Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp gevraagd: Drops patroon 105-37

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lilyishere View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lilyishere Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp gevraagd: Drops patroon 105-37
    Posted: 06 Maart 2012 om 13:43

Hallo allemaal,

Ik haak pas sinds een halfjaar. Ik ben nu bezig met mijn eerste maatpatroon.

Daarbij stuit ik op een punt die ik niet begrijp. Het gaat om het volgende zinnetje in het patroon:

Meerder gelijkmatig 2-6-2 stk in de volgende tr = 34-38-42 stk 

En nu snap ik niet wat ze bedoelen met dat 2-6-2. De laatste toer die ik gehaakt heb is 40 stokjes. Dan hoeft er toch maar  2 stokjes bij?? Of ben ik nu raar aan het denken??

Hieronder het volledige patroon

Slof:
Voet: Haak vanaf de tenen naar de hiel met haaknld 3,5 mm en 2 draden Alpaca. Haak 3 l en sluit deze tot een ring met 1 hv in de eerste l.
1e tr: Haak 8 stk om de ring - Lees Info Haken!
2e tr: 2 stk in elk stk = 16 stk.
3e tr: * 1 stk in het eerste stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal *-* = 24 stk.
4e tr: * 1 stk in de 2 eerste stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal *-* = 32 stk.
Maat 41/43: 5e tr: * 1 stk in de eerste 3 stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal *-* = 40 stk.
Alle maten: Meerder gelijkmatig 2-6-2 stk in de volgende tr = 34-38-42 stk – lees Tip Meerderen. Haak door met 1 stk in elk stk tot een hoogte van 9-10-11 cm.
Haak 30-34-38 stk, keer het werk en haak terug (haak niet de 4 laatste stk = wreef). Haak heen en weer, en minder tegelijkertijd 1 stk aan weerskanten in de 1e tr – lees Tip Minderen = 28-32-36 stk. Haak door met 1 stk in elk stk tot een hoogte van 14-16-19 cm. Meerder 3 x 1 stk aan weerskanten van het werk in elke 2e tr – lees Tip Meerderen = 34-38-42 stk. Vouw, bij een hoogte van 22-24-27 cm, de slof dubbel en sluit de naad in het middenachter met hv. Knip de draad en hecht stevig af.

Rand: Haak met 2 draden Alpaca 1 tr van v rondom de rand van de slof (haak ca 2 v in elk stk). Knip de draad af.
Wissel naar 2 draden Cotton Viscose.
Haak als volgt: 1 v in de eerste v in het middenachter, * 3 l, 1 stk in de eerste l, 1 v overslaan, 1 v in de volgende v *, herhaal *-*, en eindig met 1 hv in de eerste v van de tr.

Riempje: Haak 6 l met haaknld 3,5 mm en 2 draden Alpaca. Haak 1 stk in de 4e l van de haaknld (= 2 stk) en 1 stk in de resterende 2 l = 4 stk. Haak, heen en weer, 1 stk in elk stk – lees Haak Info – tot het riempje een lengte van 10 cm heeft. Knip de draad, en hecht stevig af.
Naai het riempje op de slof, met een parelknoop aan beide kanten – de knopen zijn bedoeld als decoratie.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 13:45

als ik het zo lees is het een slof voor 3 verschillende maat.

staat die eerste 2 voor de kleinste maar de 6 voor de middelste maar en de laatste 2 voor de grootste maar en hoef jij als jij de grootste maat maakt dus ook maar 2 te meerderen.

Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lilyishere Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 13:55

Ja dat dacht ik dus ook maar ik vond die 6 zo'n raar getal ertussen.

Thanx!!

Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 19:20
voor de grootste maat haak je de 5e toer, voor de andere
maten niet en dan klopt het aantal wel
maat 35-37 32 st. + 2 st = 34 st
maat 38-40 32 st. + 6 st = 38 st.
hopelijk begrijp je het zo
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lilyishere Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 23:29

Ik heb er inmiddels 1 af. En snap nu ook wat er bedoelt wordt met het 2-6-2 stukje.

Hartelijk bedankt voor jullie hulp!!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns