Een nieuw project - haaknaaldenetui |
Reageer ![]() |
Pagina 123 5> |
Autheur | |
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 13 Maart 2011 om 09:25 |
Ik ben begonnen met een nieuwe serie eenvoudige (beginners?)patroontjes omdat het tijd wordt dat ik weer eens wat dingen bij mijn Etsy/Ravelry zet, en ik al een tijdje met de ideeën hiervoor in mijn hoofd liep.
Uiteindelijk wordt het een (Engels) patroon voor een set verschillende 'tasjes', waaronder deze naaldenetui, een shagbuidel/minitasje, een portemonnee, een brillenkoker en misschien nog wat kleine voorwerpjes. Een beetje lastig gaat het wel worden, want met dit project is mijn koraaloranje garen opgeraakt, dus moet ik eerst op zoek naar een vervanger voor een oranje kleur (en we weten allemaal hoe lastig dat is). Ik ben nog niet gelukkig met de sluiting, dus daar ga ik nog iets anders op verzinnen, maar voor de rest is het heel aardig uitgepakt al. De portemonnee wordt de grootste uitdaging, want daar stel ik nogal wat eisen aan eerlijk gezegd. Voor wie het wil uitproberen (liefst beginners) heb ik het patroon van dit eerste tasje even snel in het Nederlands in elkaar geflanst. Wie het wil hebben moet me even een PB met haar email sturen, dan stuur ik het je toe. Zou het wel erg op prijs stellen als je het ook echt probeert te maken, want hoewel het een an sich eenvoudig patroon is, zitten er wel een paar lastige dingetjes in, waarvoor ik wel wat feedback kan gebruiken. Affijn, mijn interpretatie voor een haaknaaldenetui : ![]() ![]() ![]() (Meer foto's zoals gewoonlijk op Ravelry |
|
![]() |
|
breinaald ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 22 Augustus 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2880 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ooohhh wat mooi
![]() |
|
![]() |
|
widdy ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 24 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 458 |
Oh die is leuk!
|
|
Groetjes, Tineke
|
|
![]() |
|
Lenie25 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4034 |
prachtig
|
|
![]() http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/ |
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
![]() ![]() |
|
![]() |
|
GuAnita ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 22 December 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 96 |
Dat ziet er leuk uit! en ja :) ik wil het wel proberen maar... eerlijk is eerlijk
heel veel tijd heb ik momenteel niet :( Er zullen er vast zijn die het 'snel' voor je kunnen uittesten, het ziet er in ieder geval erg leuk (en handig!) uit :D! Knap dat je zoiets niet alleen kunt bedenken maar ook nog eens kunt uitvoeren in een patroon :D |
|
![]() |
|
![]() |
|
marjolein2202 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 September 2010 Status: Offline Points: 1746 |
Hartstikke leuk!
Ik zou hem best willen maken, maar heb het ook te druk om daar nu al mee te beginnen. Maar welke steken zijn dan zo onduidelijk volgens jou? Het lijkt mij niet een al te ingewikkeld ontwerp. In principe is het rechte toeren en dan bij t flapje op de juiste manier minderen toch? |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
Nou, het enige echt ingewikkelde is uitleggen hoe je die gele strepen waar de haaknaalden ingaan door de dwarslusjes tussen de strepen haakt. Voor iemand die veel haakt is dat een eitje, maar om uit te leggen aan een beginner valt niet mee.
Ik heb het in het patroon met deze foto gedaan : (naast een beschrijving natuurlijk) ![]() Zou dat duidelijk zijn ? |
|
![]() |
|
diny183 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
L33ntje je mailbox zit vol maar ik wil het wel uitproberen,
mijn haakkunsten zijn niet zo groot en het lezen van haakpatonen is niet mijn sterkste kant. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Mijn mailbox vol ? Oei - eventjes opruiming houden daar dan !!
Zo, die is weer helemaal leeg. |
|
![]() |
|
GuAnita ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 22 December 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 96 |
oef ik krijg wel de kriebels hoor :) je hebt'm veel te leuk gemaakt lol!
istie makkelijk weg te haken? (kort 'even tussendoor' projectje?) |
|
![]() |
|
![]() |
|
EllenC ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 01 Februari 2011 Locatie: Scotland Status: Offline Points: 145 |
leuk is ie en lekker handig ook om kleine dingetjes mee te nemeni.p.v. los door je tas te laten slingeren
![]() |
|
![]() |
|
Ja, het is een lekker makkelijk tussendoor-projectje. Het totaal-project dat het moet gaan worden richt zich dan ook primair op beginners, die geen zin hebben moeilijke patronen te ontcijferen of steken te tellen of enorme lappen te haken. Steekje meer of minder maakt niks uit. Afwijkende maat naald ook niet echt. Snel resultaat met weinig moeite en middelen is het doel. Plus dat ik er zo veel mogelijk verschillende soorten sluitingen in wil verwerken, tips voor improviatie en aanpassen van patronen en meer van dat ' beginnersleuks' .
Met de ' body' ben je nog wel even bezig (hoewel, 30 steken over iets van 25 centimeter valt nog wel mee) , en de rest zijn kleine priegelstukjes over tien steken, dus in twee avonden is het goed te doen. |
|
![]() |
|
ilyani ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Juli 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1192 |
Wat handig en hij ziet er erg leuk en vrolijk uit! super
mooi gedaan |
|
groetjes miranda
|
|
![]() |
|
Mee1969 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 18 Februari 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 39 |
L33ntje, ik wil hem ook wel uitproberen. Ik heb volgende
week nachtdienst dus best wel veel tijd. Groetjes Daniella P.s. ik had je ook een pm gestuurd |
|
![]() |
|
1gul ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 28 December 2008 Locatie: Germany Status: Offline Points: 290 |
oooeeehhhh,super...
|
|
![]() |
|
marjolein2202 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 September 2010 Status: Offline Points: 1746 |
Ik vind je plaatje erbij wel heel duidelijk hoor.
Ik denk dat dat prima moet lukken , ook voor iemand die weinig haakt. |
|
![]() |
|
Nou dan wil ik'm toch graag gaan proberen :D
ik ga mezelf 'verplicht' vrij geven hiervoor ;) hihi |
|
![]() |
|
![]() |
|
marlene ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 17 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1512 |
mooooiiiiii
|
|
![]() |
|
chantalmv2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
erg mooi!
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 123 5> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |