Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Even weer een vraagje

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Even weer een vraagje
    Posted: 02 Juli 2011 om 12:06
Heey allemaal, ik had even een vraagje over decoratie en
zo. Ik heb op zich een mooie en leuke kamer, maar nou is
het probleem, ik heb gewoon te veel spullen. Ik hoop dat
iemand wat tips zou kunnen geven, want met opruimen ben ik
na een kwartiertje al moedeloos en ga ik andere dingen
doen. De tip: gooi dingen weg, helpt niet bij mij. Ja, ik
weet het, de beste optie maar dat kan ik dus niet. Ik hoop
dat iemand zou willen en kunnen helpen.

Groetjes Julia
Weet ik even niet;)
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2011 om 12:13
Kan je niet wat vrolijke manden bij de Hema, Blokker, Xenos of Ikea kopen? Per mand beslis jij wat er in moet komen. Je creatieve dingen, belangrijke zaken, sieraden etc. Wat er niet in thuis hoort of past daar beslis je dan of je dat nog wil behouden. Zet die manden op een mooie lange plank en dan ziet het er sowieso opgeruimder uit 
Back to Top
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2011 om 12:19
Goed idee, bedankt!!!! ik ga vanmiddag meteen even
kijken!!!
Weet ik even niet;)
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2011 om 12:26

Julia, als je nou een grote doos of plastic bak met deksel neemt, en je sorteert wat je eigenlijk wilt bewaren en wat echt  weg kan gooi je meteen weg. Dat doe je in de doos, dan bewaar je het op zolder als je die hebt., of je parkeert het ergens andersDan heb je het nog tenminste. Weg gooien doe ik nooit meteen, alleen als het echt kan. (Ik heb daar geen moeite mee.)  Daarna als ik denk dat heb ik 2 jaar niet in mijn handen gehad gaat het bij mij weg, of ik geef het aan een liefhebber. Dan krijg je ruimte in je kamer. Ja, meteen weggooien is ook zo iets. Zelf vind ik opruimen heerlijk , en een opgeruimd huis, schept ook ruimte in je hoofd. Gewoon af en toe een uurtje gaan opruimen, groetjes irene

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
mafke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mafke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2011 om 13:56
vraag iemand om je te helpen. Deze persoon kijkt met andere ogen en
beslist makkelijker of er iets weg kan. Alles wat je wel bewaard doe je dan
meteen samen in je mooie (nieuwe) dozen.
Veel succes!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2011 om 14:39
Voor kleine prulletjes kun je allemaal zakjes aan een stuk stof naaien, kleerhanger bovenaan bevestigen en aan een haak in je kleerkast hangen.

Ik heb al mijn gekleurde kettingen en armbanden aan kleine plakhaakjes aan de binnenkant van mijn kastdeur hangen, dan kan ik in één keer bijpassende sieraden uitzoeken en het staat heel fleurig.

Verder advies kan ik niet geven, je zou mijn hobbykamertje moeten zien! Overal dozen.

En op zolder liggen de boeken gestapeld, dan kunnen er meer in, want er is geen ruimte voor meer boekenkasten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2011 om 14:43
Leuk idee, Magtelt, zal ik zeker een keer uitproberen want
we gaan zo lekker tosti's eten.....:)
Weet ik even niet;)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2011 om 15:12
Nou wij eten vanavond lekker vis, we hebben woensdag, vrijdag en zaterdag een kraam bij de Plus staan op 5 minuten lopen. En morgen pannekoeken.

Als je net als ik niet zo netjes bent, kun je ondergoed en sokken in mandjes in je kast leggen, dat ziet er netter uit, terwijl je er in kunt rondgraven op zoek naar de goede kleur. Je kunt ze ook stapelen, dat geeft weer ietsje meer ruimte.

wat rozengeur.
Back to Top
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2011 om 16:36
Die is ook goed, iedereen bedankt voor de tip. Vandaag mijn
hele boekenkast opgeruimd, met schoolboeken en dergelijke
zooi. Helemaal afgestoft en wat boeken op marktplaats
gezet. Mandjes kopen niet gelukt jammer genoeg, die komen
maandag wel. Morgen moet ik van mezelf mn bureau opruimen,
want dat is me toch een zooi. Iedereen bedankt, maar tips
blijven natuurlijk wel welkom!
Weet ik even niet;)
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2011 om 00:44
je bent al goed op weg; iedere keer een stukje opruimen.

Zo kun je een wekkertje zetten als je bijv. maar 1 kwartiertje wilt opruimen.
En daarna natuurlijk gewoon alles bij houden (dit gaat ook veel sneller en makkelijker in een opgeruimde kamer)

En dan kijken hoe je je kamer nog gezelliger kunt maken,zodat je er graag opruimt en in vertoeft.

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2011 om 09:33
Bij het leeghalen van de zolderruimtes hanteer ik de "Ja -Nee - Twijfel"regel. Ik zet drie supermarktdozen neer, één voor bewaren, één voor weggooien en één voor de twijfelgevallen. Zo kun je snel beslissen wat zeker weg kan en wat zeker bewaard moet worden. Later pak je dan de twijfeldoos en splitst weer in Ja en Nee. De ja-dingen komen dan gesorteerd in dozen en mandjes. De nee-dingen gaan naar de kringloop of vuilnis.

Je kunt dat ook toepassen in winkels waar je veel kleren mee mag nemen naar de paskamer, dan noem je de haakjes Ja, Nee en Twijfel. Je houdt iets voor je voor de spiegel en neemt een snel besluit.

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2011 om 11:23
@ Magtelt, wat ben jij efficiënt...

Ik ga zo maar even m'n oorbellen uit de klerenkast vissen. Het doosje laten vallen
Back to Top
R.M. View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer R.M. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2011 om 23:43
Magteld die Ja-Nee-Twijfel methode is echt geniaal!
Die ga ik binnenkort ook maar eens toepassen op mijn
zolder!
Die staat namelijk nog vol met verhuisdozen van het
samenwonen hahaha..
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2011 om 14:39
Het punt bij opruimen is, dat je vergeten dingen vindt en daar uitvoerig in gaat lezen of kijken, en dat houdt je op, zodat de tijd vliegt, maar de rommel niet. Hanteer je dat systeem dan weet je dat in de Ja-doos dingen zitten die later extra aandacht kunnen krijgen.

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2011 om 14:51
Ik heb dat ook gedaan. Dit weekend eens gekeken in mijn "ja doos" en weet je? De helft heb ik weggedaan 
Weggooien is moeilijk en ik denk dat ik binnenkort een goede vriendin haar hulp inroep. Samen gaat het sneller en ben je minder snel geneigd om in je "schatten" te duiken/lezen/bekijken.
Haar objectiviteit is ook fijn "wat wil of doe je er mee". Het helpt wel al mok ik in het begin steast.. Ja maar het is altijd handig om het wel te bewaren (sommige dingen staan al 10 jaar in de schuur)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2011 om 14:59
Ik bak haast nooit meer muffins en cakes, de bakblikken staan op zolder achter de schotten, maar ik doe ze nog niet weg.

Ik heb ooit een paar planken prisma detectives weggedaan, spijt als haren op mijn hoofd.

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2011 om 15:23
Heb gisteren even m'n kast met schoenen opgeruimd. Heb 3 paar weg gedaan aan m'n zusjes: nog nieuwe schoenen waar ik niet meer in pas met m'n dikke voeten (vocht)... Zij blij, ik blij...

Zo meteen maar eens zoeken naar nieuwe schoenen ;)
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2011 om 18:39
Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Ik heb dat ook gedaan. Dit weekend eens gekeken in mijn "ja doos" en weet je? De helft heb ik weggedaan 
Weggooien is moeilijk en ik denk dat ik binnenkort een goede vriendin haar hulp inroep. Samen gaat het sneller en ben je minder snel geneigd om in je "schatten" te duiken/lezen/bekijken.
Haar objectiviteit is ook fijn "wat wil of doe je er mee". Het helpt wel al mok ik in het begin steast.. Ja maar het is altijd handig om het wel te bewaren (sommige dingen staan al 10 jaar in de schuur)

Ik ben ook niet zo goed in weggooien en als ik samen met mijn man ga opruimen. levert dat steevast woordenwisselingen op. Hij wil minstens de helft van alles weggooien, terwijl ik soms denk dat er nog wel eens een doel voor komt. (zie mijn zonnebrilletje bij mijn schildpadje laatst )
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2011 om 12:14

Opruimen vind ik ook een waardeloos gebeuren. Natuurlijk als het huis netjes is geniet ik er van met volle teugen. En ik wordt soms best een beetje moedeloos van de rommel. Maar toch lukt het me niet om de boel opgeruimd te houden. Ik heb altijd wel ergens een rommelplekje. Alleen is het probleem dat dat ene rommelplekje na verloop van tijd vol is en dat ik dan aan het volgende rommelplekje begin. Soms kom ik tot mijn stomme verbazing dingen tegen die ik al lang vergeten was. En als ik ze dan weg zou gooien. Nee ik ben zo blij met mijn verloren schatten dat ze weer op een ander rommelplekje terecht komen. Wel heb ik in mijn kast veel schoenendozen staan om de boel toch nog een beetje te rangschikken. Heb ik een speciale kast voor mijn wollebolletjes, (en nog een paar manden en nog een plek op zolder) Hebben patroonboeken een vaste plek en kan ik mijn kaartendozen moeiteloos pakken. Ik kan het wel. Als ik het maar belangrijk genoeg vind. En dat vind ik de rest van de rommel nu juist niet. We proberen nu beneden in de souterain een plek te creeren waar we Manuel zijn speelgoed op kunnen bergen. We hebben daar boven in de woonkamer gewoon niet voldoende plek voor. En ook zijn kamertje op zolder is te klein om echt iets in op te bergen. Daar kunnen zijn kleertjes en wat rommeltjes, maar dan ben je toch echt uitgepraat.

Oh ja, ik heb ook een geweldige salontafel. Marco heeft hem zelf gemaakt. De hele tafel bestaat uit vakjes, horizontale, verticale, vakjes met mandjes, en daar zitten tijdschriften, boeken, pennen en scharen en zelfs slabben in. In een klein huis moet je elke ruimte benutten. En met een handige man is dat snel gebeurd.

Tips heb ik dus niet echt voor je Juliaaa. Maar wel de wetenschap dat je niet de enige bent. En dat het nooit over gaat. Tenzij je ooit een partner weet te vinden die opruimen leuk vind en het ook nog eens goed kan. Dat zou een ideale oplossing zijn.(maar ik ruil Marco niet in hoor. Dan ben ik mijn handige man kwijt. Ik moet er niet aan denken)

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2011 om 12:18
Haha, heel verhaal. Voor ik een man krijg zal het nog wel
zo'n 14 jaar duren, want ik ben zelf ook pas 14, dus wees
gerust!
Weet ik even niet;)
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.605 seconden.
Lang Yarns