Sokkenbreien |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
Letty ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 15 Oktober 2013 Locatie: Midlum Status: Offline Points: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 24 Oktober 2013 om 16:41 |
Wat gebruiken jullie het liefste om sokken te breien een rondbreinaald (zoja welke lengte) of gewone pennen?
|
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ik brei ze op 4 naalden zonder kop
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
Letty ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 15 Oktober 2013 Locatie: Midlum Status: Offline Points: 25 |
Tot nog toe deed ik dat ook altijd... Maar sinds kort brei ik graag continentaal op een rondbreinaald, en vroeg me dus af of dat ook makkelijk gaat, wilde graag een rondbreinaald bestellen maar heb geen idee welke lengte ik dan het best kan nemen
![]() |
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
voor sokken breien is 40 cm genoeg .alleen je hebt wel 2 nodig
het kan op één . maar ik vind dan de draai cirkel te kort. |
|
![]() |
|
Huh twee hoe doe je dat??
|
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
als je bv 40 st nodig heb zet je op iedere rbr nld 20 deken.
de steken blijven bij het boord breien altijd op de zelfde nld . dus je zet de steken op . en begint te breien bij de eerst opgezette steek . met het naaldje dat aan de andere kant van de 10 steken zit. dan pak je de andere rbr nld en doet het zelfde . ik hoop dat het zo een beetje te begrijpen is. voor mij is het heel logies .maar aan iemand uitleggen is andere koek. ik hoor het wel
|
|
![]() |
|
Dankjewel ik snap het!! .. Welke manier vind jij handiger met 4 pennen of rondbreinld?
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Ik brei ook kleine aantallen steken op een rondbreinaald met de magicloop. Ik gebruik liefst een naald van 80 cm lang. Nu ik dat eenmaal gedaan heb laat ik bij het gebruik van 4 of 5 naalden de naald die af is steeds vallen. Bij rondbreien is dat geen probleem, die zit nl nog steeds vast.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Als ik het goed begrijp gebruik jij dus 1 rondbreinaald Lida en niet zoals Roos 2
|
|
![]() |
|
Ik heb een hekel aan breien met gewone breinaalden, vanwege een schouder blessure. ben ik met rond br nld begonnen en wil nooit weer anders het breien met rond br nld vind ik meer ontspannen. |
|
![]() |
|
Bij mij het zelfde probleem daarom dus ook met rondbreinld begonnen en op de continentale manier wil niet meer anders!!
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
ik brei ze gewoon met 5 nld.
zijn wel korter dan gewone breinld. |
|
![]() |
|
Zie nu dat ik je Roos noemde ipv Bloem haha😬
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Ik brei inderdaad met 1 rondbreinaald, gaat prima. Het is een kwestie van het werk in 2 helften verdelen en als de ene helft klaar is de steken doorschuiven. Wat je moet breien staat op de "linkernaald" en de "rechternaald" is leeg. Net zoals bij geoon breien. Het verschil is dat er een kabel tussen zit. Heb je een lange kabel zit er tussen de 2 naalden een stuk lege kabel. Kijk maar even
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
Geweldig Lida wat een duidelijk filmpje!! Zet hem bij mijn favorieten!!
|
|
![]() |
|
lavendel ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 04 September 2013 Locatie: belgie Status: Offline Points: 39 |
ik gebruik 6 korte naalden, vind ik heel gemakkelijk want met een rondbreinaald kan ik nog altijd geen weg
|
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Daarnet het filmpje nog eens bekeken .....oh, ik zou daar bloednerveus van worden, het zou lijken alsof ik meer tijd spendeer in het steeds doortrekken van die naald en draad dan aan het breien.
![]() Ik brei sokken ook op 4 naalden (bij een jacquardpatroon op 5 naalden) Een rondbreinaald gebruik ik enkel als ik een breiwerk heb waarbij het aantal steken niet meer op een gewone naald kunnen. Zo start ik binnenkort een 'breiwerkje' met ongeveer 500 steken, ja dan kan je moeilijk anders ![]() |
|
![]() |
|
Helemaal met je eens Dine. Dus op een gegeven moment bij weinig steken weer op 5 pennen. Was ik steeds de pen waar ik weer mee moest beginnen aan het zoeken. Lag hij op de grond, tussen de kussens op de bank! Bleek nl dat als een pen klaar was ik de naald gewoon uit mijn handen liet vallen. Was nog meer ellende. Dus nu maar schuiven ook bij weinig steken. Het valt best mee.
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Lidwina : gebruik jij dan korte naalden ? Die zou ik ook verliezen hoor
![]() Hier breit iedereen met lange naalden. Zo'n lange joekels verlies je niet snel, je moet enkel oppassen - bij 4 of 5 breinaalden - dat je niet in je ogen steekt ![]() ![]() In Duitsland en Oostenrijk houden ze dikwijls hun 2 naalden vast als een pen. Volgens mij moet je dan tig keren je draad rond je vingers draaien opdat hij strak zou zitten. Bij mij zou in ieder geval het gebruik van naalden nr 3 het resultaat van nr 6 geven ![]() |
|
![]() |
|
lidy* ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
Wat een handige tip, op de rondbreinaald met magic loop!
![]() ![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |