Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenverdrietig

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: verdrietig
    Posted: 13 Juli 2010 om 10:43

[heimwee-modus]

Wat was het 'vroegah' toch makkelijk als wij als kind met een vriendje of vriendinnetje wilden spelen. De meeste moeders waren gewoon thuis en je kon zo maar als je zin had samen gaan spelen.

Nu heb ik een kleuter die graag weer eens met de buurkinderen wil spelen, maar tweeverdieners dus volgende week maandag past het pas in hun schema. En ook de afspraak met een klasgenootje moest een week vooruit gemaakt worden. Dus er loopt hier nu een kleuter flink verdrietig te zijn, en ik ben ook verdrietig omdat ik zelf wel die keuze heb kunnen maken om thuis te blijven en mijn kinderen nu dus toch verdrietig worden van andere ouders die die keuze niet hebben kunnen of willen maken.  

De enige manier om spontaan met vriendjes en buurkinderen te spelen is als je elkaar toevallig in de speeltuin treft. Maar spontaan bij elkaar aanwippen..... dat blijkt niet zo simpel meer als ik het me herinner en ook had gehoopt voor mijn kinderen.

(Ik wil dus absoluut de tweeverdieners niet aanvallen met dit stukje, ik weet dat er vaak heel goede redenen voor zijn. Ik ben gewoon verdrietig om de invloed ervan op het kunnen spelen van de kinderen.)

[/einde heimwee-modus]

Back to Top
pingel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2010 om 10:46

Oh ik snap je heel goed. Hier bij ons is dat ook zo.

Maar ook dat kinderen niet buiten willen spelen..en die meisjes van mij zijn veel buiten en als ze leuk aan het spelen zijn komen (als ze thuis) de andere kinderen wel op het geluid af

Maar meestal zijn ze tot 18uur op het dag verblijf.

en die vanmij zijn moe van het buitenspelen en liggen al vroeg plat

x

hartelijke groetjes Inge
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2010 om 10:53
Ik snap het heel goed. Ik ben ook een thuis-moeder, en ik vind dat ook voor het spelen zo heerlijk. Onze kinderen hoeven nooit 'nee' te verkopen omdat ze naar de oppas moeten. Inderdaad geen aanval op 2-verdieners, absoluut niet, toevallig hebben wij de luxe dat het kān, dat ik thuis blijf.

Gelukkig hebben we hier een kinderrijke buurt, en er zijn bijna altijd wel vriendjes om gewoon even bij aan te wippen. Net als we vroeger deden. Alleen juist nu het vakantie is, zijn de meesten al weg. Wij gaan pas aan het eind van de vakantie, dus we missen de anderen waarschijnlijk net.
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2010 om 11:25

ik ben een wel werkende moeder, maar heb het geluk dat ik op de dagen dat ze maar tot middag naar school hoeven er 's middags ook gewoon ben.

Dus op woensdag en vrijdag is hier afspreken geen probleem. De andere dagen vind mijn zoontje het niet erg om niet af te kunnen spreken. Hij speelt dan met oma (die past op) of met mij.

Vaak spreekt hij ook pas een paar dagen vooraf af met een vriendje, meestal geen probleem. Maar ik heb ook wel eens een boos en verdrietig zoontje omdat hij niemand heeft om mee te spelen, omdat iedereen al iemand heeft.

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia
Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2010 om 12:13

ikzelf ben een oppasmoeder, maar ga bij de mensen aan huis

dus de kinderen kunnen altijd afspreken om te spelen of te gaan spelen

met hun eigen vriendjes

quality=
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2010 om 12:47
Ik ben altijd een werkende moeder geweest,en mijn kinderen waren bij mijn sch-oonouders en hebben altijd buiten gespeeld
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2010 om 15:52
Ik snap je heel goed. Zelf heb ik helaas geen kindjes en de toekomst zal leren of het misschien er nog van komt.
Ik woon in een nieuwbouwbuurt met om de 2 straten een speeltuin. Die er meestal verlaten bijliggen, misschien ook wel omdat dingen veranderd zijn.
Toch werd ik vorige week erg vrolijk. Ik reed op de fiets naar de winkels en zag  een (nieuwe) speeltuin bij een hoogbouwflat. Volop werd er gespeeld, voetballen, een kabelbaan, wips en schommels. Wel waren het voornamelijk kindjes van Marokaanse ouders, die trots rondliepen door de speeltuin. Lekker keuvelend met elkaar. Het kan dus gelukkig wel en met een glimlach reed ik verder.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2010 om 16:38
Daarom zijn wij ook zo blij dat we in een multiculturele wijk wonen Simone.  
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2010 om 18:35

Ik was ook een thuismoeder,lang geleden,dus onze kinderen konden iedere dag gewoon makkelijk spelen.

Onze kleinkinderen ,maken op de dagen dat hun moeder thuis is,op school gewoon afspraken om te spelen,dat gaat altijd goed.

Ik moet zeggen,het is allemaal wel wat ingewikkelder,maar vaak kan het niet anders.

Ieder zijn eigen keus,maar als al die werkende moeders zouden stoppen,krijgen we nog een veel groter probleem.

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2010 om 19:26
Helemaal met je eens hoor Corry. En er zijn vast ook voordelen van nu tegenover vroeger, maar soms wordt een mens gewoon overvallen door heimwee. Zal wel komen doordat ik pas 40 ben geworden.
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2010 om 13:07
was lang geleden ook een thuis blijf moeder, later oppasmoeder van twee leuke kinderen van 0 tot ze van de lagere school gingen, en ze komen nog steeds, en er kwamen net als bij hun thuis kinderen mee te spelen en gingen ze naar hun vriendjes te spelen net als thuis, heerlijk tijd
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2010 om 14:29

ik snap heel goed wat je bedoelt.

mijn kids hebben er ook "last" van dat ze niet altijd met dat vriendje kunnen afspreken omdat ze naar de bso gaan oid.

ik heb er destijds ook voor gekozen om thuis te blijven en toen natasja 4 werd ging ik weer 's morgens werken. nu silvia geboren is ben ik weer thuis en zoek straks als zij naar school gaat wel een baantje voor de ochtenden

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2010 om 22:38
Onze kinderen gingen 1 dag in de week naar het kinderdagverblijf, en de rest van de week waren ze thuis omdat mijn man of ik dan thuis waren. In onze buurt (toen heel veel kinderen van hun leeftijd) waren er gelukkig altijd wel een paar die niet tegelijkertijd met ons op vakantie waren, dus in dat opzicht hebben die van ons het gelukkig goed getroffen. Maar aan mijn buurjongetje (van 5) zie ik ook wel dat hij zijn vriendjes mist. Gelukkig zijn er nu nog wel een paar kindjes om mee te spelen en volgende week gaat hij zelf op vakantie met zijn ouders. Maar als hij terugkomt.....
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2010 om 07:05

Ik snap precies wat je bedoelt, toen mijn kinderen klein waren was ik een van de weinige moeders in de straat/buurt die niet werkte. Zomaar een speelafspraakje maken zat er niet in. Helemaal in de vakantie periode was het moeilijk.

odette
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2010 om 10:29
Zo'n 15 jaar geleden paste ik twee dagen op 3 jongens van 4 en 2 en een baby. De oudste mocht gewoon vriendjes van school mee naar huis nemen van zijn moeder en van mij, als de andere moeder/oppas dat maar wist.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2010 om 10:38
Dat is mooi, als vriendjes/vriendinnetjes mee mogen naar de oppas. Maar nu gaan veel kinderen na schooltijd naar de buitenschoolse opvang, ik geloof soms tot aan etenstijd, en daar heb je die mogelijkheid natuurlijk niet. En de buurkinderen waar onze kinderen wel mee spelen, dat zijn kinderen uit een Moluks gezin, met heel veel familie in de buurt die ook vaak op ze past. Dus geen vaste oppas waarmee misschien wel iets af te spreken is. Maar ik denk dat het ook iets is waar we nog in moeten groeien, het speelafspraakjesgeregel. Ik moest ook al zo wennen aan de hectiek van ouders en kinderen voor en na schooltijd, wat een verschil met de rust bij de peuters.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2010 om 14:30

Het is jammer ,dat het niet meer zo spontaan kan,ik zie dat hier ook.

Ik wil niet zeggen ,dat het vroeger beter was,maar soms naar mijn idee wel makkelijker,voor de kinderen,er was altijd wel iemand om mee te spelen.

Wij woonden in een nieuwbouw wijk,allemaal jonge gezinnen,ideaal,altijd oppas en vriendjes in de buurt.

Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2010 om 15:45
Ik ben thuisgebleven tot mijn scheiding, toen waren mijn kids 8, 10 en 12 jaar. Ik heb genoten van die jaren en veel samen met mijn kids gedaan. Na de scheiding kregen we een ander leven..........ik ben gaan werken en alles ging moeizamer en anders.

Ik ben een voorstander van: als een gezin happy is met hun manier is het toppie. Elke tijd heeft naast haar nadelen ook weer de voordelen. Zolang een kind maar niet zoet wordt gehouden met de tv, computer en mobieltje.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2010 om 19:56

Toen ik mijn eerste kind kreeg kwamen net de kinderdagverblijven op gang met hun kinderziektes, ik zag dat niet zitten. Ik had eigenlijk een betere baan dan mijn man maar hij zag het niet zitten om hele dagen thuis te zijn en voor het huishouden en de kinderen te zorgen. Tien jaar later had hij dat wel gedaan maar goed.
Deeltijdbanden waren er toen ook nog niet voor het oprapen( helemaal niet volgens mij)maar ik vond het fijn om thuis te zijn voor de kids en helemaal in hun puberteit. Mijn lijf liet het ook niet meer toe om te werken en dus was het wel fijn om thuis te zijn. Nu zou ik afgekeurd zijn met die klachten maar toen deden ze dat nog niet. Had wel gemoeten eigenlijk.

Mijn dochter is ook thuis, die werkte wel maar niet hele weken. Als zij werkte was haar man er wel of anders ik of mijn man wel. Nu zit ze zonder baan en voor de kinderen is dat wel fijn maar voor haar zelf niet. Ze is ook druk aan het zoeken maar vind maar eens iets in deze tijd. En dan voor 24 of 32 uur. Maar ik kan me goed voorstellen dat vrouwen ook blijven werken, de maatschappij brengt dat ook mee.
Voor de hypotheek zou ik het zelf nooit doen maar ach, voor het zelfde doe je het ook.

Onze kinderen en kleinkinderen hebben altijd buiten gespeeld. De kleinkinderen doen het nog, ook in de winter. Alleen als het heel slecht weer is zijn ze binnen. En dan kijken ze ook wel tv of zitten achter de pc maar ze zijn ook heel creatief dus binnen ook aan het knutselen. Ik vind dat erg leuk.

Ieder moet het maar doen zoals het voor hun het beste is maar ik kan me wel voorstellen dat het verelend is dat je afspraken moet maken om te spelen.

Ik vind wel dat kinderen na school soms ook te veel moeten. Buitenschoolse opvang is weer wat anders maar sommigen moeten iedere dag van de week sporten of zo en dat vind ik veel te veel voor een kind. Ze krijgen tegenwoordig ook al vroeg huiswerk me op de basisschool.

Naemi, misschien moet je in je buurt eens zoeken naar moeders met kinderen van dezelfde leeftijd en daar een  vaste speelmiddag mee afspreken. kAN OOK LEUK ZIJN VOOR KINDEREN DIE NOG NIET NAAR SCHOOL GAAN. iK DEED DAT MET 2 MOEDERS HIER OP DE FLAT,  OEPS caps lock. Was ideaal.

All you need is love.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.434 seconden.
Lang Yarns