|
Reageer
|
Pagina 12> |
| Autheur | |
Breimuis
Hobbyguru
Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
Onderwerp: Toblerone bordurenPosted: 14 Januari 2009 om 01:25 |
|
Op een Franse site heb ik een Toblerone ondekt om te borduren. Nu is frans niet mijn favoriete taal. Ik heb me alvast ingeschreven maar weet niet of ik met mijn beetje schoolfrans toekom om eraan uit te komen. http://mady-p2x.over-blog.com/article-26044003.html Heeft iemand dit ook al eens op een Nederlandse blog of site zien staan. Kwestie van zoveel mogelijk informatie bijmekaar sprokkelen dan lukt het misschien wel
|
|
![]() |
|
naatje
Hobbyguru
Lid sinds: 07 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5829 |
Posted: 14 Januari 2009 om 10:31 |
|
TOEN IK HET LAS MOEST IK METEEN AAN DIE LEKKERE CHOCOLADE REPEN DENKEN VAN TOBELERONE
.
IK KAN JE HELAAS NIET HELPEN. |
|
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
|
|
![]() |
|
Roos39
Hobbywonder
Lid sinds: 09 Augustus 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 918 |
Posted: 14 Januari 2009 om 10:48 |
|
Hi, hi,
Ik dacht aan hetzelfde als Naatje. Maar dit is iets heel anders. Succes met vertalen/zoeken. Rosemarie |
|
![]() |
|
Josl
Hobbyguru
Lid sinds: 12 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7221 |
Posted: 14 Januari 2009 om 11:21 |
|
Ik moest ook aan die chocolade denken (eet ik overigens nooit hoor, lees: koop ik nooit). Renate, je bent toch ook wel een heerlijke snoeperd he?? groetjes, Joke |
|
|
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
|
![]() |
|
odette
Hobbyguru
Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
Posted: 14 Januari 2009 om 12:13 |
|
Ik dacht ook gelijk lekker chocolade.... Volgens mij staat verderop (iets omlaag scrollen onder het frans) op de site een duitse anleitung. Misschien ben je beter in duits. |
|
![]() |
|
pralientje
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Posted: 14 Januari 2009 om 15:14 |
Jullie zijn niet alleen de chocolade kwam ook bij mij op.Maar ik kan je ook niet helpen
|
|
![]() |
|
Judy
Hobbyguru
Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
Posted: 14 Januari 2009 om 18:10 |
|
Ik begrijp eruit dat het patroon ook in het duits op die site komt. Duits vertalen gaat me beter af. Ik kan even bij mijn altijd bordurende buurvrouw vragen waar er nederlandse patronen te vinden zijn. Zij is lid van een internationale borduursite.
|
|
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
naatje
Hobbyguru
Lid sinds: 07 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5829 |
Posted: 14 Januari 2009 om 19:16 |
JA ZEKER IK HOU WEL VAN EEN STUKJE CHOCOLADE.
HELAAS MAG IK NIET TEVEEL VAN DAT LEKKERS WANT DAN KRIJG IK LAST VAN DE "SCHEUR IN HET MIDDENRIF"EN DAT VOELT NIET PRETTIG. DAT ZELFDE GELD VOOR PEPERMUNT,MAAR DAT VIND IK NIET ERG WANT DAT EET IK TOCH NOOIT.
|
|
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
|
|
![]() |
|
claudine
Hobbywonder
Lid sinds: 26 September 2005 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 496 |
Posted: 14 Januari 2009 om 20:19 |
|
Iedereen hetzelfde idee.
Toch zal het iets met Toblerone te maken hebben, de vorm ... Lijkt me leuk om te maken. Als je iets niet snapt, wil ik altijd proberen om te helpen hoor. |
|
![]() |
|
Breimuis
Hobbyguru
Posted: 16 Januari 2009 om 01:33 |
|
Ha, hier zitten dus meerdere snoepertjes tussen. Ik denk dat de naam ook van met de vorm te maken heeft. Ik ken beetje frans en beetje duits. Duits breien gaat zo al heel goed maar dit zijn alweer nieuwe technische termen. Maar we zien wel wat het wordt maar als iedere verder informatie of vertaling is welkom |
|
![]() |
|
marinda
Hobbywonder
Lid sinds: 06 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 496 |
Posted: 16 Januari 2009 om 04:05 |
|
ik heb nu ook zin in chocolade |
|
|
alles kunnen we leren. (hoop ik)
|
|
![]() |
|
tikoes
Hobbyguru
Lid sinds: 22 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3238 |
Posted: 16 Januari 2009 om 09:06 |
|
Hier nog een chocoladefan
Frans ken mij alleen ik ken frans niet
|
|
![]() |
|
Judy
Hobbyguru
Posted: 16 Januari 2009 om 10:58 |
|
Mijn buurvrouw heeft even gekeken. Volgens haar kun je het patroon opvragen via mail (in het duits??) Tevens zou er ergens een link moeten staan met het patroon in andere talen. Volgens buurvrouw kun je makkelijk zelf een toblerone maken. Gebruik een toblerone doosje als malletje. Maak het na van kartonnen delen. Bekleed deze nadat je ze geborduurd hebt met alles wat je leuk vind. Zorg wel dat je na het borduren, waar de stof op de rand komt te zitten een stiksteekje naait. Eventueel aan binnenzijde een tegenstofje lijmen of vastnaaien. Zet alle delen aan elkaar door de delen bij de stiksteekjes met een overhandse steek tegen elkaar vast te naaien . Naai het dekseltje aan 1 zijde vast aan de rest. Zet een lintje aan het dekseltje zodat je het driehoekige dekseltje open en dicht te kunnen maken. |
|
|
groetjes,
|
![]() |
|
Judy
Hobbyguru
Posted: 16 Januari 2009 om 11:09 |
|
Heb je je patroon al ontvangen?
|
|
|
groetjes,
|
![]() |
|
Judy
Hobbyguru
Posted: 25 Januari 2009 om 11:01 |
|
He breimuis, Ben je er nog, of ben je al hard aan het borduren? |
|
|
groetjes,
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Posted: 25 Januari 2009 om 11:18 |
|
ik dacht ook aan chocolade,ben er dol op.maar weet ook niet wat voor manier van borduren dit is.ken wel france brei en haaktermen. groetjes puck hoe duikel jij de franse site,s op het lukt mij niet????????? |
|
![]() |
|
claudine
Hobbywonder
Lid sinds: 26 September 2005 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 496 |
Posted: 25 Januari 2009 om 16:12 |
|
Hey Puck,
Als ik op Franse site wil kijken dan kies ik eerst voor Google aangeboden in Frans. Dit staat onder het rechthoekje van Google. Op die manier ktijg je een hele hoop andere sites. Groetjes |
|
![]() |
|
Breimuis
Hobbyguru
Posted: 26 Januari 2009 om 13:24 |
|
Het patroon krijg je opgestuurd in 4 delen. Deel1 en deel 2 heb ik al dat is ook het probleem niet want dit zijn de plattegronden van de kruisjessteken en dat is het probleem niet want leegvakje is niets en x is kruisje. Het probleem gaat zijn als het allemaal aanmekaar gaat komen en dat is de laatste les pas. Ik wacht dus nog even af niet dat ik me suf zit te borduren en er dan niets mee kan doen. |
|
![]() |
|
Judy
Hobbyguru
Posted: 26 Januari 2009 om 18:43 |
|
aan elkaar zetten; op elk deeltje, waar het aan elkaar moet komen stiksteekjes maken. Dan de 2 deeltjes de stiksteekjes met elkaar verbinden met een overhandse steek (=matrassteek??) |
|
|
groetjes,
|
![]() |
|
Breimuis
Hobbyguru
Posted: 28 Januari 2009 om 01:24 |
|
Judy, Tot nu toe staat nog alle delen aan mekaar dus één grote rechthoek wel verdeeld in vakken waar je dus in moet borduren. Ik wacht gewoon af tot alles ter beschikking is en dan beslis ik pas of ik ermee begin. Vervelen doe ik me toch niet. |
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina 12> |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |