een prachtig vest |
Reageer | Pagina <123> |
Autheur | |
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk wel dat ik zo gedaan heb. Als ik het niet bij het vest erbij geschreven had, zou ik het ook niet meer weten. Maar ik weet wel dat ik uitkwam met de stekenverhouding.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het allemaal nog eens opgezocht. Het garen bestaat niet meer. Ik zag wel dat het gebreid moest worden op 4. Vermoedelijk kwam ik anders uit en heb daarom 4,5 gebruikt.
Ik houd wel van felle kleuren, hoewel ik probeer het niet te overdrijven. Toen ik veel jonger was droeg ik wel altijd fel.
|
|
Groetjes, Lida.
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Meus,
Ik zou zeer zeker eens naar het stonewashed garen van scheepjewol kijken (zoals Magtelt aangeeft). Ik heb hier ook een vesteje van gemaakt en het resultaat is echt 'stonewashed'!, heel leuk! |
|
Meus
Newbie Lid sinds: 16 September 2014 Status: Offline Points: 30 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oranje kan het niet worden, wordt teveel met het Nederlanderschap geassocieerd :-)
Ook wil ik het vest in 100 % wol maken , en dat is die stone wached scheepjeswol niet |
|
Droom je leven
Leef je droom |
|
Meus
Post Options
Thanks(0)
|
Ik kon niet langer wachten er móest een wolletje voor het vest komen
.... hadden we , mijn man en ik, eindelijk een keuze gemaakt, waren er
niet genoeg bollen :-( , maar is misschien maar goed ook.... ik moet nog
binnen 1 week een sok breien met het motief van Zoutelandse sokken van
Blij dat ik brei . Dat wordt een verrassing voor een meisje van 12 wat
helemaal verlieft was geworden op mijn sokken :-)
Al ken je de fijne nuance niet echt zien op de fotoEn het is geen 100 % wol geworden maar ja ..... zo'n mooi kleurtje :-) |
|
Droom je leven
Leef je droom |
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
Prachtig garen denk ik. Waar kun je dat kopen. Ik kende dit merk helemaal niet.
|
|
Groetjes, Lida.
|
Meus
Post Options
Thanks(0)
|
Is denk ik niet in Nederland te koop.
Als je goed naar het adres kijkt, kom je er misschien achter waar wel ;-) |
|
Droom je leven
Leef je droom |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
in de noorse Ikea denk ik
Sterk van Blaamelert typische ikeanaam. |
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zie vooral dat ze steeds no no no roepen , o maar ik zie ook .as ertussen staan gelukkig (American Samoa)
|
|
Meus
Post Options
Thanks(0)
|
Noorwegen dus. Uit de , tot nu toe, grootste wolwinkel die ik hier " in de buurt" gevonden heb.:-) |
|
Droom je leven
Leef je droom |
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
Woon je dus in Noorwegen?
|
|
Groetjes, Lida.
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
dus als ik het goed begrijp woon jij in Noorwegen. Die hadden we hier nog niet dacht ik. En als ik het bij het juiste eind heb dan ben je je droom aan het leven. En als ik het mis heb dan droom je van je leven daar.
|
|
|
|
Meus
Post Options
Thanks(0)
|
Idd wij leven onze droom en wonen al bijna 7 jaar in Noorwegen.
Vandaar ook dat ik weer ben gaan breien, ondanks dat ik had besloten dat noooooit meer te toen :-) want ik hád me er een hekel aan.... ( zeg nooit nooit dus ;-)). Om een frisse start te maken heb ik dus op zijn Noors leren breien, maar dan wel linkshandig. Met behulp van filmpjes op You Tube en lieve vriendinnen die het langzaam ( rechts) voordeden zodat ik het in mijn hoofd in spiegelbeeld om kon zetten. Vooral averechts was in het begin worstelen :-) Maar oefening baart kunst nietwaar |
|
Droom je leven
Leef je droom |
|
Meus
Post Options
Thanks(0)
|
Dom dom, of nieuwigheid.... 2keer t zelfde bericht is wel n beetje overdreven
|
|
Droom je leven
Leef je droom |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
al zeven jaar dus. en heb je de taal al goed onder de knie?
en misschien kinderen die daar naar school gaan? en heb je gemakkelijk werk gevonden ginder? of leef je van de natuur? (vrienden van mijn dochter vertrekken eind van het jaar ook naar noorwegen dacht ik of was het zweden en die gaan van de natuur leven daar) |
|
|
|
Meus
Post Options
Thanks(0)
|
We hadden in Nederland al ( Oslo) Noors geleerd, maar we kwamen in een soort Friesland terecht ... dus we verstonden geen woord haha
Maar na een half jaartje goed luisteren begonnen we de mensen in onze omgeving , meestal, wel te verstaan. In Noorwegen bestaat nl. geen algemeen beschaaft Noors. Iedereen praat zijn eigen dialect ... dus sommige verstaan we ze niet We zijn hier met zijn tweeën en werken allebei voor een baas. Wat voor werk we doen wil ik eigenlijk niet schrijven. Er wonen hier zo weinig mensen dat, als je zou willen, je met weinig informatie veel te veel over ons te weten zou kunnen komen. Dit is niet persoonlijk bedoeld hoor, maar je weet maar nooit wie er mee leest. Dus van de natuur leven doen we niet Wat bedoel je daar trouwens mee Bep? Gaan ze boeren? |
|
Droom je leven
Leef je droom |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
dat ik het niet weet, maar ze zijn al eens voor twee maanden geweest en nu gaan ze waarschijnlijk voorgoed naar ginder. alleen zijn vrouw had hier werk en zij zegt dus haar werk op en hij heeft geen werk.
ze hebben geen kinderen is misschien ook al een stuk gemakkelijker om weg te trekken. en het zijn nog jonge mensen. maar verder weet ik er dus niet veel over.wat voor werk jullie doen moet ik niet weten hoor, maar het was maar, je vertrekt naar ginder en dan??? dat mij intrigeerde. en dan nu DE vraag : plaats voor logees te ontvangen? nee grapje hoor. |
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat ik zo grappig vond op die site van die wolfabriek was dat als ik hardop uitsprak wat er stond ik snapte waar ik met de muis klikken moest.
|
|
Meus
Post Options
Thanks(0)
|
Bep :Logees ontvangen we alleen als we ze echt kennen, familie en vrienden dus. Jammer maar helaas.
Iw1463:Het Noors is duidelijk een familietaal met het Nederlands. Als je weet dat de O als OE wordt uitgesproken, de Å als O, de V als W dan kom je al een aardig end. Dat is aan de ene kant makkelijk. Als ik een woord niet weet probeer ik het eerst met een vernoorst Nederlands woord. Dat lukt over het algemeen wel aardig. Het heeft ook nadelen. Zo ben ik nogal zwak in spellen, en veel Noorse woorden lijken op fout gespelde Nederlandse woorden. Ook kan je er niet vanuit gaan dat woorden dezelfde betekenis hebben. Zo betekent STRAKS in Nederland later terwijl het in het Noors meteen betekent. Ik ben nu als een gek de laatste sok met Zoutlandse motief aan het breien. Die moet over 2 dagen klaar zijn omdat we dan even een bezoekje aan Nederland gaan brengen. De sokken zijn een verrassing, dus ik hoop dat het lukt, en dat ze passen. Kan ik mooi na de vakantie ( en als mijn wol er is) aan het vest beginnen |
|
Droom je leven
Leef je droom |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
Wat niet is kan nog komen he |
|
|
|
Reageer | Pagina <123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |