Waarom in buitenste steek haken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
bonko99 ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 22 Januari 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 28 Januari 2012 om 10:00 |
Hallo allemaal, Ik ben een nieuwe redelijk onervaren haakster en vroeg me het volgende af: soms staat er in een patroon dat je alleen in de buitenste steek moet haken. Bedoelen ze met de buitenste de goede of de slechte kant en waarom moet je dit doen? Wat is het effect/verschil als je in de buitenste haakt of in beide steken? Alvast bedankt voor jullie hulp! |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Probeer het maar uit op een proeflapje. De reden dat je maar in één lus moet steken is soms voor een streepeffect en soms vanwege het minderen, dan wordt het niet bultig.
Bij reliefstokjes moet je niet gewoon insteken maar afwisselend vóór en achterlangs het hele stokje insteken en de draad doorhalen. Dan komt het stokje naar voren of juist naar achteren te liggen. Het klinkt ingewikkeld, maar als je gaat proberen, zie je vanzelf hoe het moet. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
doortje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 November 2011 Status: Offline Points: 2062 |
magtelt wat moeten we zonder jou je weet het niet maar ik leer zoveel van jou ik ben echt blij met jou ik lees alles van vragen tot patronen en heel vaak sta jou naam met een antwoord erbij dat is echt heel fijn bedankt daar voor, ik moest het even zeggen
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik heb zelf veel geleerd met broddelen, knoeien en uithalen, ik ben blij dat ik mijn kennis nu kan delen.
Dat reliefstokje heeft me uren gekost voor het leek op het plaatje. Het zit in een patroon voor een meisjespet. En nu voorgoed in mijn hoofd. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
doortje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 November 2011 Status: Offline Points: 2062 |
hi hi ja dat herken ik soms word je gek van patroontjes maar ik weet niet van stoppen en dan slaap ik er zelfs slecht van want dan blijf ik maar piekeren hoe het toch moet maar daarna vergeet ik het nooit meer lachen toch (na afloop)
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Ik heb al een paar keer gehad, dat ik alleen in het voorste lusje moest haken, en dan later in het achterste lusje gaan haken. b.v. een soort rokje.
Het kan ook andersom voorkomen, eerst achter en later voor. Gaat heel goed. alleen de achterste is soms ook om een soort bodem te maken. . |
|
![]() |
|
betty neijts ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 15 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 72 |
Ben het Helemaal met Doortje eens.er is niets denk ik waar magtelt ons mee kan helpenen dat ook wil.Geweldig Magtelt dat mag zeker wel meer dan eens wat mij betreft gemeld worden Hartelijk dank daarvoor Betty
|
|
betty Neijts
|
|
![]() |
|
Fien ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 26 Januari 2011 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 510 |
Aan de kennis en ervaring van Magtelt kan ik "niet tippen", maar ik weet wel dat ik veel geleerd heb door uit te halen en opnieuw te beginnen (de simpele versie van een proeflapje, denk ik). Magtelt: groetjes |
|
![]() |
|
Wim Kan zei: "Uithuilen en opnieuw beginnen".
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
simonevv ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
maar toch met een klein beetje hulp van Magtelt
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
bonko99 ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 22 Januari 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 113 |
Bedankt Magtelt! Ik zag wel dat er een streepjeseffect ontstond, maar aangezien die altijd aan de binnenkant zit (dus niet zichtbaar) vroeg ik me af waarom je dan in de buitenste moet haken. Dat je werk dan ook minder bultig wordt bij het minderen was me niet opgevallen! ;-)
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |