Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenleeftijd

Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: leeftijd
    Posted: 20 Augustus 2010 om 14:58
misschien wat raar maar ik verbaas mij elkekeer weer over de leeftijd van de hobbydoosjes, ik ga er elke keer vanuit dat jullie misschien even oud als mij zjin(ik weet dat dat niet zo is) maar dan zie ik in berichtjes dat iemand oma is geworden of zijn dochter gaat trouwen. dan schaam ik mij een beetje dat ik iedereen maar met je en jouw aan spreek. sorry als ik iemand daar mee beledigdheb, dat is niet mijn bedoeling.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 15:12

Nou Eugenie,iedereen gebruikt hier gewoon zijn voornaam,voor mij is het dus Jij.

Als we mevrouw moeten gaan zeggen,lijkt me wat lastig.

dus geen zorgen.

Back to Top
Lintequess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 15:21
Ik wil ook niet met mevrouw en u aangesproken worden hoor hahaha. Ik ben trouwens 46.
Back to Top
ariekje View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 15:33
ej,,

maakt niet uit johw...
ik stel me bij iedereen van die lieve mevrouwtjes voor die altijd met een knutseltje in hun handen zitten,,

ook een rare voorstelling

maar ik ben 15, dus dat is ook weer anders,,

Xxx
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 15:41

in mijn opvoeding heb ik geleerd oudere mensen met u aan te spreken. ik ben 41 ziet nu overal tussen in.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 15:43
ik vind het ook prettiger om gemoedelijke met elkaar om te gaan, ik ben 63 en zou  niet niet leuk vinden om mevr. te worden genoemd,
Back to Top
Gamble82 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 16:27
Eugenie? Ik heb precies hetzelfde al ben ik nog jonger dan jij (u )

Ik vergis me ook weleens in de persoon die achter een ander scherm zit en schat ze vaak ook nog veel jonger in. Mijn kids leer ik in het dagelijks leven ook wel om u tegen oudere mensen te zeggen. Vaak word dit wel raar opgevat in deze tijd, voor mij is het een kwestie van fatsoen....

Juist door alle leeftijdsverschillen hier en het meeleven van een ander heb ik het eigenlijk goed naar mijn zin op dit forum.
Ik ben 27, voor de duidelijkheid
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 17:24
Ik ben gewoon Conny en geen mevrouw ,en ik word dit jaar 47
Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 17:32
help voor mij ook geen mevrouw maar gewoon Diana.tenslotte ben ik pas 49,groetjes van
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 17:32
Originally posted by Eugenie Eugenie wrote:

in mijn opvoeding heb ik geleerd oudere mensen met u aan te spreken. ik ben 41 ziet nu overal tussen in.

Eugenie,dat heb ik ook geleerd,maar hier is dat toch wat lastig.

Ik ben nu 62 en vind het prima als iedereen jij zegt.

Ik zeg het wel tegen nog weer ouderen dan ik.

In belgie zeggen ze volgens mij heel vaak U,en in het engels is het gewoon veel makkelijker,just you.

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 17:53
ja, hier is het toch een beetje anders... Ook al doe ik dat normaal niet, hier is iedereen "je", al ben ik dan een piepkuiken van 44...  Het is meer een groep handwerkvriendinnen onder elkaar, dus ik sta er niet zo bij stil wie welke leeftijd heeft! die zit ook gewoon tussen je oren! sommige "oudere dames" (hihi) zijn hier veeeel moderner dan menige jonge blom die ik van buiten het forum ken, hoor! daardoor zal het ook wel komen dat leeftijd hier geen rol speelt. Ik sta er gewoon niet bij stil hier...
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 18:37
Hier is het denk ik ook een beetje anders, ik spreek en
denk in het dialect, niet altijd even handig natuurlijk.
hier is iemand geen U of Je maar ie of oe.

Mevrouw, is alleen mijn naam wanneer ik bij de notaris ben,

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 19:27
Ik ben ook zo opgevoed Eugenie  en gebruik nog altijd mevr of mr op mijn werk, 
Hier op het forum gebruik ik ook altijd jij en je .....gewoon omdat iedereen het doet. Dan sta je er niet meer bij stil.

Niet zozeer in België maar in Frankrijk is het gebruik van tu het toppunt van onbeleefdheid. De regel is daar : ALTIJD vous, tu gebruik je enkel en alleen bij familie en boezemvrienden. 
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 20:18

Hallo,

Hier nog een 41 jarige en nog een Belgske.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er iemand er erg in heeft over hoe een ander die persoon aanspreekt.

We zijn(denk ik)allemaal tevreden met een blijk van waardering en interesse in wat we maken of doen.

Ook denk ik dat dit U of jij of je... in deze tijd minder van toepassing is dan vroeger.Behalve misschien in het koningshuis en dan nog...wil me over die niet echt uitspreken daar ik ze persoonlijk?...Niet ken.

Laat ons al blij wezen dat er al zoveel creatievelingen zijn op deze forum en dat we allemaal kunnen lezen wat een ander schrijft.In woorden en beelden.Met warmte en blijdschap en jammer genoeg maar ook onmisbaar hier en daar wat droefheid en verdriet.

Het medeleven dat we elkaar kunnen aanbieden is van zo'n groter belang.

Toen ik 20 was en aan handwerken deed werd ik aanzien als een saaie ouderwetse trien.Alles wat ik maakte daar kon je eigenlijk alleen blij mee zijn als er niemand was want anders kreeg je reacties van...amai...heb jij daar tijd voor? Dat een ander tv kijkt en jij kinderkleding naait tot 02u 's nachts dat kunnen ze niet echt omcijferen.Mais enfin...

Ik ben er nu 41 en ik ben echt moeilijk aan het worden..ik duld dus geen kritiek meer...geef geen gehoor meer aan ondoordachte denkwijze's van sommigen en wil enkel nog aan iedereen dit meegeven.

...beste maatjes...alles wat je zelf met liefde,met gebrekken,met moeilijkheden en soms zonder enige kennis kunt maken met je 2 handjes?Dat is kwaliteit!En denk alsjebleift niet minder!!!!Jij kunt het!

Aan de piepjonge kuikentjes? Wees altijd trots op wat je maakt!!!En luister alsjeblieft niet naar de kritiek van mensen met andere talenten.Je kunt bij wijze van spreken geld maken met je handjes.Verzorg ze goed en wees er zuinig op!En laats maar belangrijkst?Geniet van je eigen kunnen .Iedereen heeft talenten en soms moet je es hard zoeken om te vinden wat best bij je past!!!Ga ervoor en durf te genieten van wat je gerealiseerd hebt!

Moeder van drie jonge creatieve dochtertjes.Perle!X

En daar ben ik best trots op...Perlefientje (18j)...breien,borduren en patchwork        Ell emieke(15j). ..borduren en scrapbooking,kaarten maken.                                  Toverbloemenprinses(14j)...breien en borduren en patchwork.

Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 20:31

perle wat heb je dat weer schitterend verwoord,

en hier in België zeggen ze als we met mevrouw worden aangesproken : "Mevrouw hangt in de kast, zeg maar,..... en dan volgt de voornaam.  Ik moet er niet aan denken dat er hier mij zou aanspreken met mevrouw of U nee, nee het is gewoon Sandra

<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 20:49
  quote - Ik ben er nu 41 en ik ben echt moeilijk aan het worden..ik duld dus geen kritiek meer...geef geen gehoor meer aan ondoordachte denkwijze's van sommigen - unquote

Neen Perlé, jij bent helemaal niet moeilijk aan het worden, integendeel : je komt op voor jezelf ! 
Ik bewonder je dat je dit al op je 41ste doet. Ik wou dat ik dat toen ook al had beseft. Meestal gebeurt dit pas op je 50ste zoals de regel zegt.

De opmerkingen van 'oubollig handwerk' maak ik nog altijd mee. Maar als ik dan zie dat zij hun tijd besteden aan het lezen van alle roddels over de BV's moet ik altijd heel hard lachen. Al die kostbare tijd daaraan verspillen....Neen, geef mij dan maar een stel brei- en haaknaalden om iets te creëren.  

Bovendien mag je terecht heel fier zijn op je 3 creatieve dochters !
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 20:50
Een 63 jarige meldt zich.
Ik haak liever dan dat ik borduur, anders
had ik de woorden van Perle geborduurd en
aan de wand gehangen, prachtig.
Iedereen de hartelijke groeten, Wil
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 21:47
Tegen vreempies zeg ik in eerste instantie U, maar wij hobbydoosjes onder elkaar zijn zo eigen, dat ik er helemaal niet over nadenk dat de jongste 12 is en de oudste ???? (weet ik niet eens).

Dat moment van Perle had ik toen mijn moeder stierf in het jaar dat ik 40 werd. Toen vond ik dat mensen me met wat meer respect moesten behandelen en niet klakkeloos kritiek leveren, maar pas 20 jaar later trek ik wel eens echt een grens zo van tot hier en anders opd*&^%$#@.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 21:55
Ik vind het eigenlijk wel leuk dat ik niet weet (of eigenlijk wist, want er staan nu toch een paar leeftijden hierboven) hoe jong iedereen hier is.
De verrassing is dan des te groter als iemand net moeder wordt of juist oma.

Back to Top
breigek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 22:15
hier nog een jonge blom van 42 zomers jong. toevallig dacht ik deze week nog dat toen mijn moeder en mijn schoonmoeder net zo oud waren als ik (ik kende mijn schoonmoeder toen al), de telefoon werd opgenomen werd met mevrouw. nou, ik moet er niet aan denken om met mevrouw aangesproken te worden of zo de telefoon aan te nemen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns