Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

en, allemaal content met de kerstkadoos?

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12100
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: en, allemaal content met de kerstkadoos?
    Posted: 26 December 2015 om 22:37
Ikke wel hoor, een paspop met een figuurtje om jaloers op te zijn en 3 grote bakken (ik denk de grootste die ze hadden) om mijn wolletjes die her en der verspreid liggen, netjes bij elkaar te steken en bij de andere bakken te zetten.
'k ben alleen nog aan het twijfelen of ik de bolletjes per diktenaald ga 'klasseren' of per kleur.
'k denk persoonlijk voor mij dat diktenaald het gemakkelijkste is.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 10:10
We hebben geen kerstcadeaus maar ik ben pas jarig geweest, en mijn dochtertje heeft toen mijn man geïnstrueerd om naar het onvolprezen wolwinkeltje in Werchter te gaan om een mooi boekje voor mij te kopen. Lief hè? Het is een boekje over monster-amigurimis geworden met prachtige patronen erin van allerhande griezels. Kortom, heb vervolgens voor veel te veel geld garen, panda- en granulaatvulling en oogjes zitten kopen. Want de uitpuilende voorraad had natuurlijk niet net wat ik daarvoor nodig had.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 10:11
Ja Bep, zou ik ook doen, op diktenaald. En of ik tevreden ben met de kerstkadoos? Ja hoor ik ben tevreden, heb niets gehad maar dat was ook de afspraak, dat we dit jaar niets zouden doen. 
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 10:43
niks gehad, eerste kerstdag gezellige middag met mn schoonfamilie en dat is ook wat waard toch!
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 11:30
Wij doen met kerst ook geen cadeaus.

Eerste kerstdag doen we aan een openbare vleesverbranding bij mijn ouders (gourmetten), de tweede kerstdag zijn we met de hele familie bij mijn broer en dan zorgt elk huishouden voor een gang.
Ik was altijd chef toetje, maar mijn schoonzus wilde na vijf jaar wel eens van het hoofdgerecht af... kan ik me wel voorstellen, dus dit jaar heb ik het hoofdgerecht gedaan...
Lekker simpel gehouden, berg spareribs aangeschaft, thuis al voorgegaard, daar afgebakken. Pommes duchesse in een andere oven opgewarmd, wat erwtjes opgewarmd. Voor de kleine wurmpjes nog een berg appelmoes geleverd en wat eigengemaakte knoflooksaus voor de ribs en de aardappeltjes.
Was lekker en op het moment zelf niet al teveel werk.


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 12:38
Mijn Sintkerstverjaarscadeaus liggen nog uitgestald, behalve de uitgestelde laptop. Ik kijk er aldoor glunderend naar. De Corollepop vind ik het allermooiste.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 12:55
Ja Kvdl, dat had ik vandaag dus ook, zakken vol garen op zolder maar natuurlijk niet geschikt voor de deken die ik nu wil maken. Dus maar weer besteld Embarrassed
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12100
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 13:51
vroeger deden wij het ook om toeren maar degene bij wie het maal werd genuttigd (schoon gezegd hé) die zorgde voor het hoofdgerecht.

maar met al dat gechangeer van schoonzussen en de uitbreidingen van de eigen gezinnen blijft het nu beperkt tot ieder zijn eigen gezin. En maar goed ook, want als ik dan echt met iedereen rekening zou houden was ik nu nog aan het koken denk ik.
Back to Top
Crochet time View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 31 Augustus 2015
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 193
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crochet time Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 16:31
Ik ben ontzettend verwend. Op beide kerstdagen een amigurumi boekje kado gekregen. En een nieuw boekje kumihimo -Japans vlechtwerk met bijbehorende schijven gekregen. Kan weer van alles maken in het nieuwe jaar. Heb genoeg inspiratie en de nodige verzoeken voor het maken van amigurumi's binnen gekregen.Mijn beide nichtjes waren ontzettend blij met de gehaakte Olaf van Frozen die ze voor kerst gekregen hebben. Jammer genoeg is het me nog steeds niet gelukt om een foto te uploaden op het forum, dus kan het eindresultaat nog niet met jullie delen. Wil iedereen op dit forum via deze weg alvast een gezond, creatief en gelukkig nieuw jaar toewensen.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 16:58
ook niets gekregen,,ook met sinterklaas niet.Alleen gevierd voor en met kleinzoon.Moet ook eerlijk bekennen dat het eigenlijk ook niet meer past op mijn hobbykamer.......Soms denk ik,zal dat mijn goede voornemen worden??? voorlopig geen nieuw garen meer kopen.Maar denk dat het niet echt gaat lukken ,ben eigenlijk net een junk.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 17:02
Geen nieuw garen meer kopen? Wat een revolutionair idee....
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8325
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 17:43
Ik heb niets gehad. en dat is goed.
oant Sjen
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2012
Locatie: kattenmand
Status: Offline
Points: 4125
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 19:26
mijn broer gaf me voor sinterklaas 3 phildar brei patronen voor vesten, truien en sjaals en plaatste gelijk een sjaal order vervolgens zei die dat het erg lastig was iets voor mij te vinde XD
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 19:39
 De kleinkinderen krijgen een kleinigheidje en voor de rest krijgt iedereen geld. Van een zoon krijgen mijn man en ik altijd een kadootje. Van hem krijg ik al sinds jaren de kerstklok van Hutschenreuther. Die is er sinds 1978. In het begin heb ik ze zelf gekocht. Toen ze duurder werden ben ik gestopt om ze later toch een keer bij te kopen. Heb er ook van iemand kunnen overnemen. De eerste heb ik niet omdat ik toen niet wist dat het bestond, en 1984 is ooit kapot gevallen. Die heb ik in miniatuur uitvoering. Dit jaar heb ik geen klok van hem gekregen omdat de zaak waar hij ze kocht in Eindhoven niet meer bestaat. Ze zou nog in de maak zijn!!!! Wat dat ook moge betekenen. Ik kreeg eigengemaakte jam nu, ter info, ik eet nooit jam. Mijn man kreeg een kist met 6 flessen wijn. Kleindochter vertelde er bij dat pappa die op zijn werk gekregen had en die toen maar voor opa bestemd had!!!!!!!! Daar stond pappa met zijn goed gedrag. Het gelach was na deze mededeling niet meer uit de kamer te krijgen. Het werd een hele gezellige middag. Hij en zijn vrouw hadden een heel uitgebreid buffet verzorgd. De andere zoon is niet van de kadootjes en verrassingen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 20:11
haha,wat een heerlijk verhaal,van de kerstklok heb ik nog nooit gehoord. Onze traditie ligt al jaren op kerstavond.Ook hier voor de kinderen een envelopje en wilt kleinzoon  sinds 1 jaar ook liever een envelopje(koopt liever zelf iets) Wij doen ook aan de mooie uitdrukking van C4th openbare vleesverbranding.Iedereen heeft daarna 2 kerstdagen die naar wens ingevuld kunnen worden.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2015 om 22:07
Originally posted by Crochet time Crochet time wrote:

En een nieuw boekje kumihimo -Japans vlechtwerk met bijbehorende schijven gekregen.


Kijken hoe lang het duurt voordat je beseft dat er nog accessoires nodig zijn voor de Kumihimo... Wilde voor de laatste Mochilla tas ook het snoer Japans vlechten...
Had er maar liefst 16 draadjes voor klaar leggen... Voordat ik een centimeter onderweg was, zat ik hopeloos verward met alle draden.
Draadspoelen zijn de oplossing kan ik je alvast vertellen (hoewel ik die nog wel even uit moet proberen binnenkort) (net als mijn doedelzak... die moet ik ook maar eens gaan uitproberen)
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2015 om 10:19
Heb je geen draadspoelen dan kun je ook breivisjes gebruiken (heb ik ervaren). Maar vooral handig is een goed gewichtje, zodat het gevlochten deel netjes naar beneden blijft hangen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2015 om 10:47
Hier geen cadeau's
Soms doen we het wel, als de beurs wat vetter is.
Nu even wat magerder door het AOW gat. (dank regering)

Een rustige 2e dag.
Ik heb verleden jaar een CVA gehad en ben daardoor overgevoelig voor geluidprikkels en drukte.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2015 om 16:00
Originally posted by C4th C4th wrote:

Originally posted by Crochet time Crochet time wrote:

En een nieuw boekje kumihimo -Japans vlechtwerk met bijbehorende schijven gekregen.


Kijken hoe lang het duurt voordat je beseft dat er nog accessoires nodig zijn voor de Kumihimo... Wilde voor de laatste Mochilla tas ook het snoer Japans vlechten...
Had er maar liefst 16 draadjes voor klaar leggen... Voordat ik een centimeter onderweg was, zat ik hopeloos verward met alle draden.
Draadspoelen zijn de oplossing kan ik je alvast vertellen (hoewel ik die nog wel even uit moet proberen binnenkort) (net als mijn doedelzak... die moet ik ook maar eens gaan uitproberen)
Mijn tante T gebruikt bouten en moeren van die grote . . .
Back to Top
Crochet time View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 31 Augustus 2015
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 193
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crochet time Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2015 om 18:50
Bedankt voor de goede tips. Ik begin eerst wel klein, een projectje met 4 draden haha.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.562 seconden.
Lang Yarns