Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

CarpaalTunnelSyndroom

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: CarpaalTunnelSyndroom
    Posted: 22 Mei 2011 om 14:33
Nu vraag ik ook even om aandacht.
Ik heb al bijna 2 jaar last van CTS aan m'n linkerhand.
Via huisarts bij neuroloog terecht gekomen. Eerst maar eens met polsbrace proberen. Geen effect.
Toen een injectie gehad. Tot 3x toe, met tussenpozen.
De spuiten hielpen wel, zij het tijdelijk.
Loop nu voor nek/schouderklachten bij de chiropractor.
Die dacht ook wat aan het CTS te kunnen doen. Echter, het was voor tijdelijk. Nu staat er een niewe afspraak gepland bij de neuroloog.
Ik zie vreselijk tegen een operatie op, hoe een kleine ingreep het ook moge zijn.
Ik hoor namelijk alleen maar negatieve verhalen over deze ingreep in de naaste omgeving. Dat het niet heeft geholpen,of andere nieuwe klachten ervan over gehouden.
Injecties blijven geven is ook geen optie volgens mijn huisarts. Wat dan? Toch opereren....
Wie heeft deze operatie ook al eens meegemaakt en hoe is het er nu mee?
Groet, Tineke01   
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2011 om 15:01
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen, groetjes irene
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
Rietepetietje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rietepetietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2011 om 15:10
mijn vriendin is er paar weken geleden aan geopereerd en is er tevreden over
haar andere kant moet ook nog gedaan worden, zou over een drie à vier weken gebeuren

heel veel sterkte met alles tineke, mss dat je via google op forums terrecht kunt komen waar mensen met ervaring hun ideen delen?
heel dikke sterkteknuffel en hopelijk wordt je snel en effectief geholpen
groetjes
riet
leef vandaag, niemand beloofd morgen
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2011 om 15:29
Ik ken het niet maar het lijkt me zooo vervelend voor je! Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk kan je wat moed putten uit het antwoord van Riet 
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2011 om 16:37
Heb het gelukkig zelf niet maar ik ken wel mensen die het
hebben of hebben gehad, de meeste hebben veel baat gehad
bij een operatie.
Alvast sterkte bij de beslissing wel of niet doen. jij bent
diegene die het zelf moet willen, anderen kunnen je wel
tips geven maar niet voor je beslissen.
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2011 om 17:20
heb me ook laten opereren  Tineke , 2 jaar geleden en ik moet zeggen dat het nog steeds niet goed is  dik litteken en als ik aan het litteken kom krijg ik precies elektriciteit in men vingers  Ik kan er nog niks mee wringen met dat hand en een potje open doen lukt me ook niet .
Het goede nieuws is dat ik geen slapende vingers meer heb , maar dat is dan ook het enige goede aan heel de operatie .
Ik mocht wel de dezelfde dag naar huis ,maar 6 weken niets met het hand doen

Dat zijn mijn ervaringen met de CTS
sorry
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2011 om 17:21
Ik ken ook mensen die de operatie hebben gehad, en die waren daar niet negatief over.
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2011 om 18:48

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb een neef die ze teveel spuiten hebben gegeven en waar een operatie niet meer bij zal helpen.

Daarnaast hebben mijn moeder, schoonvader, schoonmoeder van mijn broer en een nicht van mij die operatie gehad waarvan 2 zelfs aan 2 handen/polzen en ze zijn allemaal van de klachten af.

we zou ik een goede chirurg opzoeken want dat verschilt nl nog al heb ik gehoord

Back to Top
Nousje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nousje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2011 om 18:48
Hoi, hoi,

Het ligt volgens mijn internist vooral aan in welk ziekenhuis dit gebeurd, ik zelf ben ook geopereerd en ben er erg ontevreden over, ik heb geen kracht in mijn duim, heb nu een bult op mijn pols en nog heel veel pijn alleen geen slapende hand meer. Mijn andere hand moet ook nog gedaan worden maar ik laat het niet doen omdat ik nu meer last heb dan voor de tijd.
Veel sterkte met je beslissing.
Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Francis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2011 om 18:50

Mijn vader is eraan geholpen en is alleen maar positief.

Hij heeft nergens meer last van.

Ik heb nu in allebij de polsen een injectie gehad (met tussenpauze) maar ik merk nu weer dat ik weer last krijg maar ik wordt er nog niet wakker van s'nachts.

Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2011 om 20:29
ik weet dat mijn moeder er destijds aan geholpen is en dat
het een hele tijd goed ging. maar volgens mij kreeg ze er
later wel weer last van. ik zou idd wel een goede chirurg
opzoeken. sterkte
groetjes miranda
Back to Top
misty View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer misty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2011 om 20:58
mijn schoondochter is 2 keer in emmen geholpen maar zonder succes toen naar groningen en nu is ze overal vanaf.
dus het kan wel goed gaan blijkt wel
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2011 om 20:59
Mijn moeder is er ook aan geopereerd, en het gaat eigenlijk goed. heb haar er noit meer over gehoord.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2011 om 21:00
Hallokes,
IK ken ook mensen in mijn onmiddelijke omgeving die de ingreep hebben
gehad.
Die zijn heel tevreden.
Je moet wel doen wat er word voorgeschreven.
Wat niet wil zeggen dat die mensen met toch blijvende last dat niet gedaan
hebben.
Voor de littekenvorming bestaan er klevers die je kan aanbrengen.
Dat moet je 4 maanden vol hoeden.
Ze zijn niet goedkoop maar helpen echt.
Succes met je beslissing.
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2011 om 13:30
Ik denk dat je het beste in het rond kunt informeren wie een goede chirurg is. Dat schijnt nog heel verschillend te zijn.

Veel sterkte.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Gerlily View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerlily Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2011 om 14:10
Ik ben aan één hand geopereerd. Heeft wel geholpen hoor, maar ik vond het tegenvallen. Vooral die spuiten. Mijn moeder (nu bijna 89) is op 80-jarige leeftijd aan beide handen geholpen en vond het helemaal niet erg. Dus het is echt bij iedereen anders. Wellicht valt het bij jouw mee.

Groetjes,
Gerda
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 16:27
Lief, al die reacties van jullie.
Ik ben er nog niet uit wat ik zal doen.
Binnenkort bij de neuroloog praat ik het nog wel eens goed door. Wat is wijsheid?
Ik ben huishoudelijke hulp bij bejaarde mensen, ik speel clarinet bij de plaatselijke harmonie en wat te denken van breien en haken wat ik ook graag doe?
Ik heb (net als ieder ander trouwens) graag twee goed werkende handen nodig, elke dag opnieuw.
Groet, Tineke01   
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 16:42
Ik ken het niet, maar wat een moeilijke beslissing moet dit zijn.
Sterkte.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2011 om 16:02
Mijn vriendin heeft nu haar 2 de hand laten doen en voor haar 1ste hand moet ze spijtig genoeg terug weg in het najaar
Back to Top
stempelaar View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer stempelaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2011 om 12:53

Ook ik ben geopereerd aan beide handen en heb er een prima ervaring mee. Ik werd 's nachts regelmatig wakker van slapende vingers, werd er gek van. Na een test bij de neuroloog ben ik direct aangemeld voor de operatie. Ben geopereerd door een neurochirurg in Tergooiziekenhuizen. De verdovingsspuiten zijn niet fijn, maar daarna voel je er niets meer van. Je moet wel goed de aanwijzingen voor de weken erna opvolgen. Je kan echt een aantal weken niets meer met de geopereerde hand. De littekens zijn mooi genezen en doen geen pijn. Ze zitten natuurlijk aan de binnenzijde van je hand, dus niemand die er wat van ziet. Heb wel een jaar gewacht met de andere hand, eigenlijk omdat ik geen zin had in die prikken, maar ook vanwege de periode eran. Je moet even goed uitrekenen of dat handig uitkomt met je werk en andere bezigheden.

Kan nu weer urenlang haken (en slapen) zonder problemen, heerlijk!

Succes met je keuze.

stempelaar
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns