Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenOm dood te vallen !!!

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Om dood te vallen !!!
    Posted: 30 November 2009 om 14:36
Mijn centrale verwarming is zo goed als volledig uitgevallen........ze begon gisteren al wat te haperen. Mijn man heeft er nog vlug naar gekeken voor hij vertrok maar hij kon er niets aan verhelpen ............

Dus zonet de loodgieter gebeld : kan waarschijnlijk vandaag niet meer komen, zal pas morgennamiddag zijn........en ik krijg dan nog 'voorrang' omdat hij regelmatig bij mijn man op 't werk moet komen...

Ja, zeg : als ik de dokter 's morgens bel staat die ofwel om 9 u ofwel om 12u aan mijn deur.

Duurt dat bij jullie in Nederland ook zo lang eer je een vakman te pakken krijgt ?

En voor de grapjassen : neen, van haken en breien krijg je het ook niet bepaald warm

Back to Top
Maanhaasje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 14:46
Nou ik al meerdere malen meegemaakt dat het dagen
duurde....

Hopelijk kom je deze koude dagen door!
)0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com*
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 14:47
Ja hoor, mag je nog van heel erg geluk spreken. Een dag of 2 a 3 in de kou zitten is heel gewoon en als je een reparatie aan een van je hulpmiddelen, ( van speciale schoenen tot sta-op-stoel) nodig hebt ben je helmaal de klos. En de dokter bellen om langs te komen ? Grapje zeker........ Groetjes Mistig
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 14:55
Zeker geen grapje hoor Mistig. Bij ons in Belgie komen de dokters op huisbezoek. Die hebben meestal enkele uren per dag spreekuur en voor de rest gaan die op huisbezoek en naar ziekenhuizen.

Moeten jullie dan bij koorts zelf naar de dokter gaan ??? Hier is de algemene regel : bij koorts thuisblijven en de dokter komt naar jou toe. Oudere mensen laten maandelijks de dokter es naar huis komen voor hun bloeddruk en hun slaappilletjes en hun babbeltje......

Ik hoor soms bij jullie van telefonisch advies : hoe kan dat nu ? Hij kan je zo toch niet onderzoeken ????? De stethoscoop werkt toch niet via de telefoonlijn 
Back to Top
Maanhaasje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 16:05
De zorg is hier ook verre van goed Nadine.... we hebben
heel kundige artsen, maar om er een afspraak mee te krijgen
is een crime.

En een afspraak bij de huisarts heb je mazzel als je na 2 a
3 dagen terecht kan....

Ja tis triest gesteld met sommige dingen :(
)0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com*
Back to Top
Butterfly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 16:41

Dat klopt. Onze huisarts komt nog langs als je niet naar toe kan komen, maar meer ook niet. Gelukkig wel elke werkdag een spreekuur 7 uur s'morgens tot 9 uur s'morgens, daarna moet je telefonisch afspreken voor een afspraak.

Als er iets gemaakt wordt geven je ook niet een bepaalde tijd aan hoe laat ze komen.

Groetjes Carla.

Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 16:55
Jakkes, brr. Wel een voordeel dat bij jullie de dokter wel langskomt, kan die je morgen oplappen van je longontsteking. Zeg nu ik er zo over nadenk, hebben jullie niet toevallig een handige dokter?

Groetjes Marije
Back to Top
vcable View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 17:06

Hier duurd het in NL vaak ook dagen voordat de verwarmings monteur komt.
Een vriendin van me moest een keer ruim een week wachten tot ie kwam.
De huisarts komt alleen in speciale gevallen aan huis zoals met ouderen of bed legerige mensen de rest moet gewoon naar zn praktijk komen.
Als je in het weekeinde wat hebt is het wel een crime want dan werken ze samen met 2 andere plaatsen Giethoorn en Havelte, dus dan kan je 8km gaan rijden om er te komen.
Was nie zo handig paar jaar terug toen ik gescheurde enkelbanden kreeg kon ik helemaal naar giethoorn toe.
Zie je het voor je met gescheurde enkelbanden 8 km met de auto te gaan rijden?
Dus tis hier ook niet altijd super gesteld.
Wel kan je hier vrij snel terrecht soms zelfde dag nog en anders de volgende ochtend, maar tis een dorpie hier dus dan is dat nog te doen in grotere plaatsen moetsen ze vaak al een dag of 2 a 3 wachten voor een afspraak.

Groetjes Kim
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 17:11
Zolderraampje ingewaaid, zit al een week een karton voor. De glasmonteur is wel geweest, mar wist niet hoe het te vervangen. Dus daar wordt nu over vergaderd ofzo.

Als wij de huisarts liever aan het bed zien moeten we wel zo vroeg mogelijk bellen, anders lukt dat niet meer op de dag zelf (na 16.00 uur). Maar meestal krijg je het antwoordapparaat, dan zitten ze net met zijn allen aan de koffie, 2 assistentes, 2 artsen en 1 semiarts.

Bel je de tandarts vanwege een afgebroken kies, vraagt de assistente of het een noodgeval is, ja hoe moet je dat nu weten daarvoor ga je toch naar de bekkenbeul.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 17:27
Ja Marije hij is wel handig hoor, maar de verwarmingsketel zal hij niet komen maken vrees ik ....

Alhoewel ...enkele jaren geleden, ik was toen boodschappen aan het doen, hadden wij water in de keuken en de speelkamer binnengekregen door hevige regenval. Toen ik in paniek thuiskwam en mijn mouwen opstroopte was al het water weg ....wat bleek ? Bart was bij de buren (enkele huizen verder) kuisgerief gaan vragen, toen de buurman hoorde dat de kinderen alleen thuis waren is hij komen dweilen....

3 x raden wie die buurman was .... .....
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 17:56

Dan heb ik zeker geluk,onze verwarmingsmonteur komt echt dezelfde dag nog,maar voor nood hebben wij een paar elektrische kacheltjes,ooit nodig gehad bij een verbouwing.Ook een open haard,dus echt koud ,krijgen wij het niet,

de huisarts is een ander verhaal,6 artsen,allemaal parttime,na een poosje weer verdwenen.Als je steeds dezelfde zou willen,moet je soms drie dagen van te voren bellen.Lastig als je dezelfde dag nog moet.Thuiskomen,alleen in nood,maar ja,wat is nood.Zoon had een longontsteking ,maar moest naar de praktijk,Kleindochter,twee keer een hersenschudding,toen moesten ze met haar naar een huisartsenpost.Soms kan je een telefonisch consult krijgen,moet je aanvragen.Knap waardeloos geregeld.

Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 18:01

hmnn, als er wat met de verwarming is komen ze meestal wel; ze hebben ook storingsdienst etc, dus eigenlijk moeten ze gewoon komen en ik ga niet zonder warm water en verwarming zitten, want dat is rampzalig!!

de huisarts komt echter nooit en hier zeggen ze standaard; als het na t weekend nog zo is, kom dan nog maar eens.. een vriendin had laatst keelontsteking + hoge koorts, maar ze mocht niet langskomen, als t nog een week zou aanhouden moest ze maar komen..
ik had een opgezette klier onder mn arm (echt een grote bult!) en was grieperig, als ie er over een maand nog zat dan zou hij weleens kijken.. vraag me dan af hoe sommige mensen toch erachter komen als ze wat ernstigs hebben, want ze kijken mij nooit na en mag ook maar 1 klacht tegelijk, dus als ik oorpijn heb en ik heb ook keelpijn kijken ze al niet eens meer in mn mond haha..

nadine, heb je geen lekkere warme kruiken ofzo? dan vroeg onder de wol vanavond! kan ook heel romantisch zijn

Back to Top
ikzelf View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 18:23
Ik woon in een dorp en hier als de verwarming stuk is en je beld komen ze de zelfde dag nog.

Nog niet zo heel lang geleden hadden we in het weekend lekkage en ook nog bij een lamp op die plek gelijk het stroom eraf gedaan en gebeld zijn ze de zelfde dag geweest ( het was toen zaterdag ) maar ja het materiaal niet bij zich lag in een andere zaak in een ander dorp zijn ze maandagmorgen terug gekomen om op het platte dak het dakleer uit te stukken.

En de dokter komt hier als je oud bent of gehandicapt.
Als je voor 10 uur beld kan je de zelfde dag nog als het niet vol zit en anders kan je er de andere dag terecht

Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 18:25
Originally posted by dine dine wrote:

Ja Marije hij is wel handig hoor, maar de verwarmingsketel zal hij niet komen maken vrees ik ....Alhoewel ...enkele jaren geleden, ik was toen boodschappen aan het doen, hadden wij water in de keuken en de speelkamer binnengekregen door hevige regenval. Toen ik in paniek thuiskwam en mijn mouwen opstroopte was al het water weg ....wat bleek ? Bart was bij de buren (enkele huizen verder) kuisgerief gaan vragen, toen de buurman hoorde dat de kinderen alleen thuis waren is hij komen dweilen....3 x raden wie die buurman was .... .....

Sinterklaas?
Back to Top
pppetra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 18:37
hier is de dokter een verhaal apart:
krijg je een herhalingsrecept, moet je als je je herhaling komt halen eerst een afspraak bij de dokter maken, handtekening op het briefje krijgen, terug naar de apotheker die dan gaat bellen of de dokter een handtekening op de herhaling heeft gezet..
mijn man en ik hebben beide vorige week met 40 graden koorts in bed gelegen, huisarts gebeld maar we moesten maar naar de praktijk komen: ik heen, flink over de balie hoestend aangeven dat de dokter zei dat ik moest komen (niet weer gebeld voor een afspraak maar meteen heen gegaan, anders had het wel een week kunnen duren)
ik mocht zo doorlopen: ze wouden me vast niet in de wachtkamer hebben zo ziek..
sta je daar bij de huisarts zeg hij ook zo leuk: had gebeld dan was er een huisbezoek afgelegd..ik zo leuk ow heeft u dat zinds 10 minuten geleden bedacht?

rioolproblemen, glas, schade aan het huis en problemen met de cv worden dezelfde dag opgelost (huren we van een woningstichting)
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 19:36
ik mag geloof ik ook niet klagen,de verwarmingsmonteur kwam meteen toen de ketel stuk was s,avonds.verder bij de dokter kan op inloop spreekuur voor kleine dingen,dan is het de voor deur in en  er weer uit.
dan heb je een zin gezegt en is hij bezig met zijn handdruk.
heb merendeels mijn eigen huis arts die  ik ooit een bijnaam gaf,bleek mijn vriendin hem ook zo te noemen en nu heeft die een koos naampje,dus hij begrijpt me nu beter ,dat ik niet op de koffie bij hem kom.
en ben er achter gekomen dat ik beter s,middags kan komen op afspraak dan is er beter met hem te praten.
maar eigenlijk heb ik het niet op dokters daar ze je toch merendeels niet kunnen helpen.
je moet heel goed kunnen voorwoorden en als dit of dat zegt is het inderdaad dat je dan weer een afspraak moet maken voor het ander,maar wie zegt dat het er niet mee te maken hebt je kan toch meerdere klachten hebben,ik zeg dan kom niet steeds terug ,ik zeg het nu en verder ik ben geen dokter dus wat ik vertel is misschien wel belangrijk om een diagnose te bepalen.
maar ja dandenk ik weer ach ,ik ben niet de enige soms voel ik me een nummer.
groetjes stridje
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 20:32

....het begon met de verwarming.............................

en er stond boven....... om dood te vallen

mijn hart is als een gek gaan hameren

om dood te vallen  jammer  het is maar verwarming

om dood te vallen.................dan gaat het om artsen

om dood te vallen   heb ik meegemaakt     echt

om dood te vallen   VERWARMING  ?????????????

ik zit te shaken.........laat mij dan maar een poos in de kou zitten

niet op de site     reageren     op mijn     reactie

SORRY

groetjes geesje
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 20:34
Dit zal voor jullie in Nederland ongelooflijk klinken .....ikzelf vond het ook, maar dan op een andere manier :

mijn vorige huisarts kwam nog steeds bij mijn schoonouders tot een paar maanden geleden ze besloten om te veranderen en mijn huisarts voortaan te consulteren. Enkele weken later stond hun ex-arts op een avond om 19u aan mijn voordeur te bellen met de vraag : zeg, hoe zit het eigenlijk..je schoonouders hoor ik niet meer...normaal kom ik 1x per maand naar hun appartement voor bloeddruk, medicatie, enz.....en nu heb ik hen al meer dan een maand niet gehoord.....ze doen wat ze willen maar ik vind dat ze eigenlijk wel uitleg kunnen geven en mij es bellen ........
Ik stond gewoon perplex en heb gezegd : ik weet van niks, zal es vragen aan mijn man.

Ja zeg, 1 van de drukste praktijken van de stad maar beledigd als hij een klant kwijt is, heeft schrik van mijn schoonmoeder en komt mij dan lastig vallen .....

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 20:39

wat vervelend zeg. Gelukkig kun je ook goede ervaringen hebben. In een van de laatste weekenden dat mijn vriend op uitzending was, 25 graden buiten sloeg mijn cv niet meer uit, ondanks dat de knoppen dicht waren. Dus een temperatuur van 30 graden in huis. Na 1 telefoontje stond er binnen 2,5 uur een monteur op de stop in het weekend zelfs die daarvoor een uur moest rijden.

en geesje ik begrijp je wel hoor, ik schrok ook even van de titel, maar gelukkig viel  het mee he.

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 20:48
ja, in plaats van jullie uitdrukking : 'hoe is het in godsnaam mogelijk' gebruiken wij die van hierboven....

het verschil in taalgebruik zeker...ik heb me trouwens ook al rot geschrokken van sommige van jullie uitdrukkingen hoor.....

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns