breitas en naaldenkoker |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
Nellie
Hobbywonder Lid sinds: 04 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 483 |
Onderwerp: breitas en naaldenkoker Posted: 22 April 2009 om 22:10 |
Nu heb ik mijn breiwerk in een tasje wat ik nog had, of bovenop de wolmand.
|
|
Syl***
Hobbyguru Lid sinds: 23 Januari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2042 |
Posted: 22 April 2009 om 22:28 |
Groetjes Syl
|
|
BreienHaken
Hobbyguru Lid sinds: 28 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2485 |
Posted: 22 April 2009 om 22:38 |
dit is mijn opberglap voor breinaalden, gekocht op een handwerkbeurs
en hier heb ik mijn tas vandaan http://www.4knitters.com/Large_Tooled_Leather_Carry_On_p/lg. htm voor accessoires heb ik 3 kleine tasjes in de grote tas zitten |
|
boek
Hobbyguru Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
Posted: 22 April 2009 om 22:49 |
de breitas heb ik jaren geleden voor mijn moeder gemaakt, toen ze is overleden heb ik hem weer terug gekregen en gebruik hem met veel plezier
|
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
|
|
Ennas
Hobbyguru Lid sinds: 15 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2489 |
Posted: 22 April 2009 om 23:07 |
Mijn breitas heb ik van Corrie (Corrigami) gekregen, daar gaan de naalden en werkje in, in een ander mooi wit tasje ook van Corrie gaan het patroon, schaar, haaknaald, meetlint enz. Thuis liggen mijn naalden in een doos die ik van Magtelt heb gekregen toen zij Roodkapje-rode wol naar me stuurde. |
|
Mistig
Hobbyguru Lid sinds: 06 Augustus 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2571 |
Posted: 23 April 2009 om 11:50 |
Mijn vader heeft zo'n jaar of 20 geleden een stevige kartonnen koker op maat gezaagd en die beplakt met een leuk papiertje. Aan de onder en bovenkant zit een plastic deksel . (Het onderste deksel is stevig dicht geplakt). Ik gebruik hem nu na al die jaren nog steeds. Ik heb er inmiddels zelf een koker bijgemaakt voor de grotere naald maten. Groetjes Mistig
|
|
Bloei daar waar je geplant wordt.
|
|
pralientje
Hobbyguru Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Posted: 23 April 2009 om 11:51 |
Ik heb een rieten mand op de vogelmarkt gekocht maar steek er ook te veel in
|
|
Nellie
Hobbywonder Lid sinds: 04 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 483 |
Posted: 23 April 2009 om 12:17 |
mijn man heeft wel een soort kistje gemaakt, maar dat is gewoon veel te groot |
|
odette
Hobbyguru Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
Posted: 23 April 2009 om 12:33 |
Mijn lange naalden zitten in een koker waar een poster in zat. De korte sokkennaaldjes zitten ihn een pennenetui en mijn rondbrienaalden in een klein brooktrommeltje. Als breitas heb ik een (zwem)tas gekocht bij de hema. |
|
Corry R
Hobbyguru Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
Posted: 23 April 2009 om 12:48 |
Mijn rondbreinaalden zitten in een etui,mijn haaknaalden in een ander etui.En voor de lange breinaalden hebt ik een lap stof met daarop weer een lap in vakjes verdeeld,dit rol ik op ,alles blijft goed zitten en ligt niet door elkaar. een tas heb ik niet,neem zelden werkjes mee,en als ik het doe ,gaat het in een mandje mee. |
|
Meia
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
Posted: 24 April 2009 om 00:47 |
Toevallig dat ik in de vakantie op zoek ben geweest naar breitassen. En afgelopen vrijdag zag ik ze hier op de markt. (mijn vriendin heeft er al vast eentje gekocht voor mijn verjaardag) Ik zal even een foto zoeken van dat ding. Even googlen naar de website van de handwerkkist. Misschien heeft Renske ze ook wel? |
|
All you need is love.
|
|
Eeyore82
Hobbyguru Lid sinds: 03 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2002 |
Posted: 24 April 2009 om 10:57 |
Ik heb ze in een houten breinaalden koker. Die is van mijn moeder. Lijkt wel een langwerpige reuzen tic tac....
Voor de haaknaalden is er een kleinere versie. Lijkt op deze op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google .nl/search%3Fq%3Dbreinaalden+koker%26ie%3Dutf-8%26oe%3Dutf-8 %26aq%3Dt%26rls%3Dorg.mozilla%3Aen-GB%3Aofficial%26client%3D firefox-a&url=http%3A//antiek-kunst.marktplaats.nl/curio sa/244362355-opoe-kaatje-brocante-oude-breinaalden-koker.htm l%3Fxref%3D1 Maar al die tassen zijn ook mooi en in een koker past lang niet alles. Ga binnenkort ook maar eens op zoek... Groetjes Marije |
|
L33ntje
Hobbyguru Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2043 |
Posted: 24 April 2009 om 11:00 |
Ik heb altijd zo'n dikke grote breinaaldenkoker gehad (die altijd veel te klein was natuurlijk waardoor de helft van de naalden los lagen), een smallere penselenkoker (die eigenlijk net effe te kort was maar wel dicht ging, met zo'n schroefkap en verschillende keren zelf iets genaaid, maar ideaal wordt het nooit.
Nouja, nooit.....ik heb nu natuurlijk die knitpicks in dat bijbehorende tasje/mapje, en dat werkt dus wel perfect. Maar voor mijn koussennaalden enz heb ik nog de oude kokers. Voor breitas pakte ik altijd wat voor de hand lag ; jarenlang de ' luiertas' van Tupperware gebruikt, maar nu heb ik een mooie nieuwe was zelf gebreid en gevilt, die gaat nog wel wat jaartjes dienst doen. Hij is net af, ik zal hem eerdaags even plaatsen. Moet nog foto's maken en het toestel is weer leeg.... |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
pppetra
Duizendpoot Lid sinds: 09 Maart 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 174 |
Posted: 24 April 2009 om 11:09 |
hmm ik heb van een stukje pvc buis een koker gemaakt.
op lengte zagen, even de kop schuren, en met pvc lijm een eindkap erop lijmen. op de andere kant de kap er los op (wel even schuren) en stevig versieren kan met sticker voor op de vuilnisbak, met plakplastic.. |
|
Nellie
Posted: 24 April 2009 om 11:12 |
deze heb ik ook ergens op internet gezien, waren ook niet zo duur geloof ik.
|
|
RIKA
Hobbywonder Lid sinds: 06 Juli 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 927 |
Posted: 24 April 2009 om 11:23 |
IK DOE GEWOON IN OPENTAS MET LANGE SCHOUDERTAS IN . ALS IK INEENS WEG MOET , DAN PAK IK DIE TAS. DAN HEB IK ALTIJD ONDERWEG EEN WERKJE TE DOEN ;)
EN BREINAALDEN HEB IK VAN HEMA GEKOCHT ( ROND 20 JAAR GELEDEN ) DIE NOG HEEL GOEDE STEVIGE RONDE PLATIC MET DRAAI IN MIDDEN VAN KOKER. MAAR DIE IS OOK VOL .....MAAR DEZE IS VOOR DUNNE OM NIET BUIGEN TE KRIJGEN . EN BIJ DIKKE NAALDEN DOE IK IN KAST GROTE LADE ( VAKJES ZOALS BIJ BESTEKKEN STROOKJES GEMAAKT OM KUNNEN APPART ANDERE DINGEN ERIN NAAST . TOT NU BEVALT MIJ HEEL GOED. EN NOOIT WEG OF ZOEKGERAAKT. EN OOK BLIJVEN NETJES ;)
|
|
GENIET VAN HET LEVEN , WANT WIJ LEVEN MAAR 1 KEER ......
GROETJES RIKA |
|
puren
Hobbywonder Lid sinds: 14 December 2008 Locatie: Turkey Status: Offline Points: 965 |
Posted: 24 April 2009 om 17:43 |
groetjes Ria |
|
JoJo
Hobbyguru Lid sinds: 03 Juli 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1513 |
Posted: 24 April 2009 om 19:05 |
Bij m-m wolpost hebben ze ook breitassen en tassen voor naalden staan in elk geval in de catalogus of je ze ook op internet kunt vinden weet ik niet zeker.de catalogus kun je daar aanvragen(weet niet of dit iets kost). |
|
Dikky
Hobbyguru Lid sinds: 28 November 2007 Status: Offline Points: 2403 |
Posted: 24 April 2009 om 20:49 |
Ik gebruik zo'n curver gereedschapskist voor mijn naalden en accessoires. Deze voldoet prima en de naalden passen ook goed in de inzetbak bovenin. Vroeger had ik een koker, dacht van een whisky-fles of iets dergelijks voor de naalden. Dat ging ook. |
|
Groetjes,
Dorine |
|
Koningsdochter
Hobbyguru Lid sinds: 25 Juni 2008 Status: Offline Points: 5322 |
Posted: 27 April 2009 om 12:45 |
IK HEB OP DE ROMMELMARKT SPECIALE BREINAALDEN KOKERS GEKOCHT. HEB JE DIE TEGENWOORDIG NIET MEER? ZE WAREN HELEMAAL NIET DUUR EN IK HEB ER TWEE. EEN VOOR NAALDEN TOT NUMMER 4 EN EEN VOOR NAALDEN TOT NUMMER 9. NUMMER 10 EN 20 LIGGEN LOS BIJ MIJN WOLVOORRAAD. HAAKNAALDEN BEWAAR IK IN EEN BAKJE WAAR OOK VEILIGHEIDSSPELDEN ENZO IN ZITTEN. BEVALT ME GOED.
|
|
Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt! |
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |