Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenSchandalig - maar herkenbaar ??

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Schandalig - maar herkenbaar ??
    Posted: 16 September 2009 om 16:16
De Restjesmand.

Net zoals iedere handwerkster ben ik ooit, in een grijs verleden, begonnen met een paar bolletjes garen die ik had meegenomen van bij mijn moeder of misschien zelf gekocht, met een leuk tasje of mandje om ze in te doen.
Het mandje werd een mand, de mand een hele grote mand,  werd twee manden.......hoe meer je handwerkt, hoe sneller je voorraad groeit. En we gooien natuurlijk niks weg, dus van lieverlee wordt de voorraadmand ook een klein beetje een restjesmand.

Omdat we binnenkort willen gaan verhuizen, zijn er al veel spullen in opslag gezet, waaronder mijn complete voorraad wol. Ongeveer twee flinke wasmanden vol. Ik had toch al een jaar ofzo niks meer gedaan, dus dat kon nog wel een paar maanden zo. Het verkopen wil helaas niet zo lukken nog (ander verhaal, heeft te maken met mijn Roma- buren die het huis momentele volledig onverkoopbaar maken) dus dat is inmiddels al een maand of ....wat. En geen twee weken later begon het bij mij weer te kriebelen.

En dan begin je dus eigenlijk opnieuw. 1 bolltje. 2 bolletjes. 4 bolletjes.....
Zes maanden later heeft mijn voorraad en restjesmand zich dus weer tot de NOK toe gevuld (en we praten echt over een FLINKE rieten wasmand), en is het een beetje verder uitgelopen in twee (grote) breitassen, vier () grote Curverkratten...en de nodige plastic tasjes her en der....en wat doosjes.....en nog een tasje......enne....

Hoe meer ik dus heb weggedaan, hoe meer er voor is teruggekomen. Voor elk restje dat ik ophaak, komen er volgens mij twee of drie weer terug. Ik haak en haak en haak, maar mijn voorraad groeit alleen maar. Herkenbaar ??
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 September 2009 om 16:20
Ja ik begon met een plastic box, ik heb er nu 3 kleine vol en een hele grote. Nee ik zou niets meer kopen maar eerst mijn voorraad opmaken. Maar ja dan loop je weer tegen een aanbieding aan en dan weer een en weer een. Ik probeer mijn leven te beteren, maar dat wil nog niet echt lukken
Groeten Jacqueline
Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 September 2009 om 16:33
haha denk dat je niet de enigste bent
quality=
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 September 2009 om 16:36

Heeeeel herkenbaar hihihi. Ik begon 3 jaar geleden met een paar bolletjes katoen van de Wibra (hehehe, eindelijk een winkel gevonden waar ik iets kon kopen. Veel patronenboeken waren er toen niet, was echt HOERA als je eens iets tegenkwam. Vestje gemaakt voor m'n kleindochter op verzoek van haar mama (hippe kleurtjes), toen een mutsje en ......................Er is bijna geen plek in huis waar geen garen is te vinden.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Butterfly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 16 September 2009 om 16:36

Dat verhaal herken ik, maar dan met borduren.

Ik ben vroeg begonnen met borduren, een hele tijd tot aan 2005 heb ik heel erg netjes gedragen om werk voor werk te borduren en ik had niet meer borduurpakketten dan nodig is.
Maar sinds ik op een borduurforum terecht ben gekomen, is het flink mis gegaan. Van het ene patroon naar het andere patroon kwam binnen via mijn computer. Op een gegeven moment ook hele mooie grote patronen, maar ik was zelf ook onder tussen met een groot werk begonnen (foto omgezet in borduurpatroon).
Eerst verder borduren en het werk afmaken. Ik begon netjes met 1 werk, maar nu heb ik op dit moment 6 werken tegelijk bezig en een hele grote berg met patronen die ik ooit wil maken.
En zo ga je ook verder met de garen die ik er voor nodig had. Ik had ik 2 kleine koffertjes met borduurgaren, nu heb ik 2 hele grote koffers vol ervan en ik denk dat ik eerdaags weer het kleine koffertje moet pakken, en ik heb nog niet alle kleuren garen.
En met borduurstof gaat hetzelfde richting, maar dit gaat gelukkig nog wel langzaam.

En haken, ja dat gaat denk ik ook in dezelfde richting als met borduren. Ik ben met 1 bol begonnen in februari, maar hoe langer je haakt hoe meer spullen en wol komt. Ik heb nog niet zo heel veel dat ik echt speciaal ruimte voor moet maken.

Groetjes Carla.

Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 16 September 2009 om 16:37
Heeeeeeel herkenbaar.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 September 2009 om 16:48
Ik zeg maar niks over mijn voorraad
     All you need is love.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 September 2009 om 17:06
het is heel herkenbaar. maar omdat ik nu babykleertjes aan het maken ben kan ik daarvoor de restjes gebruiken. ik zoek gewoon een paar kleuren bij elkaar.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 September 2009 om 17:45
..ik heb hier niets aan toe te voegen
groetjes geesje
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 September 2009 om 18:20
ha, gelukkig ben ik niet alleen, echtgenoot wordt soms horendol van mijn bolletjes, hij vraagt dan: heb je nu nog niet genoeg??? ja wat moet ik dan antwoorden, nee, dat kleurtje nog niet
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 16 September 2009 om 18:37
Heel herkenbaar! Hier is het ook begonnen, vorig jaar in april, met 4 bolletjes catania... Ondertussen heb ik ongeveer alle kleurtjes, en net als je dan iets nieuws wil maken zie je dat je net DAT ENE kleurtje nog niet hebt! En dat MOET je dan gewoon gaan kopen, want eerst de restjes opgebruiken, dat gaat eigenlijk niet

Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 September 2009 om 18:42

Fijn dat het niet alleen bij mij thuis gebeurt, haha!!!! We hebben het er al eerder over gehad, maar dat met die wolletjes geldt ook voor onafgemaakte handwerkdingetjes.........het begint met 1 projektje, en het worden er steeds meer, zo ook met leuke patroontjes!! Als ik alles zou moeten maken wat er aan patroontjes in de computer staat, kan ik mijn kinderen uitbesteden, en mijn man en onze zaak ook......en dan nog krijg ik het nooit af, denk ik...

groetjes
Iris
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 September 2009 om 18:47
Het is heel herkenbaar hoor! Heb een grote kast vol dozen, met wol. Maar dat is juist fijn, kan je als je iets wil maken, zo beginnen.
Groeten Creaans
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 September 2009 om 20:44
Op zolder zes dozen vol wolletjes en nog een doos met lappen en lapjes, een doos kralen en versiersels en twee dozen vol blote poppen. Met doos bedoel ik de grootste rijdende voorraaddoos van Leenbakker en Kwantum. Dan nog een opvouwbare wasmand en een paar tassen met wol in mijn hobbykamertje. En dan loop ik nog Zeeman en Wibra in om te kijken of ze nieuwe leuke kleuren hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 September 2009 om 20:46
Ik zal mijn voorraad eens fotograveren binnenkort.
     All you need is love.

Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 September 2009 om 21:21
Nee dat heb ik niet.   Ik heb gewoon 2 bolletjes.. eh naast mij op de bank liggen.
En een grote tas naast de bank, een tas op zolder en nog 1 en nog 1, en dan nog 2 manden vol en oh ja in de slaapkamer nog een wibra tas met eh... wol, propvol en dan nog hier en daar een restje in de kast. En elke keer als ik met iets nieuws begin ook een nieuwe bol aan breken, die restjes komen wel.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 September 2009 om 22:01
Ik ben bang dat, als ik met restjes vierkantjes voor een deken ga haken, ik aldoor net te weinig van die kleur heb en dan weer uit moet halen. Daarom blijven de restjes liggen. Begin ik aan een poppenkleertje met een restje, dan kom ik ook vaak tekort.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 September 2009 om 22:05

Heel herkenbaar. Op een andere groep waar ik lid van ben was er een van de leden in een beetje financiele problemen en zijn besloot om een tijdje geen handwerkspullen meer te kopen. Wij mede leden besloten solidair om ook een tijdje niks te kopen en alleen uit voorraad te werken. Er mocht alleen iets gekocht worden als blijkt dat je net een bolletje te kort komt om een project af te kunnen maken.

Echt ik stond er zelf van te kijken wat een boel wolletjes ik had, van een hoop wist ik niet eens het bestaan meer af.

Na die paar maandne besloten een paar van ons om er mee door te gaan. Nu al een tijdje heb ik niks tot weinig gekocht, ik zie nog niet echt mij voorraad slinken maar toch het geeft een heel goed gevoel.

odette
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 om 08:54

Originally posted by esthertje esthertje wrote:

het is heel herkenbaar. maar omdat ik nu babykleertjes aan het maken ben kan ik daarvoor de restjes gebruiken. ik zoek gewoon een paar kleuren bij elkaar.

ideetje van esther, dames!

tja, ik zeg maar niks meer, het lijken wel konijntjes, die bollen wol van mij... TOT je weer een nieuw patroontje hebt dat je gaat maken, dan heb ik ineens NIKS meer, haha!

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 om 10:17
Ik herken dat probleem dat is bij mij het zelfde ,ik heb ook een bak of 3 staan en er komt altijd maar bij nu heb ik gerief aangekocht voor te leren kantklossen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns