Onzichtbaar minderen "amigurumi" |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
Agnes36 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 26 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 April 2012 om 15:07 |
Wat een duidelijk filmpje. Ik steek altijd door de beide lussen, en krijg dus wel een beetje een gaatje. In het vervolg ga ik dit proberen.
Bedankt voor de tip.
Groet, Agnes.
|
|
![]() |
|
herfstkind ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 07 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Super,wat een oplossing,vond het "gewone" samen haken nooit mooi.
![]() Dus super bedankt voor de tip. ![]() Ik ben een tijd lang niet op het forum geweest(niet dat ik zo actief ben),maar schrok me een hoedje ![]() ![]() groetjes allemaal
|
|
![]() |
|
kellyvanalem ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 08 April 2012 Locatie: IJsselstein Status: Offline Points: 50 |
Oke thanks☺
Is goed Kim. |
|
![]() |
|
KimmvBritt ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 10 April 2012 Locatie: IJsselstein Status: Offline Points: 35 |
Kel, ik kom snel ff bij je langs om het je uit te leggen oke?
|
|
![]() |
|
francisca ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1726 |
je gaat op de zelfde manier verder als toen het werk nog aan de binnenkant zat weet even niet hoe het anders uit te leggen probeer anders even of er een filmpje op you tube staat hoe verder tegaan als je gaat opvullen
|
|
Anne-Marie
|
|
![]() |
|
kellyvanalem ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 08 April 2012 Locatie: IJsselstein Status: Offline Points: 50 |
Ik snap het nog steeds niet:-(
Ik ben helaas een trage leerling. Kim heeft mij leren haken. Binnenste buiten. Ziet er altijd keurig uit. Maar ik loop dus tegen die verdikkingen aan. En als ik mijn werk omklap en de goede kant dus buiten zit kan ik alleen rechtsom. Dus snap dat stukje langs de randen haken helaas niet |
|
![]() |
|
KimmvBritt ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 10 April 2012 Locatie: IJsselstein Status: Offline Points: 35 |
Ik snapte het eerst niet, maar heb nogmaals filmpjes zitten kijken en wat foto's en de bedoeling is nu helemaal duidelijk, vanaf nu geen lelijke stukjes meer van het minderen.
|
|
![]() |
|
chantalmv2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
Oeps ik gebruik dus ook de verkeerde kant.
Zoals ik het nu zie moet ik dus me werk omkeren. De kant waar je dus tegen aan kijkt als je haakt is de juiste. En moet me werk dan binnenste buiten keren. Tja zie je zo leer je weer wat. |
|
![]() |
|
francisca ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1726 |
dan draai je op een gegeven moment het werkstuk om en ga je langs de randen in de zelfde richting verder
|
|
Anne-Marie
|
|
![]() |
|
Maar met grote projecten moet ik al opvullen en verder gaan met haken, dan gaat dat niet werken natuurlijk...
|
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
je moet niet rechtom gaan haken maar je moet het welk dan binnenstebuiten keren. dan werk je dus aan de voorkant en niet aan de achterkant. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Ik haak ook altijd binnenstebuiten, ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen. Lijkt me echt lastig om rechtsom te werken ipv linksom zoals ik nu doe.
Iemand tips om dat makkelijker te maken?
|
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
als ik bijna aan het einde ben van een deel van het patroontje dan keer ik mijn werk en doe de laatste paar toeren normaal zeg maar.
maar ik vind binnenste buiten haken prettiger. |
|
![]() |
|
![]() |
|
zakdoek ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
Esthertje, dank je. Mijn ruimtelijk inzicht laat te wensen over maar ik hoef me dus niet meer in allerlei bochten te wringen.
Ha ha ha ik heb nog maar pas ontdekt dat mijn ami's binnenstebuiten zijn. Ik heb er nu één gemaakt die wel de goede kant aan de buitenkant heeft en die ziet er inderdaad heel anders uit
![]() |
|
![]() |
|
Zakdoek,
het maakt niet uit of je je werk goed of binnenste buiten vast hebt. het lusje dat naar jou toe zit is altijd de voortse lus en de andere is altijd de achterste. ik werk ook altijd het liefste binnenste buiten als dat mogenlijk is. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Iris74 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1337 |
Handig he, ik doe het ook zo, alleen ben ik zo'n enorme handige linkerpoot, haha! Dus het letterlijk nadoen valt niet altijd mee..
|
|
groetjes Iris ************** |
|
![]() |
|
Polar ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 24 September 2010 Locatie: Noordoostpolder Status: Offline Points: 69 |
Oh whauw wat een fijne tip!!
Ik ben zo blij met jullie allemaal!! |
|
![]() |
|
Venaille ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 April 2011 Status: Offline Points: 1076 |
Ik doe het ook altijd zo. Nou ja... sinds ik het boekje Amigurumi & More in mijn bezit heb. Daar stond het minderen ook zo in uitgelegd. Op de andere manier kreeg ik altijd "gaten" in het haakwerk. Ik heb het wel eens een stuk of 5 keer opnieuw gedaan, omdat ik dacht dat ik iets verkeerd deed.
|
|
Veel liefs van Marieke
|
|
![]() |
|
Enomis ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 73 |
Aan de foto te zien gebruik je de kant die eigenlijk de binnenkant is als buitenkant. Jij hebt de horizontale streepjes aan de buitenkant, in plaats van de v-tjes. Ik denk dat de mindering niet meer zichtbaar is als je je haakwerk binnenstebuiten keert. Wat jij nu als buitenkant laat zien heb ik namelijk ook, maar dan onzichtbaar aan de binnenkant van mijn haakwerk.
Groet, Simone |
|
![]() |
|
zazia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 03 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1418 |
Ik minder ook altijd zo, gehaald uit superlieve figuurtjes zelf haken van Ana Paula
Ik heb een probleempje met minderen als je verschillende kleuren gebruikt. Dan krijg je zo'n raar patroontje. Heeft iemand hier een goede tip voor?
![]() (aub niet op de kwaliteit letten, was een bolletje om wolrestjes in weg te werken
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |