Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic gesloteneven wat anders

Reageer Reageer Pagina  <12345 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2010 om 22:37
Dieet ? Het blijft altijd een hekel punt

Heb nooit meer moeten lachen als toen mijn dokter zijn vrouw naar een dieet vroeg, hij antwoordde : maar meiske, het  allerbeste dieet is het VDH-dieet !!!  Concreet : 'Vreet-de-helft' dieet....en meer bewegen.

Een waarheid als een koe, de voedingsdriehoek is een must. Ik weet niet of jullie die in Nederland ook kennen, maar je moet dus alles eten maar met mate. Nooit een maaltijd overslaan, integendeel beter 5x per dag eten (2 tussendoortjes). Hierdoor wordt de spijsvertering steeds in gang gezet.

Extreme dieeten zijn allemaal ongezond. Mijn schoonmoeder heeft bijv een tijdje het Atkins-dieet gevolgd. Afvallen ? Ja hoor, maar toen ze achteraf hoorde hoe ongezond en belastend dit dieet voor het hart was, kreeg ze van de schrik bijna een hartinfarct 

In mijn omgeving ken ik vele vrouwen die constant met voeding bezig zijn en zogezegd 'gezond eten' maar eigenlijk een 'verdoken' vorm van anorexia hebben.
Kenmerken ?
Dikwijls rothumeur, kan niet anders want ze zien scheel van de honger.
Steeds over eten praten
Steeds de indruk willen geven dat ze veel eten, ze scheppen bijv. bij de anderen dubbele porties op en bij henzelf nog geen half lepeltje en daarna volgt nog een kwart lepeltje met de melding : zie es, ik heb al 2 grote porties op....
Bepaalde combinaties van voeding zijn volgens hen héél gezond voor maag en darmen. Neen hoor, het zijn de typische combinaties die het minimum aan calorieen geven
Steeds bluffen over het feit dat ze niet dik worden en veel kunnen eten en inderdaad, ze eten abnormaal grote porties, verdwijnen onmiddellijk na het eten naar het toilet  of ze eten de 2 volgende dagen quasi niks.
Dit resulteert dan in haaruitval, altijd kou hebben, blauwe nagelbedden en blauwe lippen, geen maandstonden meer.....

En ondertussen krijgen wij zo'n smalende blikken van : ach zonde, zo'n dikkerdjes ....maar ze beseffen niet dat ze aan die verschrikkellijke ziekte lijden

Ik weeg inderdaad al jaren te veel (vroeger te mager) grotendeels veroorzaakt door stress, zittend beroep, weinig beweging, enz......maar dames ....
ik kan zo genieten van een lekker etentje op restaurant, een luxe-barbeque (specialiteit van mijn man), een lekker glaasje wijn (daarnet gekregen van mijn man), voor de Belgskes onder ons : een lekkere trappist

Ok, we wegen dan wat meer, maar we hebben dan toch genoten van de lekkere dingen van het leven.

Niet dat ik niet op mijn voeding let maar ik laat mijn leven er niet door bepalen en ik eet zeer gevarieerd. Er bestaan zoveel misverstanden over voeding.  Enkele vb :
Fruit is gezond ? Ja, maar bevat zoveel (natuurlijke) suikers dat je er niet van vermagerd, maar wel goed voor je stoelgang
Deegwaren ? Ok, als je vlak erna serieuze sportprestaties levert
Rood vlees ongezond ? ja, maar vooral omdat wij er sausjes bij eten. In Argentinie bijv. eten de mannen 1 kg vlees en de vrouwen 600 gr bij de bbq. Geen dikke mensen hoor maar ze eten dit puur, zonder sausen en aardappelen
Beter vette vis dan magere ? ja hoor, vooral voor je cholesterol
Rauwkost gezond ? Ja, als je perfect gezond bent, maar streng verboden als je weerstand verminderd is en je witte bloedcellen te laag staan. Dan mag je enkel  groenten en fruit eten als het gepeld of geschild is. Anders altijd koken of stoven of bakken.

Vroeger aten onze ouders, grootouders, enz...massa's vet en waren er weinig hartinfarcten, cholesterol kenden ze niet....maar ja, ze werkten een hele dag buiten, deden alles te voet of met de fiets

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2010 om 09:57

ja dine, zit ook wel wat in! Ik ken ook wel zo iemand die haast niks eet...

Voor alle duidelijkheid: ik zie een "dieet" in mijn geval als iets voor een zeer tijdelijke periode... Ik heb gewoon te veel gegeten en doe het nu dus met minder... Ik ben bijvoorbeeld 5kg bijgekomen in een maand, dat is niet gezond en dat voel ik...  Verder merk ik dat ik een beetje "vast" zit in steeds hetzelfde maken en eten dus lijkt een andere manier van koken en eten mij niet slecht om te proberen. Maar nogmaals, ik ben (deze keer) niet veel bijgekomen en dan kan het best met wat minder voor een poosje; ik geef toe dat langere tijd op dieet niet aan mij besteed is, petje af voor de dames die dat wel kunnen! Daarom dat ik waarschijnlijk ook jojo... Ik ga van het ene uiterste naar het andere, is heel slecht voor je! ik kamp daar al mijn hele leven mee...

Ik volg geen opgelegde vaste weekmenu's en dergelijke, dan heb ik uit moedwil er al geen zin meer in (zoals sonja bakker dus). wat wel helpt is hier en daar uit alle hoeken info halen en daarmee combineren wat voor mij werkt! Geen slaafse volgelingen dus, open staan voor anderen!

en dine DHV vind ik een goeie, haha! zou bij mij wel eens kunnen kloppen, mijn kaken stonden niet stil!

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2010 om 10:07
Eigenlijk was het het FDH dieet (fret de helft dieet), maar dat durfde ik hier eerst niet te typen .

Ik probeer zo veel mogelijk (smakelijkst in de zomer) mediterraans te eten : dus olijfolie, vette vissen, enz....niet zozeer voor het gewicht maar vooral voor de cholesterol, die staat bij mij angstwekkend hoog (erfelijk). In de Zuiderse landen komen immers de minste hartinfarcten en laagste cholesterolgehaltes voor. En dit vindt ik veel belangrijker dan het figuur.

Op een feestje heb ik ooit iemand tegen een dik persoon medelijdend horen zeggen : oei, mag jij dat wel eten voor je lijn ?
Waarop die antwoordde : Lijn ? Een (dikke) streep is ook een lijn !

Heel verstandig antwoord vond ik
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2010 om 11:12

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Chrisje, de Lekker licht boter in een kuipje is 25 procent vet en heeft best een botersmaakje. Ik was al die light margarines zat. Ook de volkoren pasta's en zilvervliesrijst. Ik eet weer gewone spaghetti en basmatirijst. En ik eet 30 procent oude beemsterkaas. Ik ben al blij als ik op gewicht blijf, 1.56 m en 75 kg. Veel te zwaar, ik weet het, maar tioen ik een tijd om de dag vlees at (scheelt een boel boter) en lekker afviel, vond de dietiste dat weer niet goed, omdat ik dan misschien vitamine AD tekort kwam. En toen had ik het ineens helemaal gehad met het gezeur van haar en de huisarts.

Het maakt eigelijk ook niet uit hoeveel je weegt als je je er maar prettig bij voelt.

odette
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2010 om 11:58

Ik ken iemand die veel te mager is. Dat schijnt nog ongezonder te zijn dan te dik. Heel langzaam aan gaat nu eindelijk zijn gewicht omhoog. Maar geen stress, geen drukte, goed blijven eten en slapen zijn belangrijk. Anders vliegen de kilo's er weer af. Hij wordt zo moe van het gezeur over zijn figuur. Hij heeft een hele poos een bmi van 18,6 gehad. Had het altijd koud, voelde zich vaak niet lekker, moe, futloos. Zo ontzettend vervelend. En dan zeggen ze ook nog tegen zijn vrouw: je zorgt toch wel goed voor hem. Hij ziet er zo slecht uit. Of zij het leuk vind dat haar man zich beroerd voelt vanwege zijn gewicht. En hem expres verwaarloosd zodat hij maar zo mager mogelijk blijft. En bovendien tegenwoordig kunnen mannen prima zelf voor hun natje en droogje zorgen. Daar hoeven vrouwen helemaal niet meer aan te pas te komen.

Dus lieve meiden allemaal, te dik zijn is niet leuk. Maar te mager is ook drama. Dus zorg maar vooral dat je je goed voelt. En gezond. Dat lijkt me het beste.

en wat de discussie over gezond eten betreft: ik volg het met belanstelling. Maar ben alleen een beetje bang dat ik zoveel meer moet gaan betalen voor de wekelijkse boodschappen. Terwijl we nu we zo veel bij Manuel thuis willen zijn alleen maar naar beneden zijn gegaan met ons maandinkomen.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2010 om 21:04
Ik geloof gewoon niet in een dieet.
Eet gewoon.
Geloof ook dat de meeste dat wel weten, maar de puf en wil er niet voor hebben om het te doen. De meesten eten heerlijk alles wat ze willen, vinden zich dan te dik, willen het er snel even af en eten vervolgens weer op de oude ongezonde manier verder.
Gewoon vers koken zonder pakjes en dingetjes (ook geen jus en sausjes uit pakjes). Jus gewoon van het braadvet van het vlees of een beetje boter met bouillon en gewoon 1 juslepel (zeg maar niet sleef, die heb ik ooit aan mijn niet-friese schoonouders gevraagd die bij elke kookwinkel vervolgens gevraagd hebben).
Vers koken is ook goedkoop, zeker als je gewoon de groenten van het seizoen gebruikt. Of even naar de markt gaat.

In therapie krijgen zowel de anorexia-patienten als de boulimia-patienten, en mensen met ernstig overgewicht, dezelfde lijst die ze moeten eten. Natuurlijk moet er bij de een wat op en bij de ander wat af, maar de structuur is hetzelfde (en niets is verboden ).

Groetjes Marije
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2010 om 21:40
bij mij zit het vooral in te weinig beweging, en dan moet je dus niet evenveel eten als iemand die de hele dag in touw is... dat weet ik zelf ook wel, maar soms zit je vast in gewoontes waar je niet bij stil staat..; Nu met mijn plos doe ik bijvoorbeeld al een heel pak minder in het huishouden en ook wandelen zit er even niet in. ben vorig jaar gevallen met zulk glad weer (op mijn pols dan nog) dus dat liever niet! maar we hebben een wii besteld (hadden een onvverwachtse meevaller) en dan beweeg ik toch al beter...
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2010 om 22:06

we kunnen wel een afslanktopic beginnen. maandag allemaal op de weegschaal en dan de vlg week maandag weer, even allemaal (en wel eerlijk) doorgeven wat ze afgevallen zijn. dan hebben we een stok achter de deur. (teminste voor diegene die willen afvallen.

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2010 om 00:53
Light-produkten zijn gewoon zuiver commerciele artikelen

Er wordt veel reclame voor gemaakt en vele mensen geloven al die 'gezonde' onzin

Ze bevatten minder vet maar abnormaal veel suiker

Hierdoor verboden voor cholesterol en suikerpatienten

Bovendien heel duur
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2010 om 09:25
Originally posted by esthertje esthertje wrote:

we kunnen wel een afslanktopic beginnen. maandag allemaal op de weegschaal en dan de vlg week maandag weer, even allemaal (en wel eerlijk) doorgeven wat ze afgevallen zijn. dan hebben we een stok achter de deur. (teminste voor diegene die willen afvallen.

Ik ga nooit op de weegschaal !! Zie wel of mijn jeans nog past!
Heb ooit dieet van Montignac gedaan (beetje aangepast aan mijn colestherolprobleem) was 12 kilo kwijt en ben er daarna 14 terug aangekomen .
Volgens mijn dokter is bij een dieet niet het belangrijkste hoeveel je eet maar wat je eet. En liefst verdeeld over 5 keer per dag waarvan de belangrijkste maaltijd het ontbijt is. Laat dat nu net de moeilijkste zijn bij mij!! .
Heb het dieten gewoonweg opgegeven, probeer gewoon een beetje op te letten.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2010 om 09:54

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2010 om 09:55

we kunnen wel een afslanktopic beginnen. maandag allemaal op de weegschaal en dan de vlg week maandag weer, even allemaal (en wel eerlijk) doorgeven wat ze afgevallen zijn. dan hebben we een stok achter de deur. (teminste voor diegene die willen afvallen

ok, ik doe mee!  heb al wel gesmokkeld, want ik ben al begonnen...

Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2010 om 11:35
Ik ga ook nooit op de weegschaal. Zolang ik idd mijn kleren nog pas. Daarnaast is een bmi tussen de 20 en 25 gezond. Iedereen heeft op een gegeven ogenblik een gewicht waar die op blijft zitten (bij gewoon eten). Dat zal daar ergens tussen in liggen. Dat is het gewicht wat bij je past.

Esther van mij mag je afvallen hoor, maar vergeet niet dat je net zwanger bent geweest. Je hormoon huishouding is nog lang niet weer normaal. Ontzwangeren kost minstens een jaar. Dus gewichtschommelingen zijn normaal.

Een keer per week wegen is veel te vaak en zal erg frustrerend zijn. Bovendien moet het geen wedstrijdje worden. Mensen kun je niet met elkaar vergelijken. Pff en wat te denken van de maandelijkse invasie van het rode leger. Je weegt dan echt zwaarder (het voelt dus niet alleen zo).

Misschien een beter idee: gewoon gezond eten en bewegen. Samen gezonde recepten uitwisselen (zoals chrisje al zei je eet snel weer hetzelfde en dat verveelt).
Niet naar het gewicht kijken maar naar je BMI. Dat is in verhouding en kilo's niet.
Je kan bijvoorbeeld wel 20 kilo kwijt willen, maar dat moet ook kunnen. Dus let goed op of het een realistisch doel is wat je wilt. Wat is jullie doel eigenlijk? (afvallen is geen doel)

Ik wil echt niet betweterig klinken, maar heb al door laten schemeren waarom. Heb veel mensen er aan onderdoor zien gaan. Dus ik hoop dat jullie mijn reactie begrijpen.

Groetjes Marije
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2010 om 14:21
Ik ben me er van bewust dat ik nog aan het ontzwangeren ben. Ik heb al gezecht tegen mijn man "gaan we voor een vierde?"waarop hij vroeg waarom? nou ik woog aan het begin van de zwangerschap (schrik niet) 92 kilo. ik ben 1.75 m. dus wel wat te zwaar. ik voelde me er ook niet lekker bij. maar dacht dat komt wel na de zwangerschap. maar ipv in de zwangerschap aan te komen bleef ik maar afvallan en heeft de kleine dus 6 kilo van mij afgesnoept. ik woog 1 week na de bevalling 86 kilo dus dat was wel lekker. maar na 2 weken stopte de bortvoeding en kwam ik toch weer wat aan. ik blijf nu steken op 88 kilo. dus nog steeds 4 kilo onder het begin gewicht van voor de zwangerschap. maar nu wil ik er graag nog 8 kilo af hebben. ik hoef geen slanke den te wezen maar ik merk gewoon dat ik wat last krijg van de rug en andere gewichten. vandaar dat er nog wel wat kilo's af moeten. het hoeft van mij ook niet binnen 1 maand hoor. al doe ik er een jar over als er maar wel beweging in blijft zitten. al is het elke week maar 1 ons. dan ben ik al tevreden. want zoals er al een paar gezegt hebben, als het langzaam gaat went je lichaam eraan en heb je minder kans op jojo effect.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2010 om 15:15
Wisten jullie dat het ideale gewichtsverlies slechts 1 kg per maand is ?
Lijkt verschrikkellijk traag en weinig maar als je het op deze manier doet is het ook blijvend.
Het probleem is eigenlijk dat vooral de media en de mensen elkaar gek maken : zo snel mogelijk gewicht verliezen met de meest gekke dieeten, vreselijk ongezond en steeds met het gekende jo-jo effect als gevolg.
Marije spreekt over wekelijks 1x op de weegschaal staan, wel bijna alle vrouwen die ik ken staan er tegenwoordig dagelijks op (sommige zelfs 2x daags...)
Neigt naar fanatisme en dit is nooit goed te praten en kan naar gevaarlijke toestanden leiden zoals obsessie. 
De laatste jaren waren het plaatsen van maagringen een rage hier in Belgie. Ik ken persoonlijk zulke personen : dikwijls mislukkingen ofwel een hele hoop complicaties als gevolg...

1 ding is zeker : mensen die enkele kg teveel meezeulen hebben het voordeel dat ze een reserve opgebouwd hebben en meer weerstand hebben tegen diverse ziektes.
 Is toch ook belangrijk, niet ?
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2010 om 15:22

Ik denk dat je op de goede weg bent Esther. Je weet wat je wilt, stelt je doelen niet te hoog en neemt er de tijd voor. Af en toe een stukje gebak op een verjaardag kan vast geen kwaad. Maar verder gewoon stoppen met snoepen en kleinere porties eten. Ik denk dat het niet uit maakt hoevaak je op de weegschaal wilt gaan staan. Gewoon doen wat voor jou het beste lijkt. En als je merkt dat het je te veel gaat beheersen je gewoonten aanpassen. Kritisch naar je zelf blijven kijken. Zodat je op tijd ziet dat je te veel bezig bent met lijnen. Ik ken iemand die woog zich elke dag. Standaard 's ochtends even op de weegschaal. Daar voelde ze zich goed bij. Ze had de controle, wist dat ze op de goede weg was. Maar het werd geen obsessie voor haar. Als ze een ons kwijt was was ze trots op zichzelf. Als ze soms niets kwijt was geraakt was ze ook niet teleurgesteld. Komt morgen wel weer zei ze dan. Of, maar gisteren was ik dan ook twee ons kwijt. Dus vandaag geen een. En ze ging gewoon op dezelfde voet verder. Op die manier heeft ze haar streefgewicht gehaald. Blijft ze op dat gewicht en is haar eetpatroon definitief veranderd. Daar heb ik echt veel bewondering voor!

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2010 om 16:13
[QUOTE=esthertje]Ik ben me er van bewust dat ik nog aan het ontzwangeren ben. Ik heb al gezecht tegen mijn man "gaan we voor een vierde?"

Oeh lijkt me niet een al te handige manier van af vallen en dan wordt de auto ook zo klein en voor 8 kilo heb je dus 1."nog wat kind" nodig. Dus dat zijn er al 2 (kinderen kun je beter naar boven afronden) Van de zwangerschap werd mijn lijf niet beter overigens. Lijk veel meer last te hebben van de zwaartekracht.

1 keer per maand wegen is meer dan genoeg. Bovendien een weegschaal laat je niet afvallen. Je ziet het echt wel als je afvalt.

Groetjes Marije

Back to Top
Maanhaasje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2010 om 19:31
Ik weeg ook 1 keer per week, omdat ik het fijn vind om te
weten wat ik weeg en ook is het een goede stok voor me om
het in de gaten te blijven houden, ook juist om het in de
gaten te houden dat ik niet te veel kwijt raak. Juist
omdat ik misschien wel te gezond eet.

Mijn doel is om gezond te blijven, mijn hormonen in
balans te houden, mijn infectie te overwinnen en mijn
overgewicht kwijt te raken, ik ben maar een ukkie van
1,65 en dan is 75 kilo echt te zwaar, dus ik ben blij dat
ik al 15 kilo ben afgevallen want ik woog 90!!
En ik ga nu voor de 68 omdat dat een gezond gewicht is
voor mij, haal ik dat niet heb ik er vrede mee, maar ik
weet dat het voor mijn gewrichten een stuk beter is,
zeker nu alles is aangetast door mijn hersentumor.

Daarbij zorgt overgewicht voor zoveel ziektes en
problemen, en ik zie het ook als een stuk verleden
loslaten, ik ben ook altijd een emotie eter geweest (en
soms nog!) en alles wat ik eraan "Gevreten" heb omdat ik
me rot voelde, wil ik kwijt, dat stuk verleden, dat
muurtje waar achter ik me verschool mag gewoon weg wezen
nu :)

Daarbij vind ik het ook een stuk prettiger voor mezelf om
in de spiegel te kijken, ik word nu toch echt blijer van
een Thessa van 75 kilo dan de Thessa van 90 kilo, en het
feit dat ik nu een M aan kan ipv dat ik een XL of soms
XXL moest dragen voelt echt als een bevrijding :)

)0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com*
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2010 om 22:16
Nog even voor de duidelijkheid. Ik heb er niets tegen als mensen wat kilo'tjes kwijt willen. Overgewicht is gevaarlijk. Het enige wat ik zeg, is doe dat op een verantwoorde manier. Het liefst door 'gewoon eten' want dat betekent nooit meer van die gekke dieet-dingen. Alleen af en toe weer even opletten.
Iedereen heeft genoeg zorgen, waarom zou eten dat ook nog moeten zijn?

Maanhaasje pas goed op jezelf! Ik zelf wist eigenlijk niet dat "te gezond" kon bestaan.

Marije

Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2010 om 23:38

nou ik ben nu een week bezig, morgen op de weegschaal :-) ik vind het prettig iedere week te wegen, dan weet ik goed waar ik aan toe ben, de een vindt eens in de maand prettig, de andere iedere dag, zolang je er niet in doordraaft zit het volgens mij wel goed :-)

mijn 'dieet' bestaat uit: geen snoep, geen chips, meer fruit en groente, niet eten voor je gaat slapen, minder frisdrank, meer bewegen en niet een tweede keer opscheppen. , dus ja, ben benieuwd wat ik na een week bereikt heb :-). als ik op deze manier mn overgewicht wat kwijt raak dan is dat allemaal heel mooi want dit is iets wat ik gewoon vol kan houden, dat calorieen tellen en weet ik veel wat begin ik niet meer aan, want dan ben je de hele dag bezig met wat je eet en dan krijg ik juist extra zin in lekkere dingen.

gelukkig ben ik ook altijd al gek geweest op gezonde dingen, en eet ik net zo lief fruit of groente ipv zoetigheid dus dat scheelt alweer, want er zijn ook mensen die echt een hekel hebben aan bijv. groente en dan is afvallen een stuk lastiger.

ik vind hoe maanhaasje bezig is erg inspirend, lees dan ook nog steeds regelmatig je weblog, thessa, heb alleen niet altijd de tijd om te reageren. .

zo'n afvaltopic lijkt me heel leuk :-) dan kunnen we receptjes uitwisselen en even van ons afschrijven als we een baaldag hebben en moeite hebben van de chocolaatjes af te blijven ofzo , en ook is het leuk om te zien of iemand afgevallen is, complimentjes zijn toch altijd fijn en geeft je een extra motivatie om door te zetten en ook het gevoel dat je er niet alleen voor staat . heeft volgens mij niets te maken met een wedstrijd.

nou succes iedereen die nog wat kilootjes kwijt wil! Ik wil er eerst 6,5 kwijt. Dan maar eens verder zien.

Ik weet dat afvallen geen doel is, maar mijn doel is wel deze zomer lekkerder in mijn vel zitten; ook eens een leuke zomerkleren aan zonder je druk te maken om je gewicht, en me minder moe te voelen e.d., want je bouwt toch makkelijker een conditie op als je minder kilo's heen en weer hoeft te slepen.  ik merk nu gewoon aan mezelf dat ik écht te zwaar ben!

weet iemand wanneer er trouwens weer radijsjes zijn? . daar ben ik pas gek op!

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns