Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenverslagje kerstmarkt

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: verslagje kerstmarkt
    Posted: 15 December 2009 om 18:05

de avond tevoren beslist dat ik nooooooit nog een avondmarkt ga doen, want dat is wel echt koud, zeg! brrr! Er zat één voordeel aan: de auto was al ingeladen!

Volgende ochtend om 9u waren ze al volop aan de kramen bezig en bleek dat we een goede plek hadden; lekker veel ruimte achteraan voor spulletjes in reserve enz. Mijn broer en schoonzus kwamen er ook al aan en dan alles op orde brengen. De kraam naast ons verkocht oesters met witte wijn en mosselen, beetje gek met zulk koud weer, maar ja...  Wel een heel lieve meneer, want hij bood spontaan -gratis- zijn halve kraam aan ons aan, had plek zat zelf... Een meevaller dus, een halve kraam gratis!

Al snel kwam Corry er al aan, helemaal alleen dat eind met de auto, petje af, ikzelf kan het niet... En ze had mijn SJAAL bij!!!! even stoefen, nog mooier dan op de foto, hihi! gelijk even veilig in de auto gaan leggen! die was al verkocht! je moet er toch niet aan denken!   Corry snel de rest van de spulletjes nog wat mee uitpakken, en daar kwamen de eerste klanten aan gedruppeld, nou ja, gebibberd eigenlijk...

Daar kwam Marianne (de voorzitster) ook al aan, en dus nog meer spullen... Corry bleef gelijk lekker aan het werk!

Jaqueline (pien66) was er ook al lekker vroeg en bracht mooie mutsen mee! Die vielen meteen in de smaak: heb de mijne niet af gehad voor ik thuis was! Jacqueline was een nieuw gezicht voor mij (wij voor haar ook) maar dat klikte prima! ook een echt hobbydoosje, hé! lieve meid!  en gelijk ook mee aan het werk...

En toen naatje op bezoek met die schat van een daan erbij! Renate had nog mooie spulletjes bij! Hele mooie knuffels (visje gelijk verkocht, niet eens de tijd gehad om te prijzen) en een aantal ontzettend schattige poppetjes! die kleertjes weer, zo lief!!!! had ze tot in de trein toe zitten haken, hihi! En dus ook weer helemaal terug met bus en trein...  en zo koud!!!!!  niet gauw bang, die twee!  Maar renate was dan ook gewapend tegen de kou: yep! een echte jacqueline-muts!  daan wilde niet!

ook nog een lieve doos van joke! weer mooie spulletjes en heel grappig verpakt ook!

Het was niet echt superdruk met piekmomenten zoals vorig jaar; maar er kabbelde wel altijd nieuw "volk" aan, dus vervelen hoefden we ons niet...

Een paar leuke dingen meegemaakt: een meisje wilde perse dit jaar terug naar het "poppenkraam" en kocht gelijk drie knuffels van kathy...

Nog een mevrouw kwam iets kopen dat bij haar aankopen van vorig jaar paste, die zet ze nu telkens met kerst op de kast...

Nog veel vragen of we geen winkeltje hadden, of wilden gaan openen...

veel terugkerende gezichten die dan opnoemden wat ze allemaal gekocht hadden vorig jaar.

een slimme mevrouw die haar pakjes voor het hele jaar bij ons op voorhand koopt en als een hamstertje dus een reserve aan leuke spulletjes aanlegd om kado te geven...  Ze had vorig jaar sneeuwwitje en de dwergen ook meegenomen en daar raken ze maar niet mee uitgespeeld, vertelde ze!

En nog een gierige mama die flink doorstapte, ze sleurde de kinderen voorbij het kraam , maar die bleven maar terug komen als mama even haar kont keerde en aan de warme wijne zat...  Ik heb altijd een mand met kleine kadootjes klaarstaan, en ik heb ze laten iets kiezen! Die gingen bijna uit hun dak! En alleen al om die rotmam een hak te zetten!  Kwamen de twee meisjes nog terug, want ze "hadden nog twee broertjes..." Whoehaaaa! om zoveel slimheid kan ik dan toch weer lachen, hoor! Ik heb wel gezegd dat er nu niet nog meer broertjes en zusjes moesten komen opduiken, want dat het echt wel klaar was nu...

De mutsen en sjaals gingen goed dit jaar, want het was dus nogal... euh... koud zeg maar!

Maar wel hartverwarmend leuk weer allemaal!!!! dank je wel lieve hobbydoosjes, dat jullie dit mee mogelijk maken! Heb voorlopig even genoeg markt gezien, maar zit toch al al een volgende te denken...

een dikke merci, ik val in herhaling!

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2009 om 18:27

Nou,heel graag gedaan hoor,we weten waar het voor is.Ik vond het gezellig weer eens een paar doosjes te ontmoeten.

Jij kan het mooi vertellen.

Ik ben al weer bezig voor de volgende.

Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2009 om 18:42
wat een gezellig verslagje, kan me een beetje inleven, vind jullie allemaal straffe madamen, om daar zo in de kou te gaan staan, het is natuurlijk voor het goede doel, maar toch doe ik mijn hoedje af en maak een diepe buiging voor de markt-hobbydoosjes
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2009 om 19:05
Chrisje, wat een enig verslag heb je gemaakt!
Zie het zo voor me, hoe of het ging.
Ben zo blij voor je en zo'n mooi bedrag voor de meisjes.
groeten Creaans
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2009 om 19:07
kan maar 1 ding zeggen:
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2009 om 19:09
Wat een leuk verslag !!! Chapeau voor Chrisje en voor alle collega's verkoopsters...
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2009 om 19:15

wat leuk dat je alles even hebt beschreven wat dan kunnen wij ook megenieten, want als ik dit zo lees was het bere gezellig met alle "doosjes" bij elkaar ondanks de kou.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2009 om 20:05
Zo beleven wij het mee in onze warme huiskamer achter de computer, met een warme koffie erbij ook. Gemeen hè? Heb je ook nog oesters en mosselen met wijn genoten? Ik zou eerder warme chocola en oliebollen serveren, maar ieder zijn meug. Wat leuk dat er klanten van vroeger terugkwamen. Dat verhaal van die gierige mama en haar kindjes was mooi. Zo waren mijn oudste zus en ik ook, hoor, altijd om de "kleintjes" denken, mijn 5 jaar jongere broer en 7 jaar jongere zusje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2009 om 20:26

Wat leuk, zo waren we er toch een beetje bij maar dan zonder bibbers. Het klinkt in ieder geval heel gezellig zo in je verhaal ondanks de kou. En wat leuk trouwens al die 'vaste' klanten.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2009 om 20:29
Chrisje had genoeg te happen en snacken mee voor een heel weeshuis, dus de oesters laten staan (veel te koud) Het borreltje s'middags ging er wel goed in, maar moest goed binnen te perken blijven want ja ik moest nog achter het stuur.
Groeten Jacqueline
Back to Top
ab63 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2009 om 20:41

Originally posted by inge.v inge.v wrote:

kan maar 1 ding zeggen:

HELEMAAL MEE EENS

GROETJES ANGELA
Back to Top
ikzelf View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2009 om 21:18
wat een leuk verslag en heel gezellig zo te lezen ondanks de kou
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2009 om 21:46
Ja echt een leuk verslag je denkt haast dat je er bij was.
Groetjes Teunie
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2009 om 21:46

Originally posted by pien66 pien66 wrote:

Chrisje had genoeg te happen en snacken mee voor een heel weeshuis, dus de oesters laten staan (veel te koud) Het borreltje s'middags ging er wel goed in, maar moest goed binnen te perken blijven want ja ik moest nog achter het stuur.

euh... ben nogal een hongerig type...  en lijnen is altijd pas in januari...  in de kou staan is één ding, maar honger hebben IN de kou????  dan ben ik knorrig en dan verkoop je niks!  Het was, zoals jullie al begrepen hebben: voor het goede doel!  

bedankt voor al jullie complimentjes, straks vlieg ik...  Heb vandaag alles een beetje gesorteerd, altijd handig als je wil weten wat je veel of weinig hebt... Maar dit jaar beetje gelijk op met alles... En dan vraagt iemand naar een bepaald knuffeltje of sjaaltje "heb je dat nog????", en dan gaat de hele rimram natuurlijk weer gewoon door elkaar zoals dat hoort!  Heb ook al gebeld voor maart/april maar dat werkt met een wachtlijst... Je hoort ook pas vrij laat of je er bij bent, want de vaste mensen krijgen voorrang... Nu maar hopen dat iemand ziek wordt, oei dat is niet netjes, zelfs beetje gemeen: beetje grieperig of zo is al genoeg...  

Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 December 2009 om 06:34

Hi Chrisje dat was een mooi verslag we konden ons helemaal inleven, en je hebt toch ook een geweldig bedrag bij elkaar. Nu even wachten toe na zaterdag dan weten we wat er bij komt van de Garage Sale.

Groetjes, Lidia

Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 December 2009 om 08:28
crisje,wat een belevenis,jullie zijn dy harts als ik het goed uit spreek,en zo te horen hebben jullie ondanks dekouhet gezellig gehad en veel gelachen.
jullie hebben geweldig werk verzet dit vergeet je nooit.
en nu alweer zin in de volgendegroetjes stridje
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 16 December 2009 om 08:54
Leuk en gezellig geschreven verslag.
Je kunt op deze dag weer goed terugkijken, chapeau
Back to Top
breidje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 December 2009 om 09:22
wat een leuk, levendig verslag 
wil    
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 December 2009 om 11:26

klopt stridje, ook veel gelachen, daar krijg je het warm van! kijk stiekem ook al uit naar de volgende, maar het thuisfront is wel even blij dat mama er weer wat meer met haar gedachten bij is!

en nu maar wachten op het verslag van lidia  de duimen draaien!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns