Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenDag mama, dag beertje.....

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Dag mama, dag beertje.....
    Posted: 21 Augustus 2009 om 10:32
Dag mama, dag beertje, vandaag ben ik groot....

Heb de hele dag maar het liedje van de Nijntje musical in het hoofd. Mijn dochtertje van vier is deze week voor het eerst naar school.
Ik heb het er maar moeilijk mee. Mijn dochtertje niet, die vindt het geweldig. Nu ja, dat is ook het belangrijkst.
Hoop dat ik er snel aan gewend raak, moet nu elke dag even flink slikken als ik haar daar weer achterlaat. Op haar stoeltje in de kring....

Groetjes Marije
Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2009 om 11:14

Oh hou op schij uit.

Ik moet 31 september mijn zoontjevoor het eerst wegbrengen.

Hij begint gelukkig de eerste week halve dagen.

Maar daarna vanaf 7 september mag hij volledig meedraaien.

Vorige week heeft hij 2 nachtjes bij mijn ouders geslapen en gister ook maar pfff wat is het dan stil zeg.

Zo zonder mijn druktemakertje in huis.

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2009 om 12:26

Bij mij is het al weer lang geleden dat ik mijn oudste naar school bracht. Ik dacht toen nog nu ga ik 11 jaar (jongste dochter is 3 jaar jonger) naar deze school met mijn kinderen. Mijn jongens gaan volgende week naar 2de klas middelbare en dochter zit nu in groep 8...... de tijd gaat zo snel.

Ik weet ook nog goed dat ik de oudste bracht, ik had het er maar moeilijk mee maar hij had niet eens tijd om naar me te zwaaien. Maar nog onwenniger was het toen ook mijn dochtertje naar school ging. Het was opeens zo stil in huis, maar ik had het des te drukken met het naar en van school brengen en halen.

odette
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2009 om 12:34
oh zo heel herkenbaar, alleen ging het naar school gaan voor de zoon niet zo prettig, hij huilde tranen met tuiten als ik hem achter liet, mijn hartje ook gebroken natuurlijk, en dit verdriet heeft de volledige kleutertijd geduurd, met dochtertje ging het ietsjes beter, zij had natuurlijk grote broer bij haar. Maar dit verhaal is al weer 8 jaar geleden, en gaat mijne grote vent op 1 september naar het laatste jaar van de basis school
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2009 om 12:56
Mijn dochtertje gaat eerst ook halve dagen, ze zit op speciaal onderwijs (pdd-nos). Daar eten ze ook op school, dus dan zie ik haar pas om 15:15 weer.

Ben blij dat ik niet de enige ben die er moeite mee heeft.

Ze wrijft het me alleen zo in (mijn dochtertje): "ik ga nu naar de grote school met de grote kindjes, ik kan het nu zelf"
Back to Top
seat67 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2009 om 13:28

Ow vreselijk ja..je oudste kindje de eerst dagen naar school brengen...
En dan idd, wat Odette zegt.. je jongste kindje ook naar school...
Ik kan het me zo goed herrinneren, het gevoel, dat jij nu hebt...

En het went niet...Volgende week maandag gaat mijn oudste voor het eerst naar het voortgezet..Hij moet naar een andere plaats met de fiets..(zolang het mooi weer is...) ow..als ik er aan denk gaat mn maag draaien en hij..? Hij heeft er zoveel zin in...

Sterkte Eeyore met vinden van je draai...je kindje op de 'grote' school.

grtzseat

Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2009 om 13:29

Marije het is heel normaal hoor dat je het er moeilijk mee hebt heb ik ook gehad, en voor jou zijn de dagen nu ook heel anders toch.

Maar het gaat echt wennen hoor

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2009 om 14:08

Originally posted by Eeyore82 Eeyore82 wrote:

Mijn dochtertje gaat eerst ook halve dagen, ze zit op speciaal onderwijs (pdd-nos). Daar eten ze ook op school, dus dan zie ik haar pas om 15:15 weer.

Ben blij dat ik niet de enige ben die er moeite mee heeft.

Ze wrijft het me alleen zo in (mijn dochtertje): "ik ga nu naar de grote school met de grote kindjes, ik kan het nu zelf"

Oei dat is heel wat de hele dag naar school, bij mij kwamen ze nog tussen de middag thuis om te eten.  Maar het voordeel van de hele dag naar school is dat je zelf ook een hele dag hebt om iets te doen zonder het geren van tussen de middag met halen en brengen.

Tja ze voelen zich dan heel groot. Ik moet zeggen ik vond mijn kinderen ook heel groot toen ze naar school gingen en als ik nu die kleuters zie....wat een ukkies, hoe ik ooit mijn kinderen groot kon vinden op die leeftijd is mij nu een raadsel.

odette
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2009 om 14:40

het is voor mij al heeeeeeeel langggggggggggg

geleeeeeeeeeeden

van die 3 van mij............heb alles dus al meegemaakt

maar het is als de dag van gister

groetjes geesje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2009 om 14:54
Ik had op de peuterzaal van mijn zoon altijd meegeholpen. Op zijn eerste echte kleuterschooldag, in januari 1981, heb ik 's morgens zo hard gewerkt, dat het ineens 12 uur was, niemand had gezegd "Mamma, koffie en yoki drinken". Hij had het zo naar zin, sommige vrienden heeft hij nog.

Toen mijn dochter voor het eerst naar peuterzaal ging, had ik nog mijn zoon in de kinderwagen. Ze liet mijn hand los en stortte zich het zaaltje in zonder één blik achterom. Ik stond daar verbluft en de juf lachte, beter zo dan traantjes, vond ze. Op de kleuterschool had ze het eerste half jaar een beetje koele juf, dan was ze wel eens misselijk van de zenuwen, maar na de vakantie had ze een knuffelbeer van een juf, die stond met twee tegelijk in haar armen te stralen als ze binnenliepen.

Wat een herinneringen, en ze komen bij elk nieuw verhaal weer boven, dat is het fijne van de hobbydoos, alles samen delen als één grote familie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2009 om 15:09

groetjes geesje
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2009 om 15:12
Dat is normaal wij hebben dat allemaal gehad.En als het schooljaar uit was had ik dat ook dan gingen ze weer over naar een ander jaar.Mijn zoon doet dit jaar zijn laatste jaar en de dochter werkt al .Zo heeft ieder jaar zijn scharme met kinderen ,kleine kinderen kleine zorgen en grote kinderen grote zorgen
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2009 om 16:32
Ja, dat is altijd weer moeilijk ze te laten gaan.
Weet het nog o zo goed van onze eigen kinderen.
En nu is het bij de kleinkinderen weer het zelfde, je moet er weer aan wennen, maar dat komt vanzelf hoor!
Je hebt wel weer meer tijd om zelf iets te gaan doen of maken. Sterkte ermee!
Groeten Creaans
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2009 om 16:59

Een hele tijd geleden liep er een moeder behoorlijk zwanger te zijn.Samen met haar dochtertje van 4 jaar, die in haar ogen al ,, groot,, was liep zij naar de kleuterschool.Flink blijven dacht zei, je dochter vindt het leuk om naar school te gaan.Alles is goed gegaan, maar toen de moeder alleen naar huis moest lopen kwamen de tranen, en die bleven maar stromen.Dolblij kon zei tussen de middag haar dochter halen om een broodje te eten en de verhalen aan te horen.'s Middags ging het iets beter, en de dagen die volgden werden ook goed.

De tweede was niet zo moeilijk maar de derde.....mijn jongste werd groot.Alles is hetzelfde gebleven Getrouwd?? Het zijn mijn KINDEREN die horen niet al zo groot te zijn.En moeder worden??? De oudste goed, maar de jongste...nee dat kan toch niet, jij bent mijn kleine meid. Ja, dat is het moeder zijn, geweldig mooi maar soms ook zo verschrikkelijk moeilijk.

Groetjes Catharina

Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2009 om 17:03

Ben ook erg benieuwd hoor hoe hij het zal doen.

De peuterspeelzaal was een ramp in het begin.

Hij gaat naar mijn oude school bij mijn oude juf en dat is toch wel super hoor.

De eerste weken zal ik hem ook ophalen maar uiteindelijk zal ook hij over moeten blijven omdat we in een ander dorp wonen en we maar een uurtje hebben.

Hij weet dit hoor.

Hebben het er saampjes over gehad dat hij dan op brood een broodje moest eten en dat vond hij prima.

Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2009 om 21:38
Het liefst zou ik zelf met haar brood eten, de school is ook heel dicht bij. Alleen doordat het speciaal onderwijs is, zouden er dan heel veel met taxi's moeten en het zou heel chaotisch worden. Dus vandaar dat alle kinderen hier overblijven (valt wel wat voor te zeggen).
Ik vind het vooral zwaar dat ik haar niet voortdurend meer zie, haar motoriek is wat slordig en ze valt daardoor snel + dat ze op alle prikkels reageerd, maakt haar erg kwetsbaar. Ze kan ook zomaar er vandoor gaan (ze blijft niet automatisch bij je).Ik ben gewend haar voortdurend te beschermen en dat is zo lastig om los te laten.
Ik weet wel dat het uiteindelijk goed voor haar is, maar ja, verstand en gevoel, kan erg ver uit elkaar liggen....
Het is dan wel even prettig om anderen te horen die het er ook moeilijk mee hebben/hadden.

Marije

Back to Top
labeldoekje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2009 om 23:26

De tijd dat ik mijn dochters naar school bracht voor de eerste keer is ook heel lang gelaeden. Bij de oudste was het een drama, huilen, huilen en nog eens huilen.

De juffrouw vertelde dan, als ik ze weer ging halen, dat het maar even was. Na een maand ging dit al beter.

Nu breng ik mijn kleinzoons(tweeling) naar school. Degene waar we het niet van verwachten, had heel veel verdriet. Klampte zich aan mij vas. Ik waande mij31 jaar geleden.

Nu gaat het heel goed, ze zijn inmiddels 5. Toch vraagt hij altijd of ik even wilo zwaaien voor het raam, hetgeen ik ook doe. Moet ook een knuffel en een zoen hebben. De andere gaat zijn eigen weg, het is dan dag oma tot strak, zoen en weg is hij de klas in.

Het missen is maar in het begin, dat gaat over. Ik heb vroeger veel geholpen op school. Was erg leuk, vooral daar de school toen nog erg klein was.

Mijn kleinkinderen zitten nu opzelfde school, alleen veel groter geworden, maar wel met dezelfde juffrouw.

EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2009 om 11:04

Los laten, och, wat IS dat moeilijk! Alles went en zeker als je ontdekt dat je kind het toch wel heel erg leuk vindt op school(tje).

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2009 om 11:24
WAT IS DAT TOCH ALLEMAAL HERKENBAAR.
IK WEET NOG GOED DAT WIM NAAR SCHOOL GING EN HIJ INEENS
ALLES WILDE VERTELLEN AAN JUFFIE.HIJ HAD HET ALTIJD OVER WOEFIES IPV HONDJES.IK HAD AL VAKER GEZEGD DAT HET
HONDJES WAREN MAAR HIJ BLEEF BIJ WOEFIES.
KOMT HIJ OP EEN DAG THUIS EN ZEGT HIJ: WE HEBBEN HELEMAAL GEEN WOEFIES,MAAR HONDJES,DAT ZEGT JUFFIE.
IK DACHT BIJ MEZELF WAAR BEMOEIT ZE ZICH MEE.
VOND HET MOEILIJK OM MIJN KIND "TE DELEN"MET IEMAND ANDERS.
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2009 om 14:16
Ja, ineens had Juf gelijk en was moeke een onbenul, terwijl ze 4 jaar lang de oudste en meest wijze in hun leven was geweest. Plotseling had juf grappige anecdotes te vertellen aan mij, i.p.v. dat ik alles over ze wist. Onuitstaanbaar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns