Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Waarom in buitenste steek haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bonko99 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bonko99 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Waarom in buitenste steek haken
    Posted: 28 Januari 2012 om 10:00

Hallo allemaal,

Ik ben een nieuwe redelijk onervaren haakster en vroeg me het volgende af: soms staat er in een patroon dat je alleen in de buitenste steek moet haken. Bedoelen ze met de buitenste de goede of de slechte kant en waarom moet je dit doen? Wat is het effect/verschil als je in de buitenste haakt of in beide steken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 10:09
Probeer het maar uit op een proeflapje. De reden dat je maar in één lus moet steken is soms voor een streepeffect en soms vanwege het minderen, dan wordt het niet bultig.

Bij reliefstokjes moet je niet gewoon insteken maar afwisselend vóór en achterlangs het hele stokje insteken en de draad doorhalen. Dan komt het stokje naar voren of juist naar achteren te liggen.

Het klinkt ingewikkeld, maar als je gaat proberen, zie je vanzelf hoe het moet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 10:14
magtelt wat moeten we zonder jou je weet het niet maar ik leer zoveel van jou ik ben echt blij met jou ik lees alles van vragen tot patronen en heel vaak sta jou naam met een antwoord erbij dat is echt heel fijn bedankt daar voor, ik moest het even zeggen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 10:24
Ik heb zelf veel geleerd met broddelen, knoeien en uithalen, ik ben blij dat ik mijn kennis nu kan delen.

Dat reliefstokje heeft me uren gekost voor het leek op het plaatje. Het zit in een patroon voor een meisjespet. En nu voorgoed in mijn hoofd.

wat rozengeur.
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 10:30
hi hi ja dat herken ik soms word je gek van patroontjes maar ik weet niet van stoppen en dan slaap ik er zelfs slecht van want dan blijf ik maar piekeren hoe het toch moet maar daarna vergeet ik het nooit meer lachen toch (na afloop)
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 11:19
Ik heb al een paar keer gehad, dat ik alleen in het voorste lusje moest haken, en dan later in het achterste lusje gaan haken. b.v. een soort rokje.
Het kan ook andersom voorkomen, eerst achter en later voor. Gaat heel goed.
alleen de achterste is soms ook om een soort bodem te maken.
.
Back to Top
betty neijts View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer betty neijts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 14:28
Ben het Helemaal met Doortje eens.er is niets denk ik waar magtelt ons mee kan helpenen dat ook wil.Geweldig Magtelt dat mag zeker wel meer dan eens wat mij betreft gemeld worden Hartelijk dank daarvoor Betty
betty Neijts
Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 17:50

Aan de kennis en ervaring van Magtelt kan ik "niet tippen", maar ik weet wel dat ik veel geleerd heb door uit te halen en opnieuw te beginnen (de simpele versie van een proeflapje, denk ik).

Magtelt: groetjes (zou leuk zijn bij "thuistaal", die van je dochter)!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 18:22
Wim Kan zei: "Uithuilen en opnieuw beginnen".

wat rozengeur.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 23:14
maar toch met een klein beetje hulp van Magtelt
Back to Top
bonko99 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bonko99 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2012 om 12:43

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Probeer het maar uit op een proeflapje. De reden dat je maar in één lus moet steken is soms voor een streepeffect en soms vanwege het minderen, dan wordt het niet bultig.

Bij reliefstokjes moet je niet gewoon insteken maar afwisselend vóór en achterlangs het hele stokje insteken en de draad doorhalen. Dan komt het stokje naar voren of juist naar achteren te liggen.

Het klinkt ingewikkeld, maar als je gaat proberen, zie je vanzelf hoe het moet.

Bedankt Magtelt! Ik zag wel dat er een streepjeseffect ontstond, maar aangezien die altijd aan de binnenkant zit (dus niet zichtbaar) vroeg ik me af waarom je dan in de buitenste moet haken. Dat je werk dan ook minder bultig wordt bij het minderen was me niet opgevallen! ;-)

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.703 seconden.
Lang Yarns