Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hulp bij breien van een muts

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
theemuts View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer theemuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hulp bij breien van een muts
    Posted: 28 Februari 2013 om 12:36
 hi lieve dames,
wie o wie kan mij helpen?
Ik heb een dringende vraag over een breipatroon uit uw breimagazine van Berge de france.
zal hieronder de beschrijving typen ik kom er niet uit en begrijp de afkortingen niet deze zinnen zijn met rood gemarkeerd:

UITVOEREN:
MUTS
LINKERKANT:
met nld.nr3 en vitrain 58-62st. opzetten,9cm (32nld.) boorsteek2/2 br. en hierbij over de laatste nld. 3-4 mind. verdelen.

verderbr.met nld 3.5 in r. tricotst. over de overige 55-58st.
op 13-14cm (44-48nld. ) tot. hoogte 6 mind. verdelen door als volg te br.: 1-4st.r., *2st. samen r., 7st. r.*, van* tot *herhal
3nld.br.over de overige 43-46st. 

In de volgende nld.br.: 1-4st.r.,*2st. samen r., 6st. r.*, van * tot * herh. 
3nld.br.over de overige 43-46 st.

Deze mind.boven elkaar nog 3 keer elke 4e nld. en 3 keer elke 2e nld. herh. en hierbij elke keer 1 st. minder br. tussen de mind.
1nld. br. over de overige 7-10 st.
(moet het mindern aan het begin of eind van het werk of midden in het breiwerk?)

Ook snap ik de sterretjes teken niet tussen de regels door.
Hoop dat u dit voor me kunt vertalen zonder afkortingen alvast hartelijk dank.Embarrassed

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 12:51
Als je 55 steken hebt opgezet minder je verdeeld over de naald 3 steken, heb je 62 steken dan minder je verdeeld 4. Dus om de 15 of om de 13 steken.Dat hangt af van de maat die je breit.

Die sterretjes willen zeggen dat je dat gedeelte herhaalt. Je begint met 1 of 4 steken voor de kleine of de grote maat, dan herhaal je: 2 steken recht samenbreien, 7 steken recht, tot je niets meer op de pen hebt. 3 naalden breien over de steken die je nu hebt.

Dan brei je 1 of 4 steken, kleine en grote maat, en herhaal je : 2 steken samenbreien, 6 steken recht, tot het eind van de naald.

Die mindering doe je 3 maal in de 4e naald met telkens minder steken tussen de samengebreide 2 steken, dus 5, 4, 3 steken ertussen.

Dan 3 maal in elke 2e naald dezelfde mindering, maar nu met 2 en 1 steek ertussen en dan weet ik het ook niet meer want dan heb je alleen de samenbreisteken nog staan. Lijkt me, ik doe dit uit mijn hoofd.

Uiteindelijk moet je nog een naald breien over de laatste 7 of 10 steken. En dan zal je de draad wel moeten afknippen en door de steken rijgen en strak aantrekken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 13:00
je hebt afhankelijk van je maat 58 of 62 steken opgezet . daarop heb je 9 cm boordsteek gebreid .

N u ga je over je nld verdeeld weer afhankelijk van je maat dus als je 58 steken hebt opgezet 3 st minderen dus om de zoveel steken een mindering en als je 62 st hebt opgezet 4 steken minderen .je hebt dan 55 of 58 st op je pen .Je stapt over op pen 3,5 en gaat na 13-14 cm weer afhankelijk van je aantal steken 6 minderingen maken die je over je pen verdeelt Dat doe je door 1 st recht of 4 steken recht te breien weer afhankelijk van je maat .Dan brei je 2 st samen 7 steken r Dit staat tussen ****d.w.z. dat je het steeds moet herh Dus weer st samen enz . Je houdt dan 43 of 46 st over .Daarop brei je nog 3nld
In je volgende pen ga je weer mind nu brei je steeds 6 steken tussen je samengebreide steken i.p.v die 7 .
Zo brei je je pen uit Dan brei je weer 3 pennen . Ik denk dat er dan een fout in je patroon staat want je hebt geminderd en toch moet je over hetzelfde aantal steken verder breien .
Ik stel voor dat je eerst het bovenstaande gaat doen en dat je je daarna weer meldt .Je weet dan hoeveel steken je nog op je pen hebt .

Zo is het zoals ik het lees misschien hebben andere hobbydoosje een andere uitleg
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 13:01
Ja ikke, die staat hierboven. Ik liep ook vast bij die laatste mindering.

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 13:06
heeft mijn PC nu zo,n vertraging . ???
Ik heb nog gekeken of er een ander gepost had en dat was niet het geval snap er niets van .
Nu ja beter 2x dan geeneen keer
Back to Top
theemuts View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer theemuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 13:10
Back to Top
theemuts View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer theemuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 13:15
Oh echt hartelijk dank dames voor jullie uitgebreide verklaring..ik ga er alvast voorzichtig mee aan de slag. Hug
Komen we dan op dat laatste stuk terug...
ik hoop over 3 a 4 dagen mijzelf melden.
Alvast bedanktThumbs Up
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 18:04
Over 3 of 4 dagen pas? Doorbreien meisje! De lente is al onderweg.

wat rozengeur.
Back to Top
theemuts View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer theemuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 22:45
Back to Top
theemuts View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer theemuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 22:52
hahahaha ja na het weekend wordt het 12 graden..Wink
maar dan heb ik het in ieder geval voor de komende winter!!
Heb al 1 helftje afgebreid bij het afronden klopt het een ander in het patroon inderdaad niet.
Maar is al heel mooi geworden.
Dus dames hartelijk hartelijk dank voor de uitlegClap.
Ben geen ster in patronen lezen dus vanaf nu hoop ik mezelf vaker te melden en jullie te ontmoetenTongue.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns