Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Help ik snap er niets van!!

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Help ik snap er niets van!!
    Posted: 09 September 2011 om 11:26

ik ben de shawl van paton aan het breien en na drie keer opnieuw te zijn begonen merk ik dat het schema en de beschrijving niet overeen komen. zoals ze zijn averecht vergeten in het schema te tekenen en wat belangrijker is in het midden gedeelte staat een kabel in het schema staat C8F-C8B en in de beschrijving staat C8B-C8F. ik wil graag dezelfde kabel als op de foto maar weet niet welke kabel dat is. wie kan mij helpen?

A beautiful and classic cabled shawl that you will love to wear out. Shown in Patons Lace Sequin.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2011 om 11:38

Ik denk dat je het niet goed gelezen hebt hoor, er staat zowel in de beschrijving  als in het schema C8B-C8F. Ik kan niet ontdekken welke averechte steken je bedoeld. Het platte streepje (-) betekend dat je in de heengaande naalden averecht breit en in de teruggaande naalden recht. Het open vakje  betekend recht in de heengaande naalden en averecht in de teruggaande. De kabel van het middenstuk is dezelfde als beschreven, deze kabel tussen de rode strepen moet je 3 keer doen. Op de foto lijkt de middelste een andere, maar als je bij de bovenarmen kijkt zie je dat-ie hetzelfde is als de eerste en de laatste kabel.

Overigens wel een hele mooie sjaal.

www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2011 om 11:46
ik zie in het schema bij de grote kabel een streep van links boven naar rechts onder en die daar naast omgekeerd dat is dan toch de het omgekeerde van de beschrijving? oooffff lees je de tekening in de eerste toer van links naar rechts en de tweede toer van recht naar links??

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2011 om 11:53
Klopt Eugenie, ik kan ook slecht schema's lezen en daarvan af breien, maar je leest de ene toer van links naar rechts en dan de andere toer precies andersom
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2011 om 11:54

wat voel ik mij nu niet zo slim

badankt voor de antwoorden

Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2011 om 12:07

Originally posted by Eugenie Eugenie wrote:

ik zie in het schema bij de grote kabel een streep van links boven naar rechts onder en die daar naast omgekeerd dat is dan toch de het omgekeerde van de beschrijving? oooffff lees je de tekening in de eerste toer van links naar rechts en de tweede toer van recht naar links??

In de grote kabel begin je met 4 steken achter het werk (b=Back) dan 4 breien en dan die van de kabel(hulp)naald, dan 4 steken voor het werk (f=front) de volgende 4 breien en dan de steken van de kabel(hulp)naald.

Ik zie overigens een streep van rechtsboven naar links onder en een van rechtsonder naar linksboven.

Het patroon is geheel symmetrisch dus je kunt de even toeren ook van rechts naar links lezen, dat maakt niet uit, en na een paar keer het patroon herhaald te hebben spreekt het voor zich hoe je de even naalden moet breien

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2011 om 13:10
ik snap nu waar het fout gaat. ik lasverkeerd om zoals je een boek leest. ineens zag ik het. dank je wel voor je hulp.

Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2011 om 13:38
Geen dank, graag gedaan en ik heb er weer een mooi patroon bij

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns