Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

VRAAGJE

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: VRAAGJE
    Posted: 15 Juli 2012 om 09:28
hoe sorteren jullie patronen, doordat laatst iemand zijn patronen door een crash kwijtwas ben ik ook aan het sorteren gegaan, alles stond door elkaar ben nu maar begonnen met bunnies bij bunnies, kikkers, apen, barbie, poppen, poppenkleding, steken enz. of doen jullie het op designer?
lydia wijsbroek
Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 09:51
Ik heb een mapje tassen, amigurumi, baby.
En dan nog een aparte sortering op haken en breien.

Als ik veel mooie dingen heb gehad dan maak ik een kopie op mijn USB-stick. En om de zoveel tijd brand ik alles op cd.

Wat ik wil gaan maken print ik uit.
En als ik het af heb doe ik het dan weer in een showtas in een grote map.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 11:41
bekende ontwerpers heb ik wel op naam staan en de rest heb ik onderverdeeld in eten, dieren (die ik dan per soort ook weer onderverdeeld heb) poppen, enz.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 12:12
Wanneer ik meer dan 5 van het zelfde onderwerp heb, zoals uiltjes bvb, daar maak ik een aparte map van. Ieder document start dan met 'uil + volgnummer en korte omschrijving erna', bvb zoals, mini, schattig, kleurrijk, grote oren,... noem maar op.
Dit is voor mij eenvoudig en kan ik gelijk zien welk uil ik heb zonder iedere keer het document te moeten openen. Wanneer ik deze winter tijd heb, wil ik een voorblad maken met daarop de afbeelding, zodat ik direct een foto zie van het ontwerp.

Ik heb ook een map 'allerlei' en daar staat gewoon een titel in zoals 'eenhoorn + kleine omschrijving'
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 13:29
Ik heb in mijn mails diverse mappen: Mutsen, sjaals ed, Huishoudelijk, Dames, Heren, Kinderen, Baby's, Poppen (onderverdeeld in Barbie, Baby Born, Grote en Kleine Poppen), Knuffels en dat alles verdeeld in haken en breien. Is het naaien dan komt het bij het kopje te staan, bij het kopje poppen staan de haak- en breiboekjes die voor alle maten poppen zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 13:50
ik heb sowieso breien en haken apart.
Verder zet ik alles in mappen gesorteerd op wat het is; dieren, sjaals, afghans, boeken, tijdschriften enz.

Wat Lollibol zegt is ook een goed idee om van de winter te doen. Dat maakt het wel/nog overzichtelijker.

Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 13:59
Ik doe ook op categorie.
Evenhoevige,
gevogelte
paarden
wildlife 
e.d
Maar omdat ik de DC patronen eruit vind springen, heb ik bij hun DC achter de naam staan (dus ''ui DC'' hond DC'' )
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
jetje1970 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jetje1970 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 14:10
Wauw, het klinkt of jullie een complete harde schijf vol met patronen hebben.
Heb zelf nu 3  mappen met patronen (in insteekhoesjes) en een aantal boekjes.
Ben ook nog niet zo heel lang bezig, maar toch. Vond dat ik er al veel verzameld had.
Jaloers!!!

Gr. Rianne
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 16:04
Ik zou wel een harde schijf of zoiets moeten hebben, maar het zit bij mij gewoon in de mailbox. Gaat de laptop naar zijn grootje, dan ben ik alles kwijt. Maar wat ik zelf wil hebben staat in boekjes en tijdschriften of op prints, dus dat is alleen pech voor degenen op het forum die om patronen vragen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 18:29
Hey Magtelt,

mocht je en en ander toch willen bewaren dan kan het ook op een USB stick.
Veeeeeeeeeeeel goedkoper als een externe harde schijf...
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 19:12
ik heb een externe harde schijf en probeer zoveel mogelijk te sorteren, maar dat valt vaak niet mee met al die bladen, al heb ik die ook apart staan
toch is het vaak zoeken, waar heb ik dat gelaten

WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 19:20
Originally posted by Wanda Wanda wrote:

toch is het vaak zoeken, waar heb ik dat gelaten

Dat is het nu bij mij ook, dan heb ik het gezien, weet dat ik het heb maar waaar?
lydia wijsbroek
Back to Top
arnhemmertje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer arnhemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 20:16
Ik heb alles per ontwerper gesorteerd staan op de harde schijf. En wat er nieuw bijkomt dat zet ik nieuw in een map en sorteer ik later weer op de harde schijf :P Heel gedoe, maar werkt prima voor mij.. Vond het sorteren per object of beestje iets meer werk aangezien je er daar nog meer van hebt.. lol..
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 21:27
Ik heb een gedeelte per ontwerper. En een gedeelte per categorie en daarvan heb de categorie dieren wee onderverdeeld. Ook heb ik nog een map voor de boekjes en tijdschriften.
Veel liefs van Marieke
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2012 om 07:56
Ik heb ze allereerst gesorteerd op brein/haken/borduren/naaien en tijdschriften. De breipatronen staan al verder gesorteerd, maar de rest moet ik nog doen.
Ik ga ze denk ik verdelen over dropbox, skydrive en google drive. Moet alleen nog kijken hoe dat allemaal werkt. Kan ik ze ook nooit kwijtraken :-)

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 20:01
Haken en breien heb ik in aparte mapjes. Bij haken heb ik het meeste onderverdeeld in soorten dieren, dus de apen bij de apen etc. Maar van een aantal ontwerpers heb ik ze bij elkaar in een aparte map zitten. Dat zoekt voor mij het handigst. En de voor de haakboekjes heb ik een aparte map aangemaakt, net als voor de haakbladen. Maar van die laatste 2 heb ik er niet zoveel op mijn laptop staan. Die heb ik gewoon in de boekenkast staan
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 22:32
ik heb het onder een grote map Handwerken staan, die is onder verdeeld in dieren, eten, kleding, sleutelhanger enz. en daar staan ze op alfabetische volgorde. en op een externe harde schijf. Moet er niet aan denken dat ik alles kwijt ben.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 22:59
heb nu van de meest bestandjes pdf's gemaakt met op het voorblad eeen foto van het patroon, zijn ze makkelijker te herkennen, althans voor mij, bepaalde designers hebben hun eigen map en dan nog es een kopie onder bijvoobeeld muizen of olifanten bijvoobeeld. En een usb stick gehaald bij de Blokker
lydia wijsbroek
Back to Top
beertje1941 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beertje1941 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 23:06
ik heb  het eerst alles van de com  op een usb stick gezet ook nog maar sinds een week alleen het staat nog allemaal door elkaar ik denk als ik de zin en puf heb de patronen ga sorteren en het  dan op een andere usb stick ga  zetten 
Geniet van elke dag!!!
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 09:22
Alles door elkaar..... Je zoekt je een ongeluk, maar ach: je weet gelijk weer wat je hebt ;)
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.063 seconden.
Lang Yarns