Help ik snap er niets van!! |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Eugenie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09 September 2011 om 11:26 |
ik ben de shawl van paton aan het breien en na drie keer |
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik denk dat je het niet goed gelezen hebt hoor, er staat zowel in de beschrijving als in het schema C8B-C8F. Ik kan niet ontdekken welke averechte steken je bedoeld. Het platte streepje (-) betekend dat je in de heengaande naalden averecht breit en in de teruggaande naalden recht. Het open vakje betekend recht in de heengaande naalden en averecht in de teruggaande. De kabel van het middenstuk is dezelfde als beschreven, deze kabel tussen de rode strepen moet je 3 keer doen. Op de foto lijkt de middelste een andere, maar als je bij de bovenarmen kijkt zie je dat-ie hetzelfde is als de eerste en de laatste kabel. Overigens wel een hele mooie sjaal. |
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
Eugenie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
ik zie in het schema bij de grote kabel een streep van links boven naar rechts onder en die daar naast omgekeerd dat is dan toch de het omgekeerde van de beschrijving? oooffff lees je de tekening in de eerste toer van links naar rechts en de tweede toer van recht naar links??
![]() |
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
Jips ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Klopt Eugenie, ik kan ook slecht schema's lezen en daarvan af breien, maar je leest de ene toer van links naar rechts en dan de andere toer precies andersom
![]() |
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
![]() |
|
badankt voor de antwoorden |
|
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
In de grote kabel begin je met 4 steken achter het werk (b=Back) dan 4 breien en dan die van de kabel(hulp)naald, dan 4 steken voor het werk (f=front) de volgende 4 breien en dan de steken van de kabel(hulp)naald. Ik zie overigens een streep van rechtsboven naar links onder en een van rechtsonder naar linksboven. Het patroon is geheel symmetrisch dus je kunt de even toeren ook van rechts naar links lezen, dat maakt niet uit, en na een paar keer het patroon herhaald te hebben spreekt het voor zich hoe je de even naalden moet breien |
|
|
![]() |
|
ik snap nu waar het fout gaat. ik lasverkeerd om zoals je een boek leest. ineens zag ik het. dank je wel voor je hulp.
|
|
|
![]() |
|
Geen dank, graag gedaan en ik heb er weer een mooi patroon bij
|
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |