Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenVoor de zwangeren hier

 Reageer Reageer Pagina  123 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Onderwerp: Voor de zwangeren hier
    Posted: 27 Februari 2009 om 10:12
Aangezien we hier nu met 4 (of waren het er nu 3???) zwangeren zitten is het misschien wel een leuk idee om een topic op te starten voor ons. Kunnen we ff lekker klagen over onze heerlijke wisselvallige buien, of onze missleijkheid (wat bij mij helaas wel is gekomen, had goeie hoop van niet), of juist alle mooie dingen delen. De andere ervaringsdeskundige (dus de moeders en oma's) kunnen ons eventueel tips geven, we kunnen elkaar tips geven enz. Ik vind het namelijk wel leuk om een beetje op de hoogte te blijven van mijn mede zwangere hobbydozen .

Tot nu toe geniet ik (ondanks dat ik misselijk ben tot een uur of tien) volop van mn zwangerschap. Ik ben enorm blij dat ik Ian om me heen heb (ondanks dat dat ook wel weer vermoeiender is), want zo'n klein ventje is wel een enorme afleiding. Lig ik misselijk op de bank, maakt hij me wel aan het lachen (ja, het is een echte clown, ongelooflijk). 6 maart moet ik voor het eerst naar de vk en 13 maart heb ik mijn eertse echo. Ik zal de foto ervan hier plaatsen.

Goed, ik ga nu Ian even weer aandacht geven (die roept de hele tijd mama bouwen????).

Kuss

Back to Top
breigek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 20 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 538
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 11:19
 wat bij mij tegen ochtendmisselijk hielp was een kopje thee met een biscuitje voordat ik m'n bed uitstapte. voordat mijn man naar zijn werk ging bracht hij mij een kopje thee op bed. dus niet eerst zelf opstaan en met een kopje thee weer in bed kruipen want dan hielp het niet 
Back to Top
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 11:29
De kop thee werkt idd. Ik ga wel zelf uit bed en maak dan zelf een kop thee (nadat ik boven de pot heb gehangen hahaha), vanmorgen heb ik een half uur na mn kop thee nog een beschuitje met hagelslag gegeten en tegen 10 uur is alles weer over. Bij Ian was ik de hele dag door ziek, moest ik de hele dag overgeven, dus dit is wat dat betreft wel een verademing


Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 11:43

Het is van mij al weer ruim 12 jaar geleden (was alleen bij de middelste ochtend ziek) maar bij mij hielp een paar slokjes cola op de nuchtere maag. Ik hield een open blikje uit de ijskast (zodat de prik eraf was en het niet te koud was) en nam daar in de ochtend als eerste een paar slokjes van en indien nodig nog een paar. Hielp goed bij mij. Er zit iets in cola dat de maag een beetje tot rust brengt.

Kopje thee met iets eten hielp helemaal niet bij mij.

 

odette
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 19:13
Bij mij nog veel langer geleden,maar ik weet het nog wel,in bed een kopje thee,was het beste.maar ik was ook niet vreselijk misselijk.
Back to Top
Eesther View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 21 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 209
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 19:40
Ik heb bij alletwee een biscuitje gegeten.
Gewoon naast het bed.
Alleen op een gegeven moment lag ik met de oudste in bed te eten.
Dat geeft ook wel weer heel veel kruimels.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 20:22

KOEKJES DEED IK OOK INDERDAAD. EEN SULTANA OF IETS DERGELIJKS. DAN NOG EVEN EEN HALF UUR BLIJVEN LIGGEN EN DAARNA GING IK REDELIJK GOED UIT BED. GAF WEINIG OVER. ALLEEN ALS IK NIETS AT OF GELIJK NA HET ETEN OPSTOND. GING IN DE LOOP VAN DE OCHTEND INDERDAAD VANZELF OVER.

NU IS ONS MANNETJE AL ZO GEGROEID DAT HIJ MET ZIJN BILLETJES TEGEN MIJN ONDERSTE RIBBEN ZIT AAN TE DUWEN. HIJ IS AL HELEMAAL BEURS. VOORAL 'S AVONDS HEB IK ER LAST VAN. EN IK HEB LAST VAN MIJN BEKKEN. MOET ELK HALF UUR VAN HOUDING WISSELEN (STA NU TE TYPEN, MAG OVER TWEE MINUTEN WEER ZITTEN) EN DAT MINIMAAL EEN KWARTIER VOLHOUDEN. IS SOMS BEST LASTIG. MAAR ACH. IK HOEF NOG MAAR 12,5 TOT 14,5 WEEK. DUS DAT HOUDEN WE WEL VOL. IK KAN NOG STEEDS WERKEN, BEN LEKKER AAN HET ROMMELEN MET BABYSPULLEN EN VOEL ME VERDER GOED. EN ALS HET MET HET KINDJE GOED GAAT GAAT HET MET MAMA OOK GOED.

INDERDAAD EEN GOED IDEE JESS OM DIT TOPIC TE OPENEN. SOMS IS HET HEERLIJK OM EVEN EEN BEETJE TE KLAGEN.... VOOR ALS JULLIE JE ZORGEN MAKEN: IK GENIET NOG STEEDS VOLOP HOOR. KIJK ELKE KEER WEER VOL VERBAZING NAAR MIJN GROEIENDE BUIK EN VIND HET HEERLIJK ALS HET KINDJE LEKKER LIGT TE WIEBELEN DAAR BINNEN.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 20:49

en leuke patroontjes voor piepkleintjes willen jullie vast ook hier delen, haha!

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 20:54
JAAA, IK HAAL DE PATRONEN VOOR ONS KINDJE ALLEMAAL VAN GARNSTUDIO. OF NU JA ONS KINDJE. TOT NU TOE BEN IK NOG STEEDS AAN HET BREIEN VOOR ONS A.S. NEEFJE. MAAR WEL VAN EEN PATROON VAN GARNSTUDIO.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 21:40

Topic voor zwangeren.... Je dacht toch niet dat wij dat niet mee zouden lezen. Zijn we toch veel te nieuwsgierig voor.

Inderdaad bij mij was de misselijkheid en het boven de pot hangen ook in grote mate aanwezig. Maar bij de tweede word je, inderdaad Jess, lekker afgeleid en gaat het beter. De cola tip heb ik inderdaad ook vaker gehoord en geprobeerd, maar de prik liet ik er op en het hielp inderdaad wat.
Bananen vielen in de eerste paar maanden bij mij trouwens ook erg goed. Leefde op bananen, crackers en water zoals ik me herinner.
Voor de maagklachten verderop gebruikte ik vaak wat vanillevla en dat stilt op de een of andere manier het zuur wat. Bij het slapen hoofdzijde van je bed wat omhoog helpt ook goed.

Maar meestal genoot ik van de kindjes, alhoewel de laatste mijn ribben goed wist te raken. Beurs was ik op het laatst.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2009 om 22:21

Ik ben nu bij mijn ouders in Veendam en wonderbaarlijk genoeg was ik vanmorgen NIET misselijk. Kheb dus tegen mijn man gezegd dat ik de komende 9 maanden maar hier blijf hahahaha (moet ik niet aan denken hoor, zo lang mijn man missen, 1 avond gaat nog, maar dan houd het ook op).

Bij Ian heb ik last van galstenen gehad. Ik ben dus best bang dat ik daar nu weer last van ga krijgen. Dat is eigenlijk het enige waar ik tegenop heb gezien om weer zwanger te zijn. Verder geniet ik overal van (zelfs van het boven de pot hangen, geeft je wel het gevoel dat je zwanger bent, omdat je eerst verder nog niks ziet/merkt).

Mijn vriendin moest vandaag enorm om mij lachen, was even bij haar en iemand op hyves had mij gevraagd of ik ook buikfoto's op mijn hyves ging zetten. Mijn reaktie was dat ik dat nu ook wel al kon doen, maar dan waren het nog de resten van mijn vorige zwangerschap .

@ kinongsdochter: vervelend dat je last van je bekken hebt. Lijkt me heel irritant, maar goed, je hebt het voor een goed doel. Ik genoot ook zo van Ian die heen en weer ging in mijn buik. Ik vond het geweldig als ik de hakjes/knietjes/ellebogen (geen idee wat het was) heen en weer zag gaan.

 

Kuss


Back to Top
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1551
Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2009 om 08:34
Ik geniet héérlijk mee van jullie verhalen  . En wens jullie allemaal eens fijne zwangerschap toe, en kijk uit naar de resultaten..
TONY
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2009 om 10:42

vleesbakken was bij mij de grootste ramp, en deed dit op een gegeven moment maar voor een paar dagen, moet kunnen toch

en heerlijk die zwangerschaps verhalen al ben ik blij dat ik niet meer hoef, heb er 4, en inmiddels 3 leuke kleinkinderen, en geniet lekker van die kinderen en ben lekker niet opvoedkundig bezig, pannenkoekenbakken als ontbijt, lekker lang achter de comp, want ja dat mag thuis niet, laat op bed enz en wat genieten we daar van, he Beppe is het mag ik, ja hoor

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2009 om 22:24

ZAT GISTEREN IN DE KERK TOEN IK VOOR HET EERST ECHT IETS ZAG BEWEGEN BIJ MIJN BUIK. INEENS SCHOOT ER DAAR EEN ELLEBOOGJE OF VOETJE TE VOORSCHIJN. UITERAARD MET NOG EEN DIKKE BUIKWAND ER TUSSEN. LEUK OM TE ZIEN. HIJ KRIJGT STEEDS MEER KRACHT MET BEWEGEN. DAT GA IK ECHT MERKEN. HEERLIJK. HIJ GROEIT EN WORDT STERKER. EEN SUPER TEKEN. OOK LEUK VOOR MARCO. WANT NU KAN HIJ OOK STEEDS MEER CONTACT MET ONS KINDJE LEGGEN. TENSLOTTE GEBEURD HET ALLEMAAL BUITEN ZIJN LICHAAM OM. DUS IS HET ALLEEN MAAR LEUK ALS HIJ MIJN BUIK ZIET BEWEGEN. GISTERAVOND KONDEN WE DUIDELIJK ZIJN BILLETJES VOELEN. KWAM NET ZO KLEIN BOBBELTJE NAAR BUITEN. ZO SCHATTIG.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2009 om 10:23
Aaaaah heerlijk! Ik verheug me er ook op om dee baby te zien bewegen door mijn buik.
Grappig dat het in de kerk gebeurde. Ik voelde Ian voor het eerst bewegen in de kerk, tijdens het gebed. Ik kon op een gegeven moment mijn lachen bijna niet meer inhouden, hij ging zo tekeer ineens. Ik zei ook stiekem tegen mijn man dat hij een vette party had daar in mijn buik. Sinds die dag heb ik hem elke dag gevoeld (en hoe).

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2009 om 14:34
WAT HEERLIJK JESS. KAN DAT LACHEN HELEMAAL BEGRIJPEN. MOET SOMS OOK MOEITE DOEN OM SERIEUS TE BLIJVEN KIJKEN ALS IK HEM ZO HEERLIJK VOEL WIEBELEN. ENNE MEDICIJN MAMA IS TOCH GEWOON HET BESTE. DAT ZIE JE MAAR WEER. DAT JE THUIS BENT EN DAN NIET MISSELIJK IS ECHT NIET TOEVALLIG.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2009 om 16:38
Hoera, ik heb een manier gevonden om Ian toch in bed te krijgen overdag. Tot nu toe werkt het nog, ik vertel hem dat iedereen even gaat slapen: Nana (mijn moeder), Côh (Cor, mijn schoonvader), Beep (Martin, mijn zwager) kortom, iedereen. Papa op zijn werk, mama op bed enz. Tot nu toe heeft hij gisteren en vandaag ongeveer 2 uur geslapen, dus kon ik even heerlijk 2 uur op de bank liggen zonder dat er iemand ineens op mij springt en zonder dat ik bang hoef te zijn dat mijn ogen dichtvallen. HEERLIJK!


Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2009 om 11:38

Wat een leuk idee, ik moet zeggen dat ik dankzij mijn zwangerschap een poos geen energie heb gehad om ook maar iets te doen, behalve mijn ernstig verplichte dingen, zoals mijn gezin, werken, boekhouding en huishouding. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik me echt vele stukken beter voel, zit nu bijna op 17 weken, en ik ben al bijna twee weken niet aan het overgeven geweest, dus een heuse mijlpaal, hahaha!!!!

Wat leuk, ziitten we dan nu met z'n vieren zwanger te zijn?? Gezellig!!!!

**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2009 om 11:53
Ik doe ook alleen de ernstig verplichte dingen, das dan Ian en verder waar ik energie voor heb. Ik probeer elke dag een wasje te draaien, schiet er af en toe bij in, ik probeer om de dag te stofzuigen en verder zie ik het wel. Mijn man doet gelukkig ook een hoop voor mij. 

Back to Top
breidje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3928
Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2009 om 12:42
gezellig dit topic, doe je weer even terug denken aan toen.
wil    
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns