Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

voedings richtlijnen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: voedings richtlijnen
    Posted: 04 November 2015 om 18:05
geen alcohol, 15 gram ongezouten noten per dag, een keer per week peulvruchten, meer groenten en fruit, minder vlees.............

hm, ik doe het best goedBig smile
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2015 om 18:17
Veel richtlijnen zijn een beetje modegevoelig. De grote lijn die jij geeft... tsja, dan doe ik het ook niet slecht! Big smile

De problemen haal je vaak binnen met kant & klare producten die allerlei toevoegingen bevatten. Door volgens bovenstaand lijstje onbewerkte voedingsmiddelen te kopen, of zelf te verbouwen Wink , geef je je eigen gezondheid de beste kansen. 
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2015 om 19:21
Ik denk altijd maar zo "driemaal daags eten en niet teveel tussendoortjes" want denk maar zo "ieder pondje gaat door het mondje!"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2015 om 23:32
ik ben het helemaal met je eens Kamilla,
het zijn overigens niet mijn richtlijnen maar die ik kort voor ik het hier postte op het radio journaal hoorde
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2015 om 08:36
Sinds ik heb gelezen dat vroeger werd gezegd dat melk zo goed was voor ons en dat dit alleen maar werd gezegd omdat er een melkoverschot was, geloof ik al die richtlijnen niet meer. 

Laat ze maar eens wat doen tegen dat slecht maken van de levensmiddelen. Medicatie bij dieren beperken, minder kleurstoffen en zo. Ik wou proberen beter op te letten met wat ik eet, maar al die toevoegingen in producten, daar kom ik gewoon niet uit. Het is vaak zo'n waslijst met afkortingen. En dan, de een zegt Aspartaam is slecht, de ander zegt weer dat dit niet zo is. Tja wie heeft dan gelijk. Zelfs in een poeder die ik van de huisarts heb zit Aspartaam. Ik heb het daarom een tijdje niet genomen, maar heb het gewoon nodig voor mijn darmen. Een alternatief werkte niet goed genoeg.

Puur natuurlijk eten van vroeger, dat was echt goed, maar wij mensen hebben de aarde gewoon verziekt. Met onze auto's, vliegreizen, chemische stoffen, allerlei apparatuur in huis, telefoontjes enz. En wat te denken aan alles in de ruimte. Pas was op tv dat er heel veel ruimteschroot is. Hoe komt dat daar? Door de mens.  We hebben de aarde al verziekt, laten we het hele heelal maar verzieken.
Die vooruitgang, het lijkt zo mooi, meer tijd over door wasmachines, stofzuigerrobots,computers zodat je weet wat er op de aarde gebeurt enz. Maar die vooruitgang is een sterke achteruitgang voor de Aarde.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2015 om 08:47
Filterkoffie is alleen goed . Ik drink nog gewoon filterkoffie maar wat moeten de Italianen nu ???

Vanmorgen hoorde ik op de radio nog dat 1x per week vis nu weer genoeg is . Weet je waarom ?omdat anders de oceanen leeggevist worden .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2015 om 08:54
tja Janne Marie, als je het zo opnoemt zou het genoeg kunnen zijn voor een zware depressie van de menselijke aard maar ik ben een ras-optimist dus ik weiger er zo naar te kijken.

mijn eerste richtlijn zijn mijn lichaam en geest. vlees eten heeft voor mij nooit goed gevoeld, dus daar ben ik jaren geleden al mee gestopt. toen ik in relatie was met een dol-op-vlees-man, at ik ook weer n enkele keer (scharrel)vlees maar kreeg daar heftige nachtmerries van elke keer als ik vlees had gegeten. dat was voor mij het signaal dat vlees echt niet bij me hoorde.
en zo is het gegaan met alle dingen die ik wel of niet eet
en als ik dan die richtlijnen hoor denk ik, ik doe het best goed.

ik ben het met je eens, met wat je schrijft, maar depressies of zelfs woede helpen niet. het enige dat we kunnen doen is het goed doen in dat piepkleine stukje waar wij ons bewegen. zelf zo min mogelijk vervuilend zijn, consuminderen, verantwoord leven, een heel klein beetje ons best doen.
de wereldproblemen zijn veel t groot en t zwaar voor ieder van ons maar we kunnen een begin maken, een piepklein begin met daarin alle potentieel voor een gezonde aarde

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2015 om 09:16
Mooi idee, Carolina! 

Originally posted by Janne Marie Janne Marie wrote:

Sinds ik heb gelezen dat vroeger werd gezegd dat melk zo goed was voor ons en dat dit alleen maar werd gezegd omdat er een melkoverschot was, geloof ik al die richtlijnen niet meer. 

Dat bedoelde ik in mijn eerste post toen ik het over de "modegevoeligheid" van voedingsrichtlijnen had. Bij door de overheid bepaalde richtlijnen herken je altijd een balans tussen economisch belang en in hoeverre de gezondheid daar niet onder lijdt. Zelf ben ik redelijk alternatief in mijn opvattingen en ga uit van eigen intuïtie wat ik wel of niet naleef. Volgende site vind ik inspirerend:

http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?id=14
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2015 om 11:53
In principe kunnen ze me allemaal wat. Ik ben zoutarm opgevoed omdat mijn vader hoge bloeddruk had en voor de aardappelen en groente
heb ik dat helemaal overboord gegooid. Ik neem amper zakjes mee uit de super, want het is me gewoon te zout. Ik ben dat niet gewend.
Ik drink af en toe een glaasje, ben dol op chocola, heb een moestuin, vlees haal ik eens per 1,5 maand bij een biologische boer. Ik kan het vee
zien, ik weet dat het niet opgejaagd gegroeid is. En ik gooi amper eten weg, als er al iets weg moet gaat het meestal via de chickies.
Maar laten we eerlijk zijn het vlees in de supermarkt is zo goedkoop . . . vind je het gek dat mensen daar voor vallen. Ik volg een Engelse
schapenboer, die beesten lopen het hele jaar buiten en daar zit puik vlees aan en waar komt in Engeland en in Nederland de schapenbout
vandaan ? Iemand vandaag de reclame op de radio gehoord ??? Uit Australië en Nieuw Zeeland, oftewel het moet eerst de halve
aardkloot over en nog is het goedkoper dan regionaal vlees - rara hoe kan dat ?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2015 om 11:54

Jij als consument hebt een stem . . . zeggen ze

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2015 om 13:02
ja, dat klopt
ons koopgedrag is onze stem
zolang wij gedreven wordfen door onze hebzucht, blijven de kiloknallers het goed doen
zolang wij te betoeterd zijn om n goeie maaltijd te koken, blijven we massaal de pakjes en zakjes van de fabrieken kopen
daarvoor zijn al die kook en bak programma's op die flut tv wel goed. dat mensen weer geinspireerd worden om zelf te koken of te bakken en daar ook goeie ingredienten voor te zoeken
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 2.281 seconden.
Lang Yarns