Ambitieus project - de Ragnarök Dragon |
Reageer | Pagina 123 5> |
Autheur | |
L33ntje
Hobbyguru Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2043 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23 Juli 2010 om 22:37 |
Enige tijd geleden zette iemand van de Hobbydoos een link naar het patroon van de Ragnarök Dragon van Amigurumi Artist hier, en ik kon de verleiding niet weerstaan en heb het patroon aangevraagd.
Het zag er an sich niet heel moeilijk uit, dus met een flinke berg zeeman-wol en een veel dikkere haaknaald dan aangegeven (volgens mij wordt het kreng zo'n beetje ware grootte :lol:) ben ik -aanvankelijk vol goede moed- begonnen. Die is me nu al wel een klein beetje in de schoenen gezakt, maar ik geef natuurlijk niet zomaar op he ?? Ik heb al wel voor hetere (haak)vuren gestaan.... Ik heb inmiddels de kop en de bovenkaak bijna af. De haakinstructies zijn overduidelijk, maar de montageinstructies zijn een ramp zoniet geheel ontbrekend en de detailfoto's onduidelijk. Dat gaat dus nog een lekkere kluif worden.... Dit is het origineel : Mijn versie wordt Zeeman-zeegroen met (nog niet besloten) oranje of appelgroene vleugels. Kleuren voor de details moet ik allemaal nog bedenken. Het wordt een bereklus, want je moet bijvoorbeeld alleen al 142 (!) 'wratten' en iets van 150 'schubben' maken en vastnaaien - en dat is dus buiten het beestje zelf gerekend. In dit draadje ga ik proberen de voortgang een beetje bij te houden - voor het geval er anders eens iemand mocht denken dat ik een half jaar tot ene jaar niks aan het maken ben ;-) Voor de masochsitische haakfreaks onder jullie : het patroon is dus te krijgen bij Amigurumi Artist. Ze heeft trouwens nog veel meer gratis patronen. Maar : niet voor de beginnende haakster !! |
|
Corrie
Hobbyguru Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
Post Options
Thanks(0)
|
ziet er prachtig uit
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
Dinie
Hobbyguru Lid sinds: 10 Februari 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1427 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wow... ik waag me daar maar niet aan, het ziet er heel ingewikkeld uit! Je hebt er vast heel veel wol voor nodig, ik ben benieuwd hoe jouw draak eruit komt te zien, vast geweldig! Appelgroene vleugels lijken mij ook erg mooi! Succes ermee! (of moet ik zeggen: sterkte? ) |
|
Leonie_y
Hobbyguru Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Post Options
Thanks(0)
|
Succes! Het ziet er erg ingewikkeld uit
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
Prideke
Hobbyguru Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
|
GE WEL DIG !!!!!! Ik heb daar ook verschillende patronen
gevraagd en de service is super snel. Bewondering voor je inzet om dit dier gehaakt te krijgen |
|
puren
Hobbywonder Lid sinds: 14 December 2008 Locatie: Turkey Status: Offline Points: 965 |
Post Options
Thanks(0)
|
Succes met maken! Vind het wel echt iets voor jou om dit ta
maken!!(ik bedoel niet dat je een draak bent hoor, maar volgens mij hou jij wel van een uitdaging!!) groetjes Ria |
|
pien66
Hobbyguru Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2146 |
Post Options
Thanks(0)
|
zet snel eens een foto op de site, ben benieuwd naar de grote. Zal wel een geweldig resultaat geven. Ik heb even op de site gekeken en er staan inderdaad heel veel prachtige patronen op, zeker een idee als ik me echt eens stierlijk verveel. Zal nog wel een jaartje of 80 duren ben ik bang Haak ze en draak ze |
|
Groeten Jacqueline
|
|
Corrie
Hobbyguru Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als ze in het nederlands waren heel graag ik hou wel van een uitdaging en vind hem schitterend maar aan engels waag ik mij niet
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
marlene
Hobbyguru Lid sinds: 17 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1512 |
Post Options
Thanks(0)
|
dat lukt jou wel
|
|
L33ntje
Hobbyguru Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2043 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nou.,.....het lijkt er nog niet erg op :lol: Koppijn gewoon gisteren dat ik naar bed ging. Het is maar uitzoeken allemaal hoe de verschillende onderdelen op een gegeven moment aan elkaar moeten komen, want dat staet er acht niet bij.
Toch met het kunnen, want vandaag stuitte ik op een picasa-site van iemand die er inmiddels maar liefst 7 (!) gemaakt heeft, waaronder heele schitterende. Klik en huiver..... Mijn kleur komt nog het meest in de buurt van die twee blauwe.Maar nu ben ik helemaal verliefd geworden op die gekleurde paarse....... |
|
wikkie
Hobbywonder Lid sinds: 16 December 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 862 |
Post Options
Thanks(0)
|
ziet er ingewikkeld uit. Dapper dat je er aan begonnen bent. Siucces!!!!
|
|
pien66
Hobbyguru Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2146 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lees ik nu dat je al zin hebt om aan de tweede te beginnen? Oei dan hoop ik dat je er dan goed inzit anders word dat veel hoofdpijn de komende tijd. Maar die foto's zijn echt geweldig
|
|
Groeten Jacqueline
|
|
beppemartha
Hobbyguru Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3321 |
Post Options
Thanks(0)
|
O JA DIE PAARSE IS GEWOONWEG SCHITTEREND. MAAR DIE VAN JOU ZAL VAST NIET MINDER WORDEN. EN NA DE 1E WEET JE WAT GEMAKKELIJKER HOE DE 2E MOET TOCH? HEEL VEEL PLEZIER (WANT DAT HEB JE TOCH BIJ HET MAKEN?!?!) |
|
|
|
creaans
Hobbyguru Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oh wat een uitdaging voor je!
Hij is schitterend, heel veel succes bij het maken! |
|
breidje
Hobbyguru Lid sinds: 31 Juli 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3928 |
Post Options
Thanks(0)
|
het is een pracht, maar waar begin je aan!!!!!!! heel veel succes |
|
wil
|
|
Guests
Guest Group |
Post Options
Thanks(0)
|
De moed zinkt me al in de schoenen als ik lees waar je aan bent begonnen . Maar hij is wel heel geweldig. Veel succes ermee.
|
|
pippie
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Post Options
Thanks(0)
|
Monsterlijk mooi. En moedig om door te
zetten. Ben erg benieuwd naar het eind- resultaat. gr. |
|
L33ntje
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben inmiddels 4 onderdelen verder (lijf, kop, bovenkaak en nek) en als ik die delen een beetje aan elkaar zet (ik naai nog helemaal NIKS voor ik het hele bouwpakket klaar heb, en dan maak ik uitgebreid foto's) lijkt het op iets van een kruising tussen een roofvogel en een dikke eend. Of het ooit een draak wordt weet ik nog niet, maar een mónster wordt het zéker.
|
|
miep
Hobbyguru Lid sinds: 17 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3972 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hihi, klinkt wel heel spannend. Ben benieuwd naar het eindresultaat (gaat je vast en zeker lukken).
|
|
pien66
Post Options
Thanks(0)
|
Ha ik ga nu twee weken op vakantie, dus als ik terug ben kan ik een mooie draak, eend of roofvogel bewonderen Volgens mij ga je als een trein, nog tijd om iets anders te doen? Eten enzo |
|
Groeten Jacqueline
|
|
Reageer | Pagina 123 5> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |