Mijn moeder en haar handwerkspullen |
Reageer
|
Pagina 12> |
| Autheur | |
marjolein2202
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: Mijn moeder en haar handwerkspullenPosted: 04 Maart 2011 om 20:31 |
|
Ik was vandaag bij mijn vader op visite omdat hij jarig
was. Ik wist dat mam nog ergens wel patroonpapier moest hebben, dus ik ging op zoek. ( voor degenen die het niet weten: mijn moeder is in september overleden en was hier ook lid; Meia) Ik vond van alles behalve patroonpapier. Uiteindelijk heb ik dat gelukkig ook nog gevonden, maar nu ben ik dus thuisgekomen met twee halve "pinwheel" vestjes, waarschijnlijk voor mijn dochter en voor een van mijn nichtjes. een half vest, waarschijnlijk voor mijn zoon. Een heleboel berenledematen die dus nog tot een beer gemaakt moeten worden....
en ik ben nog maar een heel klein deel van haar spulletjes door geweest. Ik heb manlief vast opdracht gegeven om op zolder een extra kast te fabriceren, dan kan ik pap verlossen van al dat handwerkspul. Hij vindt het geloof ik wel fijn dat ik dat wel wil hebben en er ook wat leuks van maak. Ik wist ook wel dat ze veel pulletjes had.....maar echt ik ben benieuwd wat er nog los komt als we echt eens gaan opruimen
Ze zal vanaf haar wolkje wel naar beneden kijken. Ik ga ervan uit dat ze het goed vindt dat ik t meeste meeneem
Ik hoef in ieder geval voorlopig niks aan te schaffen...en soms moet ik daar om glimlachen, maar het maakt me ook wel weer wat verdrietig om te weten dat ze nog vol plannen zat en met al dat hobbyspul nog wat wilde maken. Ik mis haar vreselijk...... |
|
![]() |
|
Tineke01
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1360 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 04 Maart 2011 om 20:48 |
|
Hoi Marjolein,
Ik geloof dat ik weet wat jij voelt bij al die handwerkspulletjes van je moeder. Je vindt het fijn om de dingetjes waaraan zij is begonnen af te maken, maar hebt er een dubbel gevoel bij vanwege het gemis van je moeder. Ik kan het me goed voorstellen. Anderzijds is het natuurlijk mooi dat jij iets wat door je moeder is bedacht, af gaat maken. Dat geeft een goed gevoel. Groet, Tineke01
|
|
![]() |
|
Frea H.
Hobbyguru
Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 04 Maart 2011 om 20:52 |
|
Hoi Marjolein,
|
|
|
|
![]() |
|
boek
Hobbyguru
Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 04 Maart 2011 om 21:37 |
|
Hallo Marlojein allereerst nog van Harte Gefeliciteerd met je vaders verjaardag en ja je moeder was er hoor al zag je haar niet je hebt haar aanwezigheid vast wel gevoelt, en ach al die spulletjes van je mams wat was ze er trots op en ze is nu nog trotser nu jij ze mee neemt om daar je ding mee te doen en ach het hoeft allemaal niet af hoor, we hebben allemaal of teminste wel veel van ons zo veel spullen dat we wel 300 moeten worden, en ja je moeder hoopte dat ze toch wel minstens 80 zou worden en we weten dat dat niet zo mocht zijn meisje sterkte, ik mis haar ook maar ikweet dat je moeder verliezen waar je veel van hield heel erg zwaar is en verdriet slijt maar het gemis blijft,
|
|
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
</a>
|
|
![]() |
|
mayolijn
Hobbyguru
Lid sinds: 01 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1192 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 04 Maart 2011 om 21:42 |
|
Dit zijn altijd hele moeilijke dingen. Door de persoonlijke spullen van je moeder gaan. Voelt een beetje als "spioneren"maar kan ook heel veel fijne dingen oproepen. Probeer er van te genieten. En doe er mee wat je er mee wil doen. Het is en blijft moeilijk. Zo had ik vandaag knoopjes nodig. Dus toen kwam de knopenpot van oma ( mijn schoonmoeder) op tafel. Onze jongste dochter ( 3). Vond het nu dan wel eens tijd voor een beetje uitleg wie en wat oma was. Ze heeft haar nooit gekend. Aan de ene kant was het fijn om er over te praten maar toch ook wel weer moeilijk. Probeer er van te genieten en ik geloof vast dat je moeder het alleen maar fijn zou vinden dat er nog belangstelling is voor haar spullen. |
|
|
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
|
|
![]() |
|
Prideke
Hobbyguru
Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 04 Maart 2011 om 21:42 |
|
Marjolein allereerst van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je vader.
Wat een mooie schatten heb jij daar op zolder gevonden. Aan alles zit een herinnering of een geluksgevoel. Wat Tineke zegt "je moeder verliezen waar je veel van hield heel erg zwaar is en verdriet slijt maar het gemis blijft"... Met als die mooie spulletjes heb je haar toch in ene weer een beetje dicht bij je
|
|
![]() |
|
breinaald
Hobbyguru
Lid sinds: 22 Augustus 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2880 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 04 Maart 2011 om 22:13 |
|
ik denk dat ze het heel fijn vind dat jij voor haar
spulletjes zorgt |
|
![]() |
|
geesje
Hobbyguru
Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 04 Maart 2011 om 22:15 |
|
....Marjolein...... op een wolkje te glimlachen........ |
|
|
groetjes geesje
|
|
![]() |
|
beppemartha
Hobbyguru
Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3321 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 04 Maart 2011 om 22:41 |
|
Marjolein vooral doen hoor. Het geeft zo'plezierig gevoel als je iets af hebt gemaakt. of gewoon gebruikt of naar kijkt.
zelf heb ik ook nog veel kralen en andere handwerkspulletjes van mijn moeder. En die is al 25 jaar geleden overleden. Toen we huis opruimden nadat mijn vader in 2000 is overleden heb ik dat allemaal meegenomen. Nu gebruik ik nog wel eens iets om te maken voor mijn kleindochter. een knoop van moeders, een kraaltje ergens op. en dat geeft een heel leuk en fijn gevoel. Zo gaat alles toch steeds door.
geniet er dus van hoor.
|
|
|
|
![]() |
|
Leonie_y
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 04 Maart 2011 om 23:20 |
|
Ik kan me voorstellen dat het een dubbel gevoel voor je is, aan de ene kant het gemis van je moeder, maar aan de andere kant het gevoeld dat de spulletjes van je moeder op een goeie plek terecht komen. En ze zal vast wel vanaf haar wolkje naar je kijken en blij zijn dat je er wat mee gaat doen.
Natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je vader |
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
rittepetit
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 04 Maart 2011 om 23:56 |
|
Hey Marjolein geniet ervan om de spulletjes van je mam af te maken, zo heb je nog een herinnering meer, en ze vind het zeker fijn dat alles goed terecht gekomen is en niet naar de prullemand verhuisd is
|
|
![]() |
|
tootjeko
Hobbywonder
Lid sinds: 01 April 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 562 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 05 Maart 2011 om 07:16 |
|
Koester je schatten, je moeder is er gewoon van uit gegaan dat er een moment zou komen dat jij ze zou vinden
|
|
|
Groetjes Tootje
[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg"> |
|
![]() |
|
Eugenie
Hobbyguru
Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 05 Maart 2011 om 08:28 |
|
Wat een mooie verhalen , Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt. Marjolein ik denk dat je moeder het fijn vindt dat je alle spullen meeneemt en afmaakt.
|
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
pralientje
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 05 Maart 2011 om 09:54 |
|
Om te beginnen een gelukkige verjaardag voor jouw vader.En je moeder zo zeer blij zijn dat jij op haar spulletjes past
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 05 Maart 2011 om 10:07 |
|
Wat fijn voor Meia, dat jij haar schat gaat koesteren. Het geeft wel een dubbel gevoel, maar je moet maar denken dat ze die dingen graag met je gedeeld zou hebben, als ze nog bij ons was.
Ik mis mijn moeder al 24 jaar en soms loop ik naar zolder zodat Ton me niet kan horen en dan zeg ik tegen haar dat ik haar erg nodig heb of dat ik haar erg mis. Dat helpt een klein beetje. |
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
esthertje
Hobbyguru
Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 05 Maart 2011 om 10:38 |
|
het zal een moeilijke verjaardag zijn geweest voor je
vader. de eerste zonder zijn vrouw en jullie moeder/oma. endan dat gemis zal nog lang blijven. wel mooi dat je haar dingen af kunt maken. het zal best moeilijk zijn om dat te doen maar het zal uiteindelijk vast goed voelen als het af is. ik wil jou en je familie nog heel veel knuffels geven maar daar zal het gemis niet minder om worden. veel sterkte
|
|
|
|
![]() |
|
Corrie
Hobbyguru
Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 05 Maart 2011 om 11:41 |
|
ja triest maar wat heerlijk dat je kan snuffelen in haar spulltjes en dingen kan afmaken zo heb je haar heel dicht bij je. Mijn ma is al 18 jaar geleden gestorven en ik denk heel vaak aan wat ik van haar heb geleerd. Mijn paps is pas 5 jaar geleden gestorven en daar zijn eindelijk de scherpe kantjes vanaf ppppppppppppppppppfffffffffffffffffffffffffffffff heb ook zoveel van de lieve man geleerd en denk dagelijks aan hem en zeker met dingen die ik heb geleerd van hem. Zo gaat dat nu eenmaal. heel veel sterkte met alles |
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
ilyani
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Juli 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1192 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 05 Maart 2011 om 11:54 |
|
Ik ken het gevoel Marjolein. Mijn moeder is nu bijna 3 jaar
terug overleden en ik heb oa haar haaknaalden en wat breinaalden al meegenomen (weet dat er ook nog garen is bij mijn vader). Vind het fijn om ze te gebruiken. Het zal je misschien zwaar vallen om haar projectjes af te maken maar weet zeker dat ze het heel fijn vind dat jij je over haar spulletjes ontfermt.
|
|
|
groetjes miranda
|
|
![]() |
|
repa
Duizendpoot
Lid sinds: 05 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 234 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 05 Maart 2011 om 12:04 |
|
Marjoleijn, dit zijn en blijven schatten! Ik heb mijn schoonmoeder nooit gekent, ze is meer dan 25 jaar dood, toch koester ik nog haar volledig ingerichte naaidoos, haak- en breinaalden, zelfs nog breiwol heb ik van haar nog steeds! En manlief was heel erg ontroerd toen ik zijn mama's borduurwerk had afgemaakt. Dit schept een soort verwantschap.
|
|
|
|
![]() |
|
Josl
Hobbyguru
Lid sinds: 12 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7221 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 05 Maart 2011 om 12:47 |
|
Koester de spulletjes van Meia maar, ze was altijd vol liefde en plezier bezig. Knuffel, Joke |
|
|
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina 12> |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |