zover :) de dagen zijn veel te kort ;) maar kom wel steeds een stukje verder, het patroon is goed te volgen tot nu toe :D |
|
![]() |
|
![]() |
|
breijoke ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 15 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 528 |
O wat makkelijk en mooi, helaas heb ik te weinig tijd om het te maken
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Mooi geworden Diny!
![]() ![]() @L33ntje; dat klopt! Van de lidl had ik ook een set (waar dus de maten niet meer leesbaar van zijn) waar de maten kleiner werd aangegeven dan wat ze werkelijk waren. Ik ben een strakke haakster maar soms kijk ik ![]() |
|
![]() |
|
Oktoberfee ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 13 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 193 |
Is dit volledig gehaakt?
|
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Jep...
Het hoesje heb ik inmiddels af... Ben nu bezig met het schaar dingetje... Heb daar iets anders op verzonnen, omdat ik de punt van m'n dure (borduur)schaartje zo goed mogelijk wil beschermen... Nu nog even een flapje voor naalden/paperclips en dan een leuk randje er langs... Op de sluitingsflap wil ik een leuk roosje haken, dus dat moet ik ook nog 'even' doen... Ga denk ik een sluiting maken met een mooie knoop... @ L33ntje: ik mag toch wel afwijken van je patroon? Heb namelijk ook een stuk breder lapje gemaakt om mijn Clover 8mm (en toekomstige 10mm) een plekje te geven... |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
@Diny : Netjes gedaan ! En meteen lekker vol !
Leuk ook om straks a die etuis bij elkaar te zien. Voor iedereen trouwens het zelfde commentaar komt geven (:lol:) : de volgende wijzigingen worden opgenomen in het patroon : - Algemene aanwijzingen dat je elke toer moet eindigen met een keerlosse en dan het werk moet keren, en begint in de eerste vaste na de keerlosse. - Aanwijzingen dat als je over 30 vasten moet haken, je begint met 31 lossen en de eerste vaste haakt in de 2e losse vanaf de naald. - De tip om voor de ketting van lusjes waar je de naalden insteekt eventuee een dunnere haaknaald te nemen Dat waren volgens mij de belangrijkste dingen waar men in het algemeen tegenaan is gelopen. @Ieke : Jazeker mag je afwijken ; dat staat zelfs in het patroon volgens mij. 30 steken is namelijk prima voor mijn Tulips, maar mijn oude Imra's passen daar OOK niet in hoor. De werkwijze blijft verder eigenijk redelijk het zelfde. |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
linnie29 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 23 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5 |
ik zal deze graag willen maken! Masar weet niet hoe ik je prive kan mailen, maar mijn mail adres is linnie29@hotmail.nl zal je aub het patroon willen sturen zodat ik dit kunstwerkje kan proberen te maken?alvast super bedankt |
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
Clover 8mm.
Hallo mag ik even vragen waar je die op de kop hebt kunnen tikken? nl 7-8-9-10 die vind ik nergens aangeboden dank IngeDe |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
marjolein2202 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 September 2010 Status: Offline Points: 1746 |
wat is ie leuk geworden!
|
|
![]() |
|
Wen370 ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 19 Januari 2011 Status: Offline Points: 643 |
Leuk seg, heb niet alles gelezen, maar als het zonder bestaand patroon is gemaakt... super! Ik zou het absoluut niet kunnen, zou niet weten welke steek waar te zetten, hihi... maar ik haak dan ook ngo niet lang :-)
|
|
![]() |
|
Gamble82 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 02 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 186 |
Was ik ook weer, Leentje? Hij is bijna af, ook ik heb hem wat groter gemaakt en aangepast op mijn naalden. Nu alleen nog een leuk dingetje opscharrelen wat ik er op wil hebben. Hij is al in het bezit van een mooie sluiting van 3 drukknopen. Hopelijk kan ik hem dit weekend ook plaatsen voor je.
Ook ik heb behoorlijk zitten prutsen met de lusjes waar de naalden onderdoor moesten, hubby kwam zelfs met de briljante tip om een kleinere haaknaald te gaan gebruiken. Ook een naald en draad eronderdoor rijgen voordat je de lussen haakt scheelt een hoop merkte ik, dan is het iets makkelijker om de minilusjes beter te pakken te krijgen en is je lijn ook meteen mooi zichtbaar. Als ik hem plaats gooi ik meteen even via de mail mijn aangepaste maten naar je toe. Leuk om te doen dit, dankjewel! |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina <1234 5> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |