Een nieuw project - haaknaaldenetui |
Reageer ![]() |
Pagina <1 2345> |
Autheur | |
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@ Fien, zie het berichtje boven je!
Die van mij is inmiddels (nog steeds) bijna af... Hier alvast een impressie van de binnenkant. De buitenkant hoop ik vandaag af te maken! Het het schaarflapje iets anders gemaakt zodat de punt van m'n schaartje beter beschermd is. Als ik had nagedacht voordat ik dit flapje vasthaakte, dan had ik het een kwartslag gedraaid, dan zat de opening namelijk naar binnen toe. Nu paste dat niet. Als ik dit etui nog een keer zou maken zou ik de panden dus wat groter maken, zodat het schaarflapje er gedraaid in kan. Heb ook geen centimeter flapje gemaakt omdat ik die nooit gebruikt. Het flapje met de gaten is voor een paar paperclips en een veiligheidsspeld. Meer gebruik ik eigenlijk niet (of dat zit elders opgeborgen). |
|
![]() |
|
Fien ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 26 Januari 2011 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 510 |
Hoi Ieke,
Ik had het patroontje inderdaad inmiddels gevonden, dankzij jouw tip! Jouw etui ziet er goed uit, zeg! Alleen, ik zie nergens een foto van de buitenkant; ik bedoel: zie je de punten van de lijnen waar de haaknaalden in moeten? Misschien heb jij een antwoord of foto? Overigens gebruik jij geen cm, maar ik maak nog een vak voor pen of potlood. groet, Fien |
|
![]() |
|
Spikeysmum ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 05 Maart 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 318 |
Ik weet niet of iemand het al gezegd heeft, maar ik vind het zo leuk dat dit patroontje ook eens in het Nederlands te downloaden is. Ik kan wel Engels, maar vind het wel vermoeiend om steeds alles te moeten vertalen.
|
|
![]() |
|
Juliaaa ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 199 |
zou ik hem ook mogen
![]() ![]() |
|
Weet ik even niet;)
|
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
@ Julia, kijk op Ravelry, of stuur een pm/mail naar L33ntje, die dit topic begonnen is.
Foto van de voorkant is onderweg. Maar het antwoord krijg je bij deze al: je steekt de naald niet door naar de buitenkant van het lapje, maar neemt alleen een draadje op van de vaste. In het patroon is het wel uitgelegd. Ik kreeg het zelf niet goed voor elkaar omdat ik veel te strakke vaste had gehaakt. M'n moeder is toen met haaknaald 1.5 mm aan het klooien geweest. Waarvoor dank mams! ;) edit: De foto's gooi ik bij deze ook in de groep. |
|
![]() |
|
Fien ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 26 Januari 2011 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 510 |
Hoi Lieke, Dan ga ik hetzelfde proleem met de strakke vasten krijgen! Maar ik ben dus voorbereid: dunne haaknaald. Bedankt voor de tip en de foto's: je etui is leuk geworden. Groet |
|
![]() |
|
monique1974 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 22 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 821 |
ook ik ben er aan begonnen de haak naalden zitten nu in een brooddoosje en is iet echt handig om mee te nemen als hij klaar is komt er natuurlijk een foto gr monique |
|
![]() |
|
Oktoberfee ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 13 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 193 |
Ik zou het patroontje ook graag ontvangen. ook al moet ik
nog leren haken, zo raak ik mijn dingetjes niet meer kwijt. Echt handig! Liefst in het nederlands ![]() |
|
![]() |
|
@ Oktoberfee: zie Ravelry of stuur L33ntje even een mail of pm!
Die van mij weegt alles totaal 55 gram, dus je hebt er wel een bol voor nodig. |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
Zo, eindelijk eens de tijd genomen om het patroon bij te werken en opnieuw te uploaden.
Er staan nu aanwijzingen en tips voor beginners bij, de hoeveelheid garen, alle steken uitgelegd, en nog wat opmerkingen hier en daar. Gratis te downloaden op Ravelry via deze link : http://www.ravelry.com/patterns/library/leentjes-crochet-hoo k-case (even opletten dat je op de goede (Nederlandse) versie klikt. Maar het is een gratis patroon, dus als het fout gaat kun je het gerust nog een keer voor de andere versie proberen). Erg leuk trouwens om zoveel verschillende projecten te zien ; in het Engels rollen er ook al een paar binnen (zie HIER) . Ik verstuur het patroon nu niet meer via de mail, omdat het voor iedereen toegankelijk en gratis te downloaden is. Misschien dat je je (nog) even moet aanmelden bij Ravelry, maar dat is iets waar je zeker geen spijt van zult krijgen. Ik vind het sowieso de ideale plek om patroontjes te zoeken EN je werk te uploaden. Bedankt voor jullie hulp en feedback ! Ga ik nu eindelijk met het patroon voor het speldenkussen aan de slag. Tussendoor moet ik ook nog even nieuwe gordijnen naaien voor de tent, dus het kan even duren ;-) , (Ik heb gewoon de tent in de tuin opgezet, zodat ik goed kan passen en meten en afwerken. Op de camping heb je de ruimte en de spullen niet, en met de tent in de verpakking is het gokwerk. Dit leek me dus, nu ik toch de ruimte heb, een uitstekende oplossing). |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
kimmeke ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 28 Mei 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2 |
Hey,
ik zou graag zou een zakje willen maken wil je het patroon a.u.b sturen :) |
|
![]() |
|
Wil ik graag doen als ik weet waar het naar toegestuurd moet worden. groet |
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
he, Marleen wat prachtig is ie. Dank je wel voor het prachtige patroon.
Ik had dit draadje helemaal gemist. dus vandaar mijn late reactie. Ook bij mij liggen ze los door elkaar in een doosje. Zal toch ook eens 1 dagje vrij moeten maken om hem te maken. |
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
Rietepetietje ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 206 |
oooo wat een leuk idee!!!
ik ga meteen beginnen eraan want ben steeds alles kwijt pfffffffff ![]() ![]() ![]() heb het patroon gewoon kunnen downlaoden zonder in te schrijven ben er super blij mee dank dank dank leentje groetjes riet |
|
leef vandaag, niemand beloofd morgen
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Bedankt voor het delen van je patroon Marleen! Ik heb hem een tijdje geleden gemaakt en ik vond hem heel mooi geworden. Maar inmiddels heb ik hem weer weg gedaan, want de dunste haaknaalden bleven steeds steken tussen het haakwerk. Na een keer of 5 begon het me behoorlijk te irriteren
![]() |
|
![]() |
|
nancy1981 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 03 Januari 2013 Locatie: Hellevoetsluis Status: Offline Points: 1 |
Hoe kan ik aan het patroon komen voor het etui?
Alvast bedankt. Groetjes Nancy |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
als je het topic doorleest, vindt je vanzelf een link, moet je maar lezen |
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23695 |
Heel misschien is het een goed idee om naar de rubriek "Even voorstellen" te gaan, je zelf voor te stellen en naar het Welkom-topic te kijken. Nadat je dit topic hebt gelezen voor de manier om aan het haaknaaldenetui te komen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
In het allereerste bericht van L33ntje staat al een link (klik op ravelry) waar je het gelijk kan vinden. Zelf iets moeite doen en je wordt door jezelf beloond :)
|
|
![]() |
|
m'jo ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2012 Locatie: NB Status: Offline Points: 1191 |
ohh die is gaaf, leuk gedaan.
|
|
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je
![]() http://mdsignathome.blogspot.nl http://emeraldforrest.nl |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina <1 2345> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |