Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

diabetes

Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: diabetes
    Posted: 24 Januari 2012 om 08:37

hallo  lieve mensen allemaal

hier even een berichtje van mij . Geen goed nieuws aan deze kant , begin jan is diabetes vastgesteld bij mij pfffff  van hier naar daar moet ik nu gaan en er komt zoveel ineens op je af . Al die nare berichten dat je hoort en leest van de complicaties van diabetes (om stil van te worden)  Ik ben er niet goed van geweest (nog niet), echt niet . Ik weet nog steeds niet waarop en waaraan  , wat mag en niet mag best moeilijk hoor . Haken interesseerd me voor de moment niet zoveel , sorry daarvoor .

Moet morgen naar de dietiste , die kan me mischien wat helderder maken in men hoofd , want ik zit maar te denken van hoe het nu verder moet .

ik ben jullie zeker niet vergeten hoor , maar nu staat men hoofd naar allelei andere zaken dan haken en breien (sorry)

lieve groetjes

In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 08:56

Daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen.Het is geen verplichting om alleen maar langs te komen als je haakt of breit of een andere hobby uitoefent.

Ik wil je heel veel sterkte toe wensen,maar ik denk dat een diëtiste je een heel eind op weg kan helpen.

Sterkte,

groetjes Frea.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 09:43
Is het diabetes type 2? Dan is er met medicijnen veel aan te doen. Ik zou niet teveel naar sites erover kijken en dan zeker niet naar de complicaties. Ik slik zelf al een paar jaar Metformine, ik ben nu op twee tabletten per dag gezet. Bij mij sloeg het dieet van de dietiste niet aan, ik werd er zwaarder van en nu eet ik weinig koolhydraten en bak ik zelf koolhydraatarm brood. Ik voel me prima en ben langzaam aan het afvallen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 10:12

Je hoeft echt niet te verontschuldigen hoor, het is gewoon heel naar voor je. Ik hoop dat het dieet aanslaat. Sterkte ermee.

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 10:29
Heel veel sterkte. Hopenlijk krijg je goede begeleiding om rust te
creëren . Rustig aan doen
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 11:27
zoals al eerder werd gezegd, niet googlelen. je wordt er gek van en ziet door de bomen het bos niet meer. De diëtiste helpt je op weg. sterkte
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 11:33
Heel logisch dat er heel veel op je af komt, maar echt, over een poosje kom je in rustiger vaarwater. Zoals Magtelt al zegt,niet te veel over lezen. Je krijgt het wel voor elkaar. En het leven wordt wel weer leuker.
Dit is even heel spannend allemaal. Succes.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 12:34
Sterkte!
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
misty View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer misty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 13:08
afgelopen september is bij mij ook suiker geconstateerd type 2.
maar met een dieet van de dieettiste val ik af want dat was de boosdoener bij mij.
en verder gewoon iedere keer voor controle komen zolang je je aan je dieet houd is er best mee te leven hoor.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 14:30
Daar moet je geen sorry voor zeggen hoor wacht gerust de testen af en er is altijd wel een oplossing
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 15:19

brdankt voor de steun , kan het goed gebruiken

btw met Storm (kleinzoontje) gaat alles prima  , is echt een plezier om hem te zien

Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 15:30

Originally posted by misty misty wrote:

afgelopen september is bij mij ook suiker geconstateerd type 2.
maar met een dieet van de dieettiste val ik af want dat was de boosdoener bij mij.
en verder gewoon iedere keer voor controle komen zolang je je aan je dieet houd is er best mee te leven hoor.

ik neem metformax 1 s'middags en 1/2 s'avonds , heb er soms hevige diaree van dat ik echt niet buiten kan . zal beteren naarmate ik het langer gebruik zegt de dokter . En de dietiste zal daardoor mijn dieet aanpassen aan de soort van medicatie die ik neem .Ik weeg ook veel teveel en misschien is dat ook wel een deel de boosdoender maar mijn moeder had ook type 2 , dus erfelijkheid is er ook bij hier  

Ik weet dus perfect hoe het is diabetes te hebben  mijn moeder had hartproblemen , nierproblemen , hypo's (flauwvallen) en tot overmaat is ze gestorven aan een hersenbloeding . Allemaal complicaties van diabetes pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Als ik dat tegen de dokter ook zei vertelde die me dat ieder mens anders is en dat ik me daar niet mee moest vergelijken , weet ik ook wel natuurlijk , maar ik heb het toch netjes allemaal moeten aanzien hoe men moeder er onder leed .

sorry hoor , ik wil je geen bang aanjagen maar ik moest dit even kwijt

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 15:42
dit is ook geen leuk nieuws
en met de gepaste begeleiding en dieet moet het wel onder
controle komen

van hier uit wensen we je veel sterkte en kom maar
regelmatig op het forum dat verzet de gedachten
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 17:42
Van mij ook sterkte met deze diagnose en de nieuwe situatie die daaruit ontstaat. De aanpassingen die je nu onder ogen zal moeten zien, kosten tijd en inzet. Geen wonder dat je hoofd nu niet naar haken staat. Wanneer het leven "stabieler" wordt en alles wat hiermee te maken heeft op routine gaat berusten, komt de hobby vanzelf weer op gang.

Groetjes,
Kamilla 
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 17:46

Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 18:04

Lieve Linda,

Heel veel sterkte, ook van mij natuurlijk!

En als ik ook een raad mag geven: denk niet aan alles wat je moeder overkwam. Als ik alle ellende die mijn moeder in haar leven aan ziektes meemaakte, nog mee moet maken, heb ik bijna nog een leven nodig. Ik heb het ook allemaal van dichtbij meegemaakt, maar het meeste is, tot nu toe (afkloppen), mij bespaard gebleven.

Ik begrijp dat je dit nieuws moet verwerken (je was nog zo optimistisch aan het begin van het jaar), maar ik begrijp uit reacties hierboven dat je met medicijnen en een dieet een heel eind komt'

Kop op, enne vergeet niet te genieten van Storm

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 18:08
ook sterkte van mij!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 21:35
Je wilt het liefst meteen alles weten he en er alles over lezen. Maar soms heb je het gelezen en wens je weer dat je het niet geweten had. Wens je erg veel sterkte. En mocht je het nodig hebben zou je eens aan je huisarts kunnen vragen of en waar je terecht kan voor professionele hulp. Soms kunnen een paar gesprekken je weer een heel eind op de been helpen. Sterkte!
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 21:38
Sterkte ermee hoor. Ik ben eigenlijk alleen bekend met type 1 in de familie, maar het is een vervelende ziekte die je dag en nacht mee moet dragen. Maar als je het een beetje onder controle krijgt, dan valt er wel goed mee te leven.
Groetjes Lmarina
Back to Top
Gite View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gite Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 21:51
Vooral naar dat het zo'n onrustig gevoel geeft, ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt en weer kunt genieten.
In Loving Memory

Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns