Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenbreitas en naaldenkoker

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Onderwerp: breitas en naaldenkoker
    Posted: 22 April 2009 om 22:10

Nu heb ik mijn breiwerk in een tasje wat ik nog had, of bovenop de wolmand.
het lijkt me leuk om een echte breitas te hebben. Ons handwerkwinkeltje heeft niet zo veel keus.
Waar hebben jullie je breitas vandaan, of hebben jullie er een zelfgemaakt. Vind het gewoon een leuk idee om zo'n tas te hebben om mij breiwerk netjes in op te bergen.
waar ik ook een beetje meezit ik zoek een ruime naaldenkoker. Van mijn moeder heb ik zo'n mapje met vakjes wat je op kan rollen, voor de naalden zonder knop heb ik een houten naaldenbakje, maar dat zit propvol. Nu wil ik ook dikker naalden zonder knop gaan verzamelen, moet toch een voorraadje hebben? :) Hoe doen jullie dat, hoe bergen jullie je naalden op?
Misschien heeft een van jullie een idee waar ik zelf nog niet aan gedacht heb.
Ik had zelf aan een spagettiepot gedacht, maar die is niet hoog genoeg.

 

Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Direct Link To This Post Posted: 22 April 2009 om 22:28

Voor mijn naalden heb ik (dacht bij de action) een keer zo'n koker gekocht waar ze tekeningen in vervoeren. Die is wel te lang, maar daar heb ik gewoon een prop kranten in gedaan.

Hij is inmiddels wel alweer vol

De tas heb ik zelf gemaakt


Groetjes Syl
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 22 April 2009 om 22:38
dit is mijn opberglap voor breinaalden, gekocht op een handwerkbeurs



en hier heb ik mijn tas vandaan

http://www.4knitters.com/Large_Tooled_Leather_Carry_On_p/lg. htm

voor accessoires heb ik 3 kleine tasjes in de grote tas zitten
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 22 April 2009 om 22:49
de breitas heb ik jaren geleden voor mijn moeder gemaakt, toen ze is overleden heb ik hem weer terug gekregen en gebruik hem met veel plezier
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Direct Link To This Post Posted: 22 April 2009 om 23:07

Mijn breitas heb ik van Corrie (Corrigami) gekregen, daar gaan de naalden en werkje in, in een ander mooi wit tasje ook van Corrie gaan het patroon, schaar, haaknaald, meetlint enz.

Thuis liggen mijn naalden in een doos die ik van Magtelt heb gekregen toen zij Roodkapje-rode wol naar me stuurde.

Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2571
Direct Link To This Post Posted: 23 April 2009 om 11:50
Mijn vader heeft zo'n jaar of 20 geleden een stevige kartonnen koker op maat gezaagd en die beplakt met een leuk papiertje. Aan de onder en bovenkant zit een plastic deksel . (Het onderste deksel is stevig dicht geplakt). Ik gebruik hem nu na al die jaren nog steeds. Ik heb er inmiddels zelf een koker bijgemaakt voor de grotere naald maten. Groetjes Mistig
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 23 April 2009 om 11:51
Ik heb een rieten mand op de vogelmarkt gekocht maar steek er ook te veel in
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 23 April 2009 om 12:17

mijn man heeft wel een soort kistje gemaakt, maar dat is gewoon veel te groot
misschien dat ik zelf maar zo'n soort etui als ik al heb ( van mijn moeder geweest) ga maken, moet toch niet al te moeilijk zijn lijkt mij.
Kijken voor beetje soepele en toch stevige stof, maten opnemen en dan zal het wel goed komen.
Ben ook al aan het zoeken her en der voor een patroon voor een breitas, maar nog niks naar mijn zin gevonden.
Heeft iemand een eenvoudig patroon voor mij? Mag gebreid of genaaid zijn.
Kan natuurlijk een kant en klare tas ergens kopen, maar zelfgemaakt heeft natuurlijk wel zijn charme.

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 23 April 2009 om 12:33

Mijn lange naalden zitten in een koker waar een poster in zat. De korte sokkennaaldjes zitten ihn een pennenetui en mijn rondbrienaalden in een klein brooktrommeltje.

Als breitas heb ik een (zwem)tas gekocht bij de hema.

odette
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 23 April 2009 om 12:48

Mijn rondbreinaalden zitten in een etui,mijn haaknaalden in een ander etui.En voor de lange breinaalden hebt ik een lap stof met daarop weer een lap in vakjes verdeeld,dit rol ik op ,alles blijft goed zitten en ligt niet door elkaar.

een tas heb ik niet,neem zelden werkjes mee,en als ik het doe ,gaat het in een mandje mee.

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 00:47

Toevallig dat ik in de vakantie op zoek ben geweest naar breitassen. En afgelopen vrijdag zag ik ze hier op de markt. (mijn vriendin heeft er al vast eentje gekocht voor mijn verjaardag)

Ik zal even een foto zoeken van dat ding.

Even googlen naar de website van de handwerkkist. Misschien heeft Renske ze ook wel? 

     All you need is love.

Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2002
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 10:57
Ik heb ze in een houten breinaalden koker. Die is van mijn moeder. Lijkt wel een langwerpige reuzen tic tac....
Voor de haaknaalden is er een kleinere versie.

Lijkt op deze op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google .nl/search%3Fq%3Dbreinaalden+koker%26ie%3Dutf-8%26oe%3Dutf-8 %26aq%3Dt%26rls%3Dorg.mozilla%3Aen-GB%3Aofficial%26client%3D firefox-a&url=http%3A//antiek-kunst.marktplaats.nl/curio sa/244362355-opoe-kaatje-brocante-oude-breinaalden-koker.htm l%3Fxref%3D1

Maar al die tassen zijn ook mooi en in een koker past lang niet alles. Ga binnenkort ook maar eens op zoek...

Groetjes Marije
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 11:00
Ik heb altijd zo'n dikke grote breinaaldenkoker gehad (die altijd veel te klein was natuurlijk waardoor de helft van de naalden los lagen), een smallere penselenkoker (die eigenlijk net effe te kort was maar wel dicht ging, met zo'n schroefkap en verschillende keren zelf iets genaaid, maar ideaal wordt het nooit.
Nouja, nooit.....ik heb nu natuurlijk die knitpicks in dat bijbehorende tasje/mapje, en dat werkt dus wel perfect. Maar voor mijn koussennaalden enz heb ik nog de oude kokers.

Voor breitas pakte ik altijd wat voor de hand lag ; jarenlang de ' luiertas'  van Tupperware gebruikt, maar nu heb ik een mooie nieuwe was zelf gebreid en gevilt, die gaat nog wel wat jaartjes dienst doen. Hij is net af, ik zal hem eerdaags even plaatsen. Moet nog foto's maken en het toestel is weer leeg....
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
pppetra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 174
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 11:09
hmm ik heb van een stukje pvc buis een koker gemaakt.

op lengte zagen, even de kop schuren, en met pvc lijm een eindkap erop lijmen.
op de andere kant de kap er los op (wel even schuren)
en stevig

versieren kan met sticker voor op de vuilnisbak, met plakplastic..
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 11:12
Originally posted by Meia Meia wrote:

Toevallig dat ik in de vakantie op zoek ben geweest naar breitassen. En afgelopen vrijdag zag ik ze hier op de markt. (mijn vriendin heeft er al vast eentje gekocht voor mijn verjaardag)

Ik zal even een foto zoeken van dat ding.

Even googlen naar de website van de handwerkkist. Misschien heeft Renske ze ook wel? 

deze heb ik ook ergens op internet gezien, waren ook niet zo duur geloof ik.
hier op onze markt is niet veel op handwerkgebied, wat er is si mee rop kaarten maken gericht, dus loop er eigenlijk altijd zo voorbij. Toch maar eens een keertje een blik werpen.
heb geen zin om er kapitalen aan uit te geven.
Tja die breinaaldenkokers, ik heb nu ook een paar van die dikke ( nummer 7 en 8) en dan is een koker snel gevuld.
Gewoon eens rondkijken wat er te koop is wat ook als naaldenkoker dienst kan doen.
Had mijn man gevraagd er een te maken op zijn houtdraaibank, maar helaas, werd het een kistje, wat niet is wat ik bedoelde.
je ziet ook wel eens van die hele grote lucifers voor de BBQ of zo, die zitten ook in grote kokers, is ook een optie.

 

Back to Top
RIKA View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 927
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 11:23

IK DOE GEWOON IN OPENTAS MET LANGE SCHOUDERTAS IN .

ALS IK INEENS WEG MOET , DAN PAK IK DIE TAS. DAN HEB IK ALTIJD ONDERWEG EEN WERKJE TE DOEN ;)

 

EN BREINAALDEN HEB IK VAN HEMA GEKOCHT ( ROND 20 JAAR GELEDEN )  DIE NOG HEEL GOEDE STEVIGE RONDE PLATIC MET DRAAI IN MIDDEN VAN KOKER. MAAR DIE IS OOK VOL .....MAAR DEZE IS VOOR DUNNE OM NIET BUIGEN TE KRIJGEN .

EN BIJ DIKKE NAALDEN DOE IK IN KAST GROTE LADE ( VAKJES ZOALS BIJ BESTEKKEN STROOKJES  GEMAAKT OM KUNNEN APPART ANDERE DINGEN ERIN NAAST .

TOT NU BEVALT MIJ HEEL GOED. EN NOOIT WEG OF ZOEKGERAAKT. EN OOK BLIJVEN NETJES ;)

 

GENIET VAN HET LEVEN , WANT WIJ LEVEN MAAR 1 KEER ......
GROETJES RIKA
Back to Top
puren View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 14 December 2008
Locatie: Turkey
Status: Offline
Points: 965
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 17:43
Originally posted by Nellie Nellie wrote:

mijn man heeft wel een soort kistje gemaakt, maar dat is gewoon veel te groot
misschien dat ik zelf maar zo'n soort etui als ik al heb ( van mijn moeder geweest) ga maken, moet toch niet al te moeilijk zijn lijkt mij.
Kijken voor beetje soepele en toch stevige stof, maten opnemen en dan zal het wel goed komen.
Ben ook al aan het zoeken her en der voor een patroon voor een breitas, maar nog niks naar mijn zin gevonden.
Heeft iemand een eenvoudig patroon voor mij? Mag gebreid of genaaid zijn.
Kan natuurlijk een kant en klare tas ergens kopen, maar zelfgemaakt heeft natuurlijk wel zijn charme.

op www.berroco.com staat ook een mooi gebreid exemplaar van een breitas!

groetjes Ria

Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1513
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 19:05

Bij  m-m wolpost  hebben ze ook breitassen en tassen voor naalden staan in elk geval in de catalogus of je ze ook op internet kunt vinden weet ik niet zeker.de catalogus kun je daar aanvragen(weet niet of dit iets kost).

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2009 om 20:49

Ik gebruik zo'n curver gereedschapskist voor mijn naalden en accessoires. Deze voldoet prima en de naalden passen ook goed in de inzetbak bovenin.

Vroeger had ik een koker, dacht van een whisky-fles of iets dergelijks voor de naalden. Dat ging ook.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 27 April 2009 om 12:45
IK HEB OP DE ROMMELMARKT SPECIALE BREINAALDEN KOKERS GEKOCHT. HEB JE DIE TEGENWOORDIG NIET MEER? ZE WAREN HELEMAAL NIET DUUR EN IK HEB ER TWEE. EEN VOOR NAALDEN TOT NUMMER 4 EN EEN VOOR NAALDEN TOT NUMMER 9. NUMMER 10 EN 20 LIGGEN LOS BIJ MIJN WOLVOORRAAD. HAAKNAALDEN BEWAAR IK IN EEN BAKJE WAAR OOK VEILIGHEIDSSPELDEN ENZO IN ZITTEN. BEVALT ME GOED.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.437 seconden.
Lang Yarns